Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Mister internett ca 2 min hver halv time.


Anbefalte innlegg

Hallo

 

På onsdagen fikk jeg meg endelig internett igjen! :w00t:

Men som vanlig måtte noe gå galt :cry:

 

Det har seg sånn at uansett hva jeg gjør på nettet, så kobler nettet seg av et par minutter ca en gang hver halv time, Virker da som at det i enkelte perioder går lengre tid. DSL lampen på modemet slår seg av, deretter viser den at ADSL-linjen synkroniseres for så å bli grønn (på) igjen.

 

jeg har prøvd å oppdatere drivere til nettverkskortet. nettverkskortet er et integrert.

Asus A8N-E er kortet.

modemet er et thomson speedtouch 510i.

 

Bestilte linje fra combitel men fikk brev fra MTUlink så regner med det er samme tingen...

Har forresten et student abonnemang.

 

Har prøvd å kjøre en diagnostikk på nettverket, den som er innebygd i WinXP, og den viser alt som bestått...

 

Jeg ligger visst 3,5 km unna sentralen og lurer litt på om det kanskje kan ha noe med det å gjøre. Men det virker så, rutinemessig utkobling, og det plager meg en del.

 

og det samme skjer også om jeg bruker bærbar pcen min. Og om begge er koblet opp, via en liten CNet 5 porters switch.

 

Har ikke sendt mail til support enda, tenkte å vente til etter helga.

 

Beklager om dette ble rotete, begynner å bli litt trøtt nå.

 

Takker for svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1. Har du kobla alt opp rett?

- Med splitter?

2. Du feilsøker mest sannsynligvis på feil plass. Driverene til nettverkskortet ditt er mest sannsynlvis heilt ok. Prøv heller og oppdater firmware på adsl modem/routern din. Send ein mail til din ISP før du flasher den.

Lenke til kommentar

ganske sikker på at det er koblet rett ja. Funker jo det meste av tiden.

Og er ikke via splitter nei. Går fra vegg til modem til switsj til pc.

 

Skal prøve å oppdatere firmware da. må bare finne nøyaktig hvilket modem det er , virker som det er 2 versjoner av speedtouch 510i...

Lenke til kommentar
Fast telefoni hjemme ?

 

I en seriell kobling, kommer telefonene til å skape støy for modemet, og du får resync.

5013325[/snapback]

 

nei har ikke fast telefon, men bor i en leilighet og huseieren har fasttelefon..

men det skal være på forskjellige linjer mener jeg. for det skal fortsatt være mulig for hus eieren å legge in adsl hos seg selv.

 

 

 

og av en eller annen grunn har nettet holdt seg oppe i de siste 9 timene :thumbup:

Lenke til kommentar
Fast telefoni hjemme ?

 

I en seriell kobling, kommer telefonene til å skape støy for modemet, og du får resync.

5013325[/snapback]

 

nei har ikke fast telefon, men bor i en leilighet og huseieren har fasttelefon..

men det skal være på forskjellige linjer mener jeg. for det skal fortsatt være mulig for hus eieren å legge in adsl hos seg selv.

 

 

 

og av en eller annen grunn har nettet holdt seg oppe i de siste 9 timene :thumbup:

5015139[/snapback]

 

 

stor mb linje du har da?

Lenke til kommentar

Min far har hatt samme problem med Tele2. Mistet DSL synch mange ganger daglig. Dette løste seg etter at sentralen ble oppgradert. Grunnen til synch problemene var overbelastning på sentralen (det var ihvertfall det Tele2 sa). Kan jo være det i ditt tilfelle også.

Lenke til kommentar

vel, har en 2200/385 linje.

Hvorfor bruke en splitter? har ikke noe behov for å splitte linjen... Har en splitter liggende men ser overhode ingen grunn til å bruke den, blir jo bare nok et ledd i kjeden.

 

Loggen viser:

16:34:56

 

LOGIN User admin logged in on HTTP (from 10.0.0.1)

16:30:48

 

UPnP action 'DeletePortMapping' from ip=10.0.0.1 (Success)

16:30:48

 

UPnP action 'AddPortMapping' from ip=10.0.0.1 (Success)

13:29:48

 

UPnP action 'DeletePortMapping' from ip=10.0.0.1 (Success)

13:29:48

 

UPnP action 'AddPortMapping' from ip=10.0.0.1 (Success)

08:08:26

 

PPP link up (PPPoE_1) [213.151.147.2]

08:08:25

 

PPP PAP Authenticate Ack received

08:08:25

 

PPP PAP Authenticate Request sent

08:06:56

 

xDSL linestate up (downstream: 2464 kbit/s, upstream: 448 kbit/s)

08:06:08

 

PPP link down (PPPoE_1) [213.151.147.62]

08:06:08

 

xDSL linestate down

03:01:51

 

PPP link up (PPPoE_1) [213.151.147.62]

03:01:51

 

PPP PAP Authenticate Ack received

03:01:50

 

PPP PAP Authenticate Request sent

03:00:48

 

xDSL linestate up (downstream: 2464 kbit/s, upstream: 448 kbit/s)

02:59:30

 

PPP link down (PPPoE_1) [213.151.147.61]

02:59:30

 

xDSL linestate down

02:02:31

 

PPP link up (PPPoE_1) [213.151.147.61]

02:02:31

 

PPP PAP Authenticate Ack received

02:02:31

 

PPP PAP Authenticate Request sent

02:01:41

 

xDSL linestate up (downstream: 2464 kbit/s, upstream: 448 kbit/s)

02:00:17

 

PPP link down (PPPoE_1) [213.151.147.57]

02:00:17

 

xDSL linestate down

00:35:37

 

PPP link up (PPPoE_1) [213.151.147.57]

00:35:37

 

PPP PAP Authenticate Ack received

00:35:37

 

PPP PAP Authenticate Request sent

00:34:27

 

xDSL linestate up (downstream: 2464 kbit/s, upstream: 448 kbit/s)

00:33:08

 

PPP link down (PPPoE_1) [213.151.147.55]

00:33:08

 

xDSL linestate down

00:01:25

 

PPP link up (PPPoE_1) [213.151.147.55]

00:01:24

 

PPP PAP Authenticate Ack received

00:01:24

 

PPP PAP Authenticate Request sent

00:01:08

 

xDSL linestate up (downstream: 2464 kbit/s, upstream: 448 kbit/s)

00:00:10

 

DHCP server up

00:00:10

 

DHCP Auto DHCP: no server detected on LAN, SpeedTouch server started

00:00:00

 

KERNEL Cold restart

 

 

 

Hva som skjedde i natt, PCen har vært av da...

Kan poste en ny når jeg har spilt og det går galt igjen.

 

 

4.2.7.16.0 er firmware versjonen.

Lenke til kommentar

Vel, på søndagen sendte jeg en mail til MTULink, fikk svar på mandag, sendte tilbake, fikk svar, og sendte tilbake igjen.

 

Og nå, tirsdag, fikk jeg en telefon hvor de sa de skulle sende noen for å se på sentralen. Fikk nå, 20 min senere, en sms om at sentralen sjekkes om 2 dager :w00t:

 

Så håper at det går bra da.

 

Uansett må jeg si at det er topp service fra MTULink :thumbup:

Lenke til kommentar

om noen skulle være intressert eller kanskje ha samme problemet senere:

 

Jeg fikk en telefon som sa at sentralen var for gammel og for langt unna så den kunne ikke takle trafikken. Så om problemet ble for plagsomt måtte jeg få satt ned hastigheten :cry: er jo allerede nede på 2200/385 :cry:

Lenke til kommentar
om noen skulle være intressert eller kanskje ha samme problemet senere:

 

Jeg fikk en telefon som sa at sentralen var for gammel og for langt unna så den kunne ikke takle trafikken. Så om problemet ble for plagsomt måtte jeg  få satt  ned hastigheten  :cry:  er jo allerede nede på 2200/385  :cry:

5051248[/snapback]

 

 

Ikke overraskende med tanke på at mesteparten av dagens telefonkabler er over 60 år gamle.

Gi oss fiber inn med ip-telefoni, tv (med pay-per-view) og internett!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...