Gå til innhold

ny gaming-pc - duger denne?


Anbefalte innlegg

Hei, jeg har lenge hatt planer om å kjøpe en ny pc som skal brukes til spill - samt skolearbeid, men når jeg først skal kjøpe vil jeg kjøpe noe av det beste, noe som gjør at den er klar for mye av framtiden, så derfor har jeg kommet opp med dette:

 

Har editert litt på "Komplett Gamer a30", her kommer et utdrag fra hoveddelene:

Cooler Master Wave Master Sølv Kabinett Aluminium (Uten Strømforsyning)

Fortron/Source Powersupply ATX 550W 120mm, SATA, 24pin, EPS12V

MSI K8N SLI-F, nForce4 SLI, Socket-939 SATA,GbLAN,ATX,Raid,Dual-DDR,PCI-Ex16

AMD Athlon 64 X2 3800+ 2.0GHz Socket 939 1MB, BOXED m/vifte eller AMD Athlon 64 4000+ 2.4GHz Socket 939, 1MB, BOXED m/vifte

Kingston ValueR. PC3200 DDR-DIMM 1024MB Kit w/two matched ValueRAM 512MB

XFX GeForce 7800GT 256MB GDDR3 PCI-Express, Dual-DVI, VIVO, 450MHz

Samsung SpinPoint P120S 200GB SATA2 8MB 7200RPM NCQ

Samlet pris: kr 13029

 

Jeg lurer litt på hvilken CPU jeg skal velge, noen som kan si meg hvilken som er best av X2 og 4000+? .Har tidligere sett at folk må ha gigantiske harddisker - jeg har nå en på 80 gb, bruker bare 40 gb, så det blir ikke noe problem. Noen vil kanskje reagere på at det bare er 1 gb ram, men jeg syns det ville blitt litt dyrt for 2 gb, så det kjøper jeg heller senere!

Takk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nettverksport 10/100 og evt 1000 er på alle nye hovedkort, men selv foretrekker jeg å kjøpe et eget pci kort til 50kr .

Har hatt flere problemer med hovedkort-nettverksporter enn pci kort.

 

Ta heller en billigere cpu (3700, 2,2GH) ca 2100kr og en ram brikke til , enn en dyr cpu med lite ram.

 

Jeg har 1024ram nå og 3 av mine mest brukte spill bruker egentløig mer minne, har 8mb ledig osv.

Endret av War
Lenke til kommentar

Ser ganske bra ut det der. Skal det kjøpes som en pakke fra komplett eller alle delene hver for seg?

 

Hvis det skal kjøpes hver for seg kan jeg si følgende:

 

X2 3800+ er en syk prosessor hvis du klokker den, tenk FX55. Det samme gjelder for den mye billigere 3700+ som har samme kjerne som FX55.

Personlig liker jeg ikke "value" RAM, og anbefaler derfor disse. Av en eller annen merkelig grunn er de brikkene der priset utrolig lavt. De kjører PC3200 hastigheter med 2-2-2-5 timings, og ytelsen er den samme som Corsair sine Twinx XL eller OCZ sine Platinum brikker.

Lenke til kommentar

hmm, joda, den vil nok kjøre BF2 på fullt, men BF2 liker mye ram, og mere ram tilsvarer mindre loadings i mappene..

har omtrent tilvsvarende maskin, og jeg klarte å kjøre BF2 på fullt i ca 1 time, før noe skjedde med prosessoren, og alt røyk.. :p helt ny også..

 

smart å la komplett bygge den.. ellers kan alt mulig skje med den, bare se på meg.. hehe..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...