Manuel Skrevet 16. oktober 2005 Del Skrevet 16. oktober 2005 Jeg har en Xecuter 2.6CE modchip, med en M8-bios. Problemet er at jeg ønsker å flashe en ny BIOS, men FlashBIOS-programmet som fulgte med på modchipen er jo nå overskrevet. Spørsmålet er da hvordan jeg skal flashe ny BIOS, enten via Evox-dashbordet, eller fra CD/DVD? Lenke til kommentar
Panter Skrevet 16. oktober 2005 Del Skrevet 16. oktober 2005 Legg ny bios i c:\bios og bruk Evox til å flashe. Lenke til kommentar
Manuel Skrevet 16. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2005 (endret) Legg ny bios i c:\bios og bruk Evox til å flashe. 5015932[/snapback] Jeg løste det ved å legge BIOS i c:\bios\ med de første 512kB som X2-bios, mens de to siste minnebankene ble brukt til FlashBIOS. For å flashe BIOS kan man bruke programmet FlashX. EvolutionX hengte seg når jeg prøvde FlashX v1.2, så jeg måtte ta til takke med FlashX v1.1, og bortsett fra at det tok en halvtime for programmet å skrive det til chipen, fungerte det aldeles ypperlig. Nå kan jeg endelig få brukt "G:", og dermed de siste 112 gigabytene på harddisken Såvidt jeg vet fungerer FlashX kun med modchiper laget av "team xecuter", men har man X1, X2 eller X3 så er FlashX et godt alternativ hvis man har skrevet over "FlashBIOS" som fulgte med. Endret 16. oktober 2005 av Manuel Lenke til kommentar
Panter Skrevet 16. oktober 2005 Del Skrevet 16. oktober 2005 (endret) Men hvorfor brukte du ikke bare Evox til å flashe? Det tar 20 sekunder. Så slipper du å "tulle" med Flashx. Endret 16. oktober 2005 av Panter Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå