Bertelsen Skrevet 16. oktober 2005 Del Skrevet 16. oktober 2005 Nå har jeg delt opp hardisken i flere partisjoner, har Windows xp 64 bit på den ene, og Windows xp 32 bit på den andre, men etter jeg installerte Windows xp 32 bit, så får jeg ikke fram boot valgene, altså hvilket OS jeg vil starte.. Hvordan kan jeg få dette fram igjen? Lenke til kommentar
Moltrez Skrevet 16. oktober 2005 Del Skrevet 16. oktober 2005 I Windows 2000 er det iallefall: Control Panel -> System -> Advanced -> Startup and Recovery. Er vel noe lignende i Windows XP Lenke til kommentar
wil Skrevet 16. oktober 2005 Del Skrevet 16. oktober 2005 Hei. Gå til Start->Kjør. skriv C:\Boot.ini trykk enter. Da får du opp boot fila til Windows. Så legger du til den linja som mangler, Lagrer fila og restarter. Se hva som skjer. Lykke til. Moltrez: Som du vet så går det ikke an å Redigere boot.ini fra My Computer->Properties->Advanced->Startup and Recovery. Du kan bare se hva som starter opp. Lenke til kommentar
Pey'J Skrevet 16. oktober 2005 Del Skrevet 16. oktober 2005 ^^ Joda, det er en Edit knapp der Tror dessuten du kan bruke msconfig til å utføre "Sjekk alle oppstartsbaner". Og den starter du slik: Start | Kjør | msconfig [enter] boot.ini-fliken Funker ikke noe av dette, kopier den eksisterende linjen i boot.ini (og lim den inn under den eksisterende). Forandre på partition til Win64-partisjonen (antagelig 2). Lykke til! Lenke til kommentar
Bertelsen Skrevet 16. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2005 (endret) Edit: Jeg fikk det til nå, måtte bare lese det dere skrev 6 ganger... :!: Takk for hjelpen forresten... Endret 16. oktober 2005 av satyr-wongraven Lenke til kommentar
wil Skrevet 16. oktober 2005 Del Skrevet 16. oktober 2005 Sorry HappRay. Jeg mente å skrive at i Windows 2000 så var det ikke noen Rediger knapp under My Computer->Properties->Advanced->Startup and Recovery. Glemte å si det i XP finnes denne knappen ja. Men siden at jeg har Windows 2000 selv så bruker jeg å gjøre dette fra kjør. C:\Boot.ini. Lenke til kommentar
Bertelsen Skrevet 16. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2005 Nei faen det funket ikke alikevel.. Noen som vet hva jeg må skrive i boot.ini? Dette står nå: [boot loader] timeout=30 default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS [operating systems] multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Home Edition" /noexecute=optin /fastdetect Windows xp 64 bit'en ligger på partisjon d:.. Håper noen vet hva som må gjøres! Lenke til kommentar
Bertelsen Skrevet 17. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2005 Bumper i håp om svar.. Lenke til kommentar
wil Skrevet 17. oktober 2005 Del Skrevet 17. oktober 2005 Det her kan du prøve: [boot loader] timeout=30 default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS [operating systems] multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Home Edition" /noexecute=optin /fastdetect multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(2)\WINDOWS="Microsoft Windows Vista" Kan hende at dette funker. hvis ikke det funker gjør du dette: sette /noexecute=optin /fastdetect bak "Microsoft Windows Vista" Lykke til. Lenke til kommentar
Bertelsen Skrevet 17. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2005 (endret) Nei ingen av dem funket, Dette kommer fram når jeg prøver å starte OS nr 2, Windows kan ikke starte fordi denne filen mangler eller er skadet. Windows root/system 32/ntoskrnl.exe.. Har lett innpå windows 64 bit's windows mappe nå, jeg fant den filen den liksom manglet, den ligger jo der den skal være Endret 17. oktober 2005 av satyr-wongraven Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 17. oktober 2005 Del Skrevet 17. oktober 2005 hva med å trykke på f8 tasten før windows loader opp, kommer det opp et vindu der du kan velge OS. men vet ikke om det gjelder i ditt tilfelle.. Lenke til kommentar
Bertelsen Skrevet 17. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2005 Jo det er den som ikke funker, kun windows xp 32 bit ligger der. Men nå driter jeg i alt og installerer windows xp 64 bit på nytt.. Men takker for alle som prøvde å hjelpe meg! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå