intr0 Skrevet 16. oktober 2005 Del Skrevet 16. oktober 2005 I går da jeg satt å spilte bf2 så begynte det etter hvert å kommer mer og mer artifacts og til slutt så jeg nesten ingen ting på skjermen. Da jeg åpnet kabinettet så kjente jeg at grafikkortet var rett og slett glovarmt. Sliter også med at BF2 hakker ganske mye. Har helt grei pc så skjønner ikke helt hvorfor det hakker specs: grafikkort : Gainward gefoce 6600 GT RAM : 1024mb cpu : amd 64bits 3700+ 2.4 Ghz Hovedkort: Asus K8N-E deluxe Spillet hakker like mye på høy grafikk som medium. Strømforsyningen min er på usle 250W så jeg lurer på om det har noe med både at det hakker og at grafikkortet blir varmt.. Håper noen har mer peiling enn meg Lenke til kommentar
Moltrez Skrevet 16. oktober 2005 Del Skrevet 16. oktober 2005 250W var lite, så en ny PSU hadde ikke skadet iallefall. Ny kjøling trenger du vel, så denne kan være et godt alternativ. Lenke til kommentar
intr0 Skrevet 16. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2005 (endret) Kjøling er nok ikke problemet.. Grafikkortet har standart kjøing og det skal jo holde når det ikke er klokka. Desuten har jeg flere vifter som får inn kaldt luft og blåser ut varm luft. Vurderer å gå for denne Endret 16. oktober 2005 av intr0 Lenke til kommentar
wiak Skrevet 16. oktober 2005 Del Skrevet 16. oktober 2005 oppgrader Strømforsyingen du vifta på grafikkkortet får nokk ikke nok strøm og AMD anbefaler en 380W minimum for et AMD64 system Lenke til kommentar
Prelude Skrevet 16. oktober 2005 Del Skrevet 16. oktober 2005 (endret) etter det jeg har lest så er det en del 6600 kort (og andre for den saks skyld. artikkel på anandtech.com, konklusjonssiden som har det problemet at selve festemekanismen til kjølerene på kortene er for dårlige/svake og greier ikke å holde kjøleren helt inntil grafikkjernen når selve kjøleren er usymmetrisk (avlang og stikker ut på den ene siden av kjernen). problemet ligger i at der er kanskje bare to svake plastipinner som holder hele kjøleren på plass og dem er plassert ved gpu kjernen og når kjøleren stikker langt ut på den ene siden av kjernen så kan litt bevegelse på kortet resultere i at kjøleren vrir seg eller at kjøleren bendes utover på den siden som stikker utenfor, som resulterer i at kjøleren ikke får skikkelig kontakt med kjernen og man får temperaturproblemer på kortet, som kan ta skade av for høy temp. (mitt gamle R9700Pro kort ble for varmt en gang, og det resulterte i at kjernen ble skadet og har siden alltid produsert z-buffer feil og låste seg med jevne mellomrom, samme pokkern hvilken temp kortet holdt) på kort med symmetrisk kjøler (dvs, den er like stor på alle siden) så er dette problemet ikke eksisterende men på usymmetriske kjølere som nå begynner å bli meget vanlig kan dette skje. løsningen kan da enten være å bytte inn kortet med ett annet, prøve å forbedre den eksisterende festemekanismen eller bytte til en kjøler som har solide festeanordninger. om du velger å prøve å forbedre feste så bytt ut termal-pad'en med med en skikkelig pasta. paden er lite egnet til gjenbruk Endret 16. oktober 2005 av Prelude Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 16. oktober 2005 Del Skrevet 16. oktober 2005 oppgrader Strømforsyingen duvifta på grafikkkortet får nokk ikke nok strøm og AMD anbefaler en 380W minimum for et AMD64 system 5012790[/snapback] Men trenger neppe 380 Watt for å drive det systemet, 250 watt er i prinsippet nok, men til trådstarter, hvor mye har du på 12v-railen? Det er nok det viktigste. AtW Lenke til kommentar
intr0 Skrevet 16. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2005 oppgrader Strømforsyingen duvifta på grafikkkortet får nokk ikke nok strøm og AMD anbefaler en 380W minimum for et AMD64 system 5012790[/snapback] Men trenger neppe 380 Watt for å drive det systemet, 250 watt er i prinsippet nok, men til trådstarter, hvor mye har du på 12v-railen? Det er nok det viktigste. AtW 5012832[/snapback] Er litt nybegynner på området så vet egentlig ikke hva 12v-rail er Lenke til kommentar
daniel_984 Skrevet 16. oktober 2005 Del Skrevet 16. oktober 2005 (endret) Det står på sida på strømforsyningen. Tviler på at det er strømforsyningen, men mere kjølemekanismen. Har aldri hatt tro på å feste kjøleren med plastpinner.. Ligger sikkert en pad under også, ikke noe goop mao.. Edit: retta litt Endret 16. oktober 2005 av daniel_984 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå