Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

1986 Mitsubishi Galant med problemer


Anbefalte innlegg

Greit, er 18 år gammel og har lånt min farfar sin, Mitsubishi Galant '86 modell.

Problemet med denne kom etter å ha kjørt 170km.

Da begynte hele bilen å "hoppe" på lavt turtall, altså under 4000 omdreininger.

Bilen begynte og lukte surt etter at han var kjørt og til tider var det irriterende med en bil som bare kjørte normalt, hvis eg hadde 4000 omdreininger eller mer.

Dette har no forverret seg, og bilen "kubber" no hvis eg ikje gir den mer en 4000 omdreininger. Problemet med bilen finner eg ikje ut av, men no skal det være sagt at eg ikje akkurat har alverdens peiling på bil. Men alle filtrene på bilen e byttet nylig, samt en elektronisk duppedings som kontrollerer bensintilførselen til motoren.

Min far sa at motoren fikk for mye bensin, og/eller at det var bensin i forgasseren.

Alle plugger på bilen er også skiftet nylig. Kjørte en kondensfjerner på bilen sist gang eg fylte bensin på den, for å se om det hjalp, men det gjorde det altså då ikje.

Men ihvertfall, her e problemene litt mer systematisk lagt opp:

 

- Bilen "hopper" på lavt turtall tidligere

- Dette har forverret seg no, og gjort det slik at den drar ikje på lavere turtall en

4000 omdreininger.

- Bilen lukter surt etter at den er kjørt.

- Formye bensin til motoren, eller bensin i forgasseren

- Kondensfjerner funker ikje.

- la bilen trille på 1. giret ned slakk bakke for å bruke opp den overflødige bensinen

funker ikje.

- Tror at automatchoken kanskje fusker litt

- Bilen funker som en kule over 4000 omdreininger.

- kjørt 190 000km

- Bruker 98 oktan blyfri

Dette e det eg kommer på i farten. Håper på at noen har ett svar på ka som kan være problemet.

Mvh

- Dan Henning -

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vis det er automatchocke på den bilen, er den mest sannsynlig styrt av vakum.

Da kan det bare være så enkelt at gummi der vakumslangene er koblet til er sprukket. Eller den trekker luft inn andre plasser.

 

Sjekk vakumslangene, og gummi tilkoblingene der.

 

Jeg hadde startet med det... for det virker som chocken henger, og motoren får for mye bensin.

Lenke til kommentar
...lavt turtall, altså under 4000 omdreininger.
Måtte bare kommentere denne....lurer på hva som er høyt turtall...

:)

 

On-topic: Anbefaler en tur til verksted for å feilsøke på dette om tipset over ikke hjelper, for det er slettes ikke sunt for en steingammel bil å bli kjørt med dette. Dessuten er det masse irritasjon spart også.

Lenke til kommentar
Vis det er automatchocke på den bilen, er den mest sannsynlig styrt av vakum.

Da kan det bare være så enkelt at gummi der vakumslangene er koblet til er sprukket. Eller den trekker luft inn andre plasser.

 

Sjekk vakumslangene, og gummi tilkoblingene der.

 

Jeg hadde startet med det... for det virker som chocken henger, og motoren får for mye bensin.

5014132[/snapback]

 

Ettersom eg husker ligger det en gummislange løst under luftinntaket, men denne slangen e svært så spesiell.

Gummislangen har ingen steder den kan festes i, innenfor rekkevidde.

Og på denne gummislangen e det festet i en ca. 2cm høy sylinder, som virker som ett slags filter for en som ikje akkurat har allverdens erfaring med bilmotor...

Kan denne ha noe å si?

 

Ps. Takk for raske svar :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...