CryptoN Skrevet 16. oktober 2005 Del Skrevet 16. oktober 2005 Hei, har en PC her som jeg prøver å installere Win XP på. Har installert Windows XP på den før og det har fungert fint. Men når jeg setter inn Windows skiva så tar det fem år å laste inn alt den trenger, og etter ei god stund kommer den først med 'Setup is starting windows'. Så kommer jeg ikke lengre, og dette er jo nesten helt i begynnelsen. Kan huske at jeg har hatt lignende problemer før, men huske ikke hva jeg gjorde. Tror kanskje det kan ha noe med harddisken å gjøre, men tror også at det kan være CD-ROMen som leser veldig treigt. Men har liksom prøvd to forskjellige CD-ROMmer. Noen som har noen forslag til hva jeg kan prøve eller hva som kan være galt? Kom med dem her. Takk! Lenke til kommentar
pmarius Skrevet 16. oktober 2005 Del Skrevet 16. oktober 2005 Det er ikke bare selve XPCDen det er noe galt med da. Sjekket det? Lenke til kommentar
CryptoN Skrevet 16. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2005 Det er ikke bare selve XPCDen det er noe galt med da. Sjekket det? 5013712[/snapback] Har prøvd den på min PC, fungerte fint da. Men kan prøve med en annen CD hvis jeg finner. Installerer Slackware på den nå for å se hvordan det går. Lenke til kommentar
Pey'J Skrevet 16. oktober 2005 Del Skrevet 16. oktober 2005 Dette har jeg også opplevd, samt at skjermen gikk i svart før den bootet fra CD'en! Typisk "disk-feil". Mener da ikke at det er noe feil med disken fysisk, men at partisjonstabellen kan være f**** opp. Du kan enten boote fra diskett og fjerne partisjoner med fdisk (Bootdisk.com (det måtte jeg) eller putte disken i en annen Windows-PC og partisjonere der. Hvis ikke noe av dette virker, kan du starte Recovery Console fra XP-CD'en og kjøre kommandoene: fixboot fixmbr Dette vil fikse oppstarts-informasjonen på disken (hvis det er dette det er noe galt med, da ). Uansett; Lykke til! Lenke til kommentar
CryptoN Skrevet 16. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2005 (endret) Dette har jeg også opplevd, samt at skjermen gikk i svart før den bootet fra CD'en! Typisk "disk-feil". Mener da ikke at det er noe feil med disken fysisk, men at partisjonstabellen kan være f**** opp. Du kan enten boote fra diskett og fjerne partisjoner med fdisk (Bootdisk.com (det måtte jeg) eller putte disken i en annen Windows-PC og partisjonere der. Hvis ikke noe av dette virker, kan du starte Recovery Console fra XP-CD'en og kjøre kommandoene: fixboot fixmbr Dette vil fikse oppstarts-informasjonen på disken (hvis det er dette det er noe galt med, da ). Uansett; Lykke til! 5014574[/snapback] Takk, men gikk fint å installere Slackware på den, MBRen fungerte fint også. Etter litt mekking i cfdisk, fant jeg ut at det ikke var noe gale med disken. Men uansett, så vet jeg ikke om det er der problemet ligger, det virker som om PCen sliter med grafikken. For du ser at vi nettop har satt i et nytt skjermkort i PCen p.g.a. det gamle var ødelagt. Men det nye kan ikke heller være ødelagt for det fungerte fint i PCen det var i i går. Fordi når jeg prøvde å starte X etter å ha installert Slackware, sto det at det var noe galt med grafikken. Og det virker som om den ikke vil komme lengre i Windows installasjonen også p.g.a. det. Så jeg skal mekke å fikse litt på den i morgen og se hva jeg får til Endret 16. oktober 2005 av CryptoN Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå