Gå til innhold

Hvordan få opp boot valg?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei. Gå til Start->Kjør. skriv C:\Boot.ini trykk enter. Da får du opp boot fila til Windows.

Så legger du til den linja som mangler, Lagrer fila og restarter. Se hva som skjer.

Lykke til.

Moltrez: Som du vet så går det ikke an å Redigere boot.ini fra My Computer->Properties->Advanced->Startup and Recovery. Du kan bare se hva som starter opp.

Lenke til kommentar

^^

Joda, det er en Edit knapp der :p

Tror dessuten du kan bruke msconfig til å utføre "Sjekk alle oppstartsbaner". Og den starter du slik:

Start | Kjør | msconfig [enter]

boot.ini-fliken

Funker ikke noe av dette, kopier den eksisterende linjen i boot.ini (og lim den inn under den eksisterende). Forandre på partition til Win64-partisjonen (antagelig 2).

Lykke til!

Lenke til kommentar

Sorry HappRay. Jeg mente å skrive at i Windows 2000 så var det ikke noen Rediger knapp under My Computer->Properties->Advanced->Startup and Recovery. Glemte å si det :blush: i XP finnes denne knappen ja. Men siden at jeg har Windows 2000 selv så bruker jeg å gjøre dette fra kjør. C:\Boot.ini.

Lenke til kommentar

Nei faen det funket ikke alikevel..

Noen som vet hva jeg må skrive i boot.ini?

Dette står nå:

[boot loader]

timeout=30

default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS

[operating systems]

multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Home Edition" /noexecute=optin /fastdetect

Windows xp 64 bit'en ligger på partisjon d:..

Håper noen vet hva som må gjøres! :)

Lenke til kommentar

Det her kan du prøve:

[boot loader]

timeout=30

default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS

[operating systems]

multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Home Edition" /noexecute=optin /fastdetect

multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(2)\WINDOWS="Microsoft Windows Vista"

Kan hende at dette funker.

hvis ikke det funker gjør du dette:

sette /noexecute=optin /fastdetect bak "Microsoft Windows Vista"

Lykke til.

Lenke til kommentar

Nei ingen av dem funket, Dette kommer fram når jeg prøver å starte OS nr 2, Windows kan ikke starte fordi denne filen mangler eller er skadet. Windows root/system 32/ntoskrnl.exe..

Har lett innpå windows 64 bit's windows mappe nå, jeg fant den filen den liksom manglet, den ligger jo der den skal være :dontgetit:

Endret av satyr-wongraven
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...