morra Skrevet 16. oktober 2005 Del Skrevet 16. oktober 2005 Jeg skal ha ei batch-fil som sletter ei fil, og deretter starter et program (programmet vil ikke starte hvis fila finnes, og hver gang programmet kjører lager den fila på nytt). Hvordan kan kan jeg lage denne batch-filen? Tusen takk for all hjelp Lenke til kommentar
Mr.Garibaldi Skrevet 17. oktober 2005 Del Skrevet 17. oktober 2005 (endret) Dette skulle fungere... @echo off del <filnavn her> start "<sti til fil og filnavn her>" <evt. parametere> Men er det ikke bedre å kjøpe programmet i stedenfor? (Høres nemlig veldig ut som om du omgår en liten sperre på et shareware program) Endret 17. oktober 2005 av Mr.Garibaldi Lenke til kommentar
morra Skrevet 18. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2005 (endret) Programmet heter Runescape Xplorer 3 og på hjemmesiden, som er på et underforum på runehq.com, står det at det er slik man skal gjøre. Hvilket format skal jeg lagre filen i? (.bat .cmd eller andre?) Når jeg åpner denne filen kommer det opp et "Åpne i"-vindu, hva skal jeg gjøre med det? Er det noen parametre som kan anbefales til denne bruken? Endret 18. oktober 2005 av morra Lenke til kommentar
Mr.Garibaldi Skrevet 18. oktober 2005 Del Skrevet 18. oktober 2005 Programmet heter Runescape Xplorer 3 og på hjemmesiden, som er på et underforum på runehq.com, står det at det er slik man skal gjøre. Hvilket format skal jeg lagre filen i? (.bat .cmd eller andre?) Når jeg åpner denne filen kommer det opp et "Åpne i"-vindu, hva skal jeg gjøre med det? Er det noen parametre som kan anbefales til denne bruken? 5023302[/snapback] Jeg lagret den som en .bat på mitt system når jeg sjekket at den funket. Fant ikke noe om programmet som sa at det krevde noe spes, så alt du skulle trenge å gjøre er å kjøre bat-filen. Lenke til kommentar
morra Skrevet 19. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2005 Her er et screenshot: Åpne i-dialogen kommer etter at jeg åpnet .bat-fila. Sier dette dere noe? Lenke til kommentar
Giddion Skrevet 19. oktober 2005 Del Skrevet 19. oktober 2005 hmmm det virker som om windows prøver å åpne dokument mappa ser ikke ut til at den liker mellomrommet c:\dokumeter <- mellomrommet så windows prøver å åpne c:\dokument med resten av linja som parametere bruk " ved start og slutt av filnavn eks. del "c:\test 1\test.bmp" Lenke til kommentar
morra Skrevet 19. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2005 Dessverre... Virket ikke det heller Lenke til kommentar
Mr.Garibaldi Skrevet 19. oktober 2005 Del Skrevet 19. oktober 2005 (endret) Så dette fungerer ikke? @echo off del "C:\Documents and Settings\Morten\Mine Dokumenter\Programmer\Runescape Xplorer 3\WorldData.dat" start "C:\Documents and Settings\Morten\Mine Dokumenter\Programmer\Runescape Xplorer 3\RX3.exe" Endret 19. oktober 2005 av Mr.Garibaldi Lenke til kommentar
morra Skrevet 19. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2005 Ved " rundt både .dat og .exe-fila kommer dette opp: Ved " rundt bare .dat-fila: Ved " rundt bare .exe-fila: Uten ": Håper dette hjelper! Lenke til kommentar
Giddion Skrevet 20. oktober 2005 Del Skrevet 20. oktober 2005 hmm.... jeg vet ikke hva som er galt men stryk @echo off kjør fila med cmd. hva skjer da? Lenke til kommentar
miXer Skrevet 20. oktober 2005 Del Skrevet 20. oktober 2005 (endret) Adressen som står i _pathdata må du sette til der hvor DU har WorldData.dat og RX3.exe filen. skriv det da som det her, og det skal funke: @echo off set _pathdata="C:\Documents And Settings\Morten\Mine Dokumenter\Programmer\Runescape Xplorer 3\" cd %_pathdata% del WorldData.dat start RX3.exe set _pathdata= Endret 20. oktober 2005 av miXer Lenke til kommentar
morra Skrevet 20. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2005 (endret) Adressen som står i _pathdata må du sette til der hvor DU har WorldData.dat og RX3.exe filen. skriv det da som det her, og det skal funke: @echo off set _pathdata="C:\Documents And Settings\Morten\Mine Dokumenter\Programmer\Runescape Xplorer 3\" cd %_pathdata% del WorldData.dat start RX3.exe set _pathdata= 5033273[/snapback] Tusen takk Endret 20. oktober 2005 av morra Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå