Walts Skrevet 16. oktober 2005 Del Skrevet 16. oktober 2005 hvilken burde jeg velge? er ganske ny innen for linux... Lenke til kommentar
tuxerator Skrevet 16. oktober 2005 Del Skrevet 16. oktober 2005 Du kan jo installere begge og teste dem ut, det er egentlig ikke store forskjellene mellom de to, KDE er litt mer eye-candy og litt mer buggy. Personlig foretrekker jeg Gnome, men KDE er det som er mest populert. Her er en bildeserie med Suse 10.0 med en del Gnome og KDE bilder: http://shots.osdir.com/slideshows/slidesho...ase=464&slide=1 Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 16. oktober 2005 Del Skrevet 16. oktober 2005 Du kan jo installere begge og teste dem ut, det er egentlig ikke store forskjellene mellom de to, KDE er litt mer eye-candy og litt mer buggy. Personlig foretrekker jeg Gnome, men KDE er det som er mest populert. Her er en bildeserie med Suse 10.0 med en del Gnome og KDE bilder: http://shots.osdir.com/slideshows/slidesho...ase=464&slide=1 5013462[/snapback] KDE er nok ikkje mest populært du. Trur det er rimeleg 50/50, men etter Ubuntu sin suksess, har nok GNOME fått mange nye brukarar. Siste avstemning på forumet viste at det var flest GNOME-brukarar her i alle fall. Uansett, SUSE har vore ein KDE-distro, men har i det siste jobba eindel med å få GNOME skikkeleg også. KDE er nok det som er mest gjennomført i SUSE. Blant anna er alle apps laga av SUSE-folka laga i QT (som KDE brukar), og ikkje GTK (som GNOME brukar). Lenke til kommentar
Walts Skrevet 16. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2005 okey, testet gnome jeg.. fant ut at jeg hadde KDE på suse 9.3 så ville prøve noe nytt.. men merker ikek så mye forskjel egentlig... men nå kjører jeg det med VMware, prøver ut litt før jeg skal instalere linux ordentlig neste uke... Linux virker ganske bra så må prøve det, men må prøve å få til å kjøre spill som er til windows i linux, har sett at det finnes programer som kan gjøre dette.. Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 16. oktober 2005 Del Skrevet 16. oktober 2005 okey, testet gnome jeg.. fant ut at jeg hadde KDE på suse 9.3 så ville prøve noe nytt.. men merker ikek så mye forskjel egentlig... men nå kjører jeg det med VMware, prøver ut litt før jeg skal instalere linux ordentlig neste uke... Linux virker ganske bra så må prøve det, men må prøve å få til å kjøre spill som er til windows i linux, har sett at det finnes programer som kan gjøre dette.. 5014020[/snapback] Du kan bruke Cedega: www.transgaming.com Koster ein liten sum, og då får du tilgang i så og så mange månader, med forum osv osv... Mange spel fungerar bra, spesielt på NVIDIA-kort. Lenke til kommentar
Walts Skrevet 16. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2005 okey, testet gnome jeg.. fant ut at jeg hadde KDE på suse 9.3 så ville prøve noe nytt.. men merker ikek så mye forskjel egentlig... men nå kjører jeg det med VMware, prøver ut litt før jeg skal instalere linux ordentlig neste uke... Linux virker ganske bra så må prøve det, men må prøve å få til å kjøre spill som er til windows i linux, har sett at det finnes programer som kan gjøre dette.. 5014020[/snapback] Du kan bruke Cedega: www.transgaming.com Koster ein liten sum, og då får du tilgang i så og så mange månader, med forum osv osv... Mange spel fungerar bra, spesielt på NVIDIA-kort. 5014032[/snapback] uff koster det penger hadde håpet det gikk ann å få det til gratis jeg.. men men, da får jeg se hva jeg gjør Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 16. oktober 2005 Del Skrevet 16. oktober 2005 Tja, mogleg er det, via CVS, men det er stress! Så mykje er det no ikkje. 15 dollar kostar det (minimum). Ein hundrelapp har du vel råd til? Lenke til kommentar
Walts Skrevet 16. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2005 Tja, mogleg er det, via CVS, men det er stress! Så mykje er det no ikkje. 15 dollar kostar det (minimum). Ein hundrelapp har du vel råd til? 5014278[/snapback] ja har egentlig det.. men får se, skjønner enda ikke helt åssen jeg instalere noe helt enda så må lære meg litt sånt først.. takker for alle svar iallefall;) hvis du har noen tips på ting jeg burde gjøre når suse 10 er instalert så kom gjerne med det =) hehe Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 16. oktober 2005 Del Skrevet 16. oktober 2005 Tja, mogleg er det, via CVS, men det er stress! Så mykje er det no ikkje. 15 dollar kostar det (minimum). Ein hundrelapp har du vel råd til? 5014278[/snapback] ja har egentlig det.. men får se, skjønner enda ikke helt åssen jeg instalere noe helt enda så må lære meg litt sånt først.. takker for alle svar iallefall;) hvis du har noen tips på ting jeg burde gjøre når suse 10 er instalert så kom gjerne med det =) hehe 5014306[/snapback] Cedega og Point2Play kjem vel som RPMar (som SUSE brukar), så du treng berre laste dei ned, og dobbeltklikke på dei. Etter installasjonen kjem vel Point2Play i menyen, om eg hugsar rett. Du bør sjekke at dei spela du vil spele er støtta. Eit NVIDIA-kort er nok å foretrekke. Lenke til kommentar
Walts Skrevet 16. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2005 Tja, mogleg er det, via CVS, men det er stress! Så mykje er det no ikkje. 15 dollar kostar det (minimum). Ein hundrelapp har du vel råd til? 5014278[/snapback] ja har egentlig det.. men får se, skjønner enda ikke helt åssen jeg instalere noe helt enda så må lære meg litt sånt først.. takker for alle svar iallefall;) hvis du har noen tips på ting jeg burde gjøre når suse 10 er instalert så kom gjerne med det =) hehe 5014306[/snapback] Cedega og Point2Play kjem vel som RPMar (som SUSE brukar), så du treng berre laste dei ned, og dobbeltklikke på dei. Etter installasjonen kjem vel Point2Play i menyen, om eg hugsar rett. Du bør sjekke at dei spela du vil spele er støtta. Eit NVIDIA-kort er nok å foretrekke. 5014318[/snapback] okey, tittet litt på siden dems å så noe av det som ble støttet, har nVida kort.. 6600GT.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå