thechosen1 Skrevet 16. oktober 2005 Del Skrevet 16. oktober 2005 Jeg installerer Windows XP veldig ofte å skulle gjerne "intrigere" diverse drivere å programmer sånn at de blir innstallert automatisk når man innstallerer XP. Er dette mulig? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+19283741 Skrevet 16. oktober 2005 Del Skrevet 16. oktober 2005 Jeg installerer Windows XP veldig ofte å skulle gjerne "intrigere" diverse drivere å programmer sånn at de blir innstallert automatisk når man innstallerer XP. Er dette mulig? 5012584[/snapback] nLite burde gjøre jobben Lenke til kommentar
thechosen1 Skrevet 16. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2005 Har prøvd nLIte, fikk lagt til noen drivere, har ikke fått testa riktig ennå da, men jeg vil ha me programmer som Office, Nero, Bitcomet, Java, Opera, Ad-aware, everest etc.. Lenke til kommentar
Pingla Skrevet 16. oktober 2005 Del Skrevet 16. oktober 2005 Gjør som meg, har installert XP med alt av "vanlig" programvare og så brukt NortonGhost for å lage en image av systemdisken (C:). Har denne image'n både på DVD-plate og på en FAT32-partisjon på en annen harddisk enn den som systemet ligger på. Kan når som helst kjøre tilbake denne image'n fra en boot-diskett eller boot-dvd. Har også flyttet lagringsplassene for dokumenter, e-mail, favoritter m.m. til D: slik at en reinstall av image'n ikke fører til tap av disse. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 16. oktober 2005 Del Skrevet 16. oktober 2005 Ja, hvis det er snakk om å installere på samme PC så er Ghost å anbefale. Men det kan være problematisk å flytte et slikt image til en annen PC. PS. Man trenger ikke FAT32 partisjon, Ghost 2003 og nyere kan lagre til NTFS. Lenke til kommentar
Pingla Skrevet 16. oktober 2005 Del Skrevet 16. oktober 2005 PS. Man trenger ikke FAT32 partisjon, Ghost 2003 og nyere kan lagre til NTFS.5012968[/snapback] Sant nok, men med en DOS boot-diskett og Ghost på denne så er det enklere at image'n ligger på en FAT32-partisjon. Lenke til kommentar
wil Skrevet 16. oktober 2005 Del Skrevet 16. oktober 2005 du kan lage en Norton Ghost BootCD også da. Lenke til kommentar
thechosen1 Skrevet 16. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2005 Jeg kan prøve med Norton Ghost Funker d hvis jeg installerer programmer på en annen partisjon enn OS å bare formaterer partisjoenen med OS å lar prgrammene være? Lenke til kommentar
Cagliostrio Skrevet 16. oktober 2005 Del Skrevet 16. oktober 2005 Om det er en unattended windows cd du vil lage, sA anbefaler jeg deg A sjekke ut detta forumet msfn.org. Der har du nLite forumet ogsA Lenke til kommentar
RattleBattle Skrevet 16. oktober 2005 Del Skrevet 16. oktober 2005 (endret) Ja, hvis det er snakk om å installere på samme PC så er Ghost å anbefale. Men det kan være problematisk å flytte et slikt image til en annen PC. 5012968[/snapback] Således også en "personlig XP-CD" med drivere . Endret 16. oktober 2005 av RattleBattle Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 16. oktober 2005 Del Skrevet 16. oktober 2005 (endret) Sant nok, men med en DOS boot-diskett og Ghost på denne så er det enklere at image'n ligger på en FAT32-partisjon. 5013506[/snapback] Jeg booter en floppy og lagrer på en NTFS partisjon, så jeg ser ikke hvordan det kan gjøres enklere. Før hadde jeg også egen FAT partisjon til Ghost, men det sluttet jeg med da jeg fikk Ghost2003. Edit: skrev noe tull om DOS floppy. Endret 16. oktober 2005 av hårek Lenke til kommentar
gresh Skrevet 16. oktober 2005 Del Skrevet 16. oktober 2005 Guide for å lage det du trenger: unattended.msfn.org Lenke til kommentar
thechosen1 Skrevet 16. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2005 Unatteded xp cd var visst d jeg var ute etter Tusen takk folkens Lenke til kommentar
Gjest Slettet+19283741 Skrevet 23. oktober 2005 Del Skrevet 23. oktober 2005 Guide for å lage det du trenger: unattended.msfn.org 5015025[/snapback] Jeg prøvde dette, men så at innholdet i eksemplet deres ikke stemmer med mitt. Jeg har f.eks en mappe som heter dotnetfix som jeg ikke får til å kopiere over. Hva er denne mappen? Er den nødvendig? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå