Gå til innhold

RGB/komponent signal fra GeForce 6x00 på vanlig TV

Anbefalte innlegg

Jeg har en samsung 32" Widescreen CRT TV, med to scart innganger og en S-video inngang. Selv om jeg har tweaket TV-ut signalet via S-video kontakten så mye at jeg begynner å bli ganske fornøyd med bildet, kommer det fortsatt ikke helt opp til kvaliteten på signalet fra RGB Scart på DVD spilleren min.

Siden grafikkortet mitt, et GeForce 6200 fra MSI, har komponentutgang (rgb) kjøpte jeg en RGB<->SCART signal kabel for å bruke på den. Problemet er at jeg ikke får noe som helst bilde via denne kabelen. Jeg har innstillingene i driver til SDTV 576i, som jeg antar vil være riktig for en "vanlig" tv, i tillegg har jeg valgt komponent-utgang som tv-ut kilde. Disse innstillingene resulterer i svart bilde på SCART kanalen, og sort/hvitt via S-Video.

Jeg vet ikke om det jeg prøver på engang er mulig, men siden TV'n min skal støtte RGB via Scart så kan jeg ikke helt skjønne hvorfor det ikke skulle være det. Kan noen hjelpe meg?

- Judaz -

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Komponent (YPbPr) og RGB (RGBHV som sendes fra PC og RGBHv som sendes via Scart) er to forskjellige signaltyper. Jeg har ikke sett noen skjermkort med RGBHv utgang direkte, men det skal være mulig å lage en kabelboks som setter sammen horisontal og vertikal sync, med andre ord lager RBGHv ut fra VGA-utgangen på skjermkortet.

http://www.hardware.no/guider/hele_maskine...-_del_8/16358/7

Lenke til kommentar

OK! Det forklarer jo en del. Da står det egentlig mellom ny TV og radeon-kort og kabelen fra AV-Connection, hvis jeg ikke skal prøve meg på "Might or might not work on other brands" gjør-det-selv løsningen.

Takk for hjelpen!

- Judaz -

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...