sleden Skrevet 16. oktober 2005 Del Skrevet 16. oktober 2005 eg har formatert min pc flere ganger uten hell hver gang jeg installerer riktige og nyeste drivere til mitt skjermkort blir skjermen svart og det kommer ikke noe bilde. jeg restarter men er nødt å kjøre i vga modus. er det noen som kan fortelle meg hva som er galt? skjermkort: nvidia geforce 6800 gt ultra, hovedkort: epox socket 754 amd nforce 3 250gb.takk på forhånd Lenke til kommentar
meeg Skrevet 16. oktober 2005 Del Skrevet 16. oktober 2005 Du installerer nForce driveren før Forceware? Lastet ned og installert siste oppdateringer til Windows? Lenke til kommentar
sleden Skrevet 16. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2005 jeg vet ikke hva forceware er? har installert alle oppdateringer til windows ja :!: Lenke til kommentar
Elensar Skrevet 16. oktober 2005 Del Skrevet 16. oktober 2005 jeg vet ikke hva forceware er? har installert alle oppdateringer til windows ja :!: 5013063[/snapback] Forceware er navnet på skjermkort driveren. Lenke til kommentar
HAG Skrevet 16. oktober 2005 Del Skrevet 16. oktober 2005 Har du "gammel" Win XP lag en ny CD med SP2 integrert - guide på forumet på "lagringsmedier" (tror eg) brukte en guide eg fant til å lage XP med SP2 av en XP uten SP. Etter Wind. er lagt inn på maskina, er neste drivere til hovedkortet og til slutt drivere for kort som er tilkobla hovedkortet - skjermkortet. Her er siste skjermkortdriver fra nVidia med WHQL - de kalles Forceware xxxx Lenke til kommentar
sleden Skrevet 16. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2005 ok hva ska jeg gjøre med den? Lenke til kommentar
Grant_Lee Skrevet 16. oktober 2005 Del Skrevet 16. oktober 2005 Hei, Jeg støtter HAG sin kommentar. Lag en ny WinXP CD med programmet Nlite. Med programmet kan du integrere f. eks. ServicePack2, og alle nødvendige drivere. Last ned nødvendige Nvidia drivere, og pakk dem ut slik at Nlite programmet finner de korrekte .inf filene slik at de blir integrert i WinXP. Et program som er vel verdt å sette seg inn i. Mvh Grant_Lee Lenke til kommentar
sleden Skrevet 16. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2005 :!: takker så mye Lenke til kommentar
sleden Skrevet 16. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2005 men jeh har win xp cd med sp2 kam jeg ikke bare legge inn driver installene? Lenke til kommentar
Grant_Lee Skrevet 16. oktober 2005 Del Skrevet 16. oktober 2005 men jeh har win xp cd med sp2 kam jeg ikke bare legge inn driver installene? Det kan du selvsagt. Du er ikke nødt til å integrere SP2 via Nlite. En annen fin ting med Nlite er at du kan lage en Unattended Setup. Dvs. at du slipper å knotte inn lisensnøkkel, maskinnavn osv... under installasjonen. Grant_Lee Lenke til kommentar
sleden Skrevet 16. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2005 men jeg får ikke til å legge til install filer det står jeg må ha ini fil Lenke til kommentar
Grant_Lee Skrevet 16. oktober 2005 Del Skrevet 16. oktober 2005 men jeg får ikke til å legge til install filer det står jeg må ha ini fil Er det kanskje INF fil du mener? Du må pakke ut Nvidia filene med f. eks. WinZip, og peke på de forskjellige INF filene for å integrere dem. F. eks. så ligger det filer i IDE katalogen, Ethernet katalogen osv. når det gjelder hovedkort driverene. Viktig å legge til alle katalogene. Ikke bry deg med at det finnes flere INF filer i hver katalog. Lykke til! Grant_Lee Lenke til kommentar
sleden Skrevet 16. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2005 jeg har nå klart å installer drivere på en merkelig grunn men jeg kan ikke stille på å ha høyere farge en 8 bit og pixlene må være 640x480 eller hva det er og jeg er nødt å kjøre i vga modus Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå