markusol Skrevet 21. august 2002 Del Skrevet 21. august 2002 Jeg har et neon light kabinett med 350 watts PSU. Og ASUS A7V333 hovedkort. etter at jeg har skrudd av PC'n lyser fortsatt LED'en på Plextor brenneren, inne i hovedkortet, og HDD Ledden. ---> skyldes dette PSU'n eller hovedkortet? Det skal jo ikke lyse når maskina står av!!! By the way fungerer heller ikke Plextor 40X brenneren min. Maskina finner ikke brenneren under oppstart! (kan dette skyldes hovedkortet?) brenneren fungerer nemlig på andre maskiner... Og den fungerte på min også før jeg byttet til kraftigere vifte... (får den for lite strøm eller hva kan det være??) Hjelp! Lenke til kommentar
Laka Skrevet 21. august 2002 Del Skrevet 21. august 2002 Hmm. det var rart. Lyser de lenge? Kan det være en mulighet at kondensatorene i PSU'et ikke er skikkelig utlada..? -Lasse Lenke til kommentar
Xiphac Skrevet 21. august 2002 Del Skrevet 21. august 2002 Du har kanskje en on/off bryter back på strømforsyninga? Regner med at det er derfor det lyser.Er den på er det fortsatt strøm på hovedkorted. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 21. august 2002 Del Skrevet 21. august 2002 Det skal lyse en LED på hovedkortet, den viser at stand-by spenningen er på. Men det skal absolutt ikke lyse i HD og CD. Du har ikke noen lagd noen egne koblinger som kan forårsake dette? Vet ikke helt om jeg skal gjette på problem med HK eller PSU. Kan nevne et kuriøst problem jeg hadde: etter tordenvær problemer i sommer så koblet jeg ned en PC som hadde skadet nettverkskort. Tok ut alle kabler unntatt en seriekabel til en annen PC. Oppdaget da at vifta i PSU'en gikk fremdeles (nettkabelen var trukket ut)! Pga skader fra tordenværet fant altså 12V'en fra den andre maskina veien gjennom seriekabelen og fram til vifta. Begge PC'ene virker fremdeles, bortsett fra serieportene. Lenke til kommentar
fUsiOn Skrevet 22. august 2002 Del Skrevet 22. august 2002 Har ingen løsning på plextoren din.. det eneste jeg kan komme på er å vrikke litt på IDE kabelen.. men dette vet jeg at du alt har prøvd. Min CD-Rom klikka her om dagen.. da lyste lampa på den hele tiden mens maskina var på, og i tillegg så virka den ikke. Jeg vrikket litt på kabel så ble alt ok. Se etter om noen av pinnene på IDE kontrolleren på hovedkortet er brekt. Angående strøm på PC'en etter turn-off så kan du prøve å flytte på rammen din litt, prøve forskjellige kombinasjoner på de(hvis du har en eller flere ram brikker). Hvis det er noen som heter Asus POST reporter på ditt hovedkort, så slå det på, den kan kanskje gi deg noen feilmeldinger om hva som er galt. Ta også å plugg på høyttalerene på det innebygde lydkortet, (hvis det har det da) kanskje du vil høre en stemme som sier hva feilen er. (det er altså ikke kødd) Skjønner du ikke helt hva jeg mener så les her: http://forum.oc-forums.com/vb/showthread.p...ighlight=A7V333 Lenke til kommentar
Cappo Skrevet 26. august 2002 Del Skrevet 26. august 2002 Quote: Den 2002-08-21 15:51, Spellbound skrev:Du har kanskje en on/off bryter back på strømforsyninga? Regner med at det er derfor det lyser.Er den på er det fortsatt strøm på hovedkorted. Herregud.. Det er jo det samme som å dra ut kontakta av PC'en, og det skal du jo ikke trenge å gjøre bare for å få den av. Virker som HK ikke vil kutte strømmen av en eller annen grunn. Lenke til kommentar
Photons Skrevet 26. august 2002 Del Skrevet 26. august 2002 På nesten alle nye hovedkort idag, så er det en 'standby-funksjon' som gjør at det fortsatt er spenning på hovedkortet selv om PC-en er slått av! Dette er vel fordi man kan slå PC-en på ved hjelp av tastaturet, samt at WakeOnLan, og 'Scheduler' kan starte PC-en automatisk... Om det er noen vits, er en annen sak! Lenke til kommentar
markusol Skrevet 26. august 2002 Forfatter Del Skrevet 26. august 2002 Takk for alle svar. Skal prøve ut det med rammen og slikt Fusion. Tror faktisk ikke de står helt på samme sted som de gjorde før jeg byttet til ny CPU vifte. (rart viss det har noe å si, men viss ikke det problemet her ikke er merkelig...vet ikke jeg.) Jeg har prøvd alt mulig med kabler og jumper setting. Og det hjelper ikke. Når det gjelder POST reporteren så gir den ikke noen feilmelding (skal sjekke det en gang til for sikkerhetsskyld) men den sier den har fullført suksessfullt power on self test... En ting til er at den ene av de 2 kabinett viftene jeg har (som fulgte med neon light kabinettet) går fortsatt rundt etter power-off. Og den andre vifta fungerer ikke i det hele tatt. LED lysene lyser HELE tiden. Altså ikke en kortere periode. Men konstant. En liten detalj jeg har oppdaget er at viss jeg har koblet til PLextoren, som maskina ikke finner, lyser HDD LED'en konstant etter jeg har startet den opp. Og den blinker ikke ved bruk av harddisk som den egentlig skal. Men viss jeg kobler fra brenneren, lyser fortsatt HDD LED'en konstant før jeg starter den opp. Men etter den har lasta OS'et blinker den ved bruk av HDD som den skal. --->dette er merkelig (som forsåvidt alt annet i denne posten) Når det gjelder slik "av og på" bryter bak. Eksisterer faktisk ikke den. Stusset over det når jeg fikk den. Er jo tross alt helt ny den også... Det var den som følgte med når du kjøper kabinettet på 3dfxcool. Codegen ellerno. 350W. kommer til å kontakte komplett der jeg kjøpte hovedkort og div. andre deler... selv om jeg tviler på at de har noen fornuftig forklaring... Takker for svar sålangt, men håper på fler...som førere til at jeg får det til... Lenke til kommentar
Cappo Skrevet 26. august 2002 Del Skrevet 26. august 2002 Quote: Den 2002-08-26 09:50, mOdEtWo skrev:På nesten alle nye hovedkort idag, så er det en 'standby-funksjon' som gjør at det fortsatt er spenning på hovedkortet selv om PC-en er slått av! Dette er vel fordi man kan slå PC-en på ved hjelp av tastaturet, samt at WakeOnLan, og 'Scheduler' kan starte PC-en automatisk... Det er greit nok det.. Det lyser en lampe på mitt HK også når den er skrudd av fordi jeg har WakeOnLan. Men vifter skal jo ikke stå å gå for det da. :wink: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå