Gå til innhold

DVI til Analog. Noen vits?

RastaXP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

På en større skjerm vil du ikke merke forskjell på kvaliteten på en som kjører DVI og en som kjører VGA? Kjører to stk. Dell 24" hvor den ene kjører VGA (siden det kun er en DVI utgang) Har ihvertfall problem at VGA skjermen blir uskarpt, f.eks. blir Windowsfontene uskarpe. Dette skjedde hver gang skjermene hadde vært i sleep mode. Har oppgradert til nyeste ATI drivere nå det er ihvertfall bedre, nå synes fortsatt at skarpheten ikke blir det samme på VGA enkelte ganger. I tillegg bruker den også lenger tid med "Autoadjust in progress" når den skrues på eller vekkes i fra sleep mode, enn den som kjører DVI. Har ett X600 kort, vurderer heller et kort med 2XDVI. LCD skjermene har både DVI og VGA innganger, det er vel noe annet enn bare formatet her? Er ikke DVI digital overføring av signalene og VGA analogt?

Lenke til kommentar

Det er helt riktig at DVI er digital og VGA er analog, og LCD skjermer er best med DVI. Hvis det var om det er best og bruke DVI til VGA overgang på en eldre LCD eller bare VGA så er svaret NEI, der er ikke bedre, det skal være helt likt fordi noen av pinneine til dvi porten overfører VGA signalet også (for bakoverkopatibilitet).

For og oppsumere:

DVI til VGA er IKKE bedre en bare VGA.

BARE DVI er MYE bede en VGA på LCD.

Lenke til kommentar

Altså, er ikke spørsmålet her om det er noen forskjell og kjøre d-sub på skjermkort til d-sub på skjerm og å kjøre d-sub på skjerm og vga-> dvi-adapter på skjermen for å bruke DVI-inn på skjermen? Isåfall blir det hvertfall ikke bedre bilde av å kjøre vga -> DVI, men jeg tviler på at det blir merkbart dårligere også.

Lenke til kommentar

jeg har et problem selv. Har et nVidia 7800GT kort som har 2*DVI. Jeg kjøpte med en DVI-kabel. Men det er sånn at den bare passer på dvi-utgangen på kortet. Og ikke i dvi-kontakten på min Samsung syncmaster 172x skerm.

noen prater på forskjell på analog DVI og digital DVI? Hva skal jeg gjøre for å få det best mulig?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...