Bjorn Ole Skrevet 16. oktober 2005 Del Skrevet 16. oktober 2005 Tenk på overskriften, er dette sant? Jeg sier ja. Da mener jeg ikke miljø sett, men og politisk sett. Nå som krigen i Irak og Afganistan, så føler jeg at dette er starten på slutten. Menneske har levd i over 2 millioner år, og vi har utviklet oss som bare det, men med hvordan verden er i dag er det ikke lenge til en fyr trykker på den store røde knappen. Om ca 50 år så har innvandringen i Norge blitt så stor at innvandrere er 30% av befolkningen. Da vil Norge få panikk. De kan enten gjør noe med det eller bare la det gå. Og på det tidspunktet aksepterer Norge hva som helst. Ja da mener jeg og diktatur og masseutrydelse. Dette vil ikke bare skje i Norge, men mange andre land. Men du har og krigene i Midt Østen. USA tror de er best, naturligvis. Den eneste trusselen USA har i dag er Kina. USA er ikke noe supermakt lenger. Den holder på å ruste ned. De kunne ikke gå til fullscale war som i BF2. De vil gå slutt av olje, og vil lage en borgerkrig. Full kaos vil oppstå og dette vil få virkninger over hele verden. Det vil komme en ny verdens krig bare på grunn av det svarte væsken. Og til slutt så trykker noen på den store røde knappen. Og som Einstein sa ''I don't know what weapons World War 3 would be fougth with, but I know World War 4 is gona be fougth with sticks and stones.'' Hva synes du om dette? Lenke til kommentar
Decline Skrevet 16. oktober 2005 Del Skrevet 16. oktober 2005 Du skulle gitt deg etter den sjette pilsen. Først og fremst - det fins ingen rød knapp som utsletter verden. Et atomvåpen (ICMB f.eks) gjør stor skade, men ikke i globalt perspektiv. Tar kanskje en mellomstor by... Lenke til kommentar
Dragon Hunter Skrevet 16. oktober 2005 Del Skrevet 16. oktober 2005 Om 30 år vil pakistanerene tilhøre en like stor prosentandel av Norge som svarte mennesker gjør av USA. Forhåpentligvis vil pakistanerene bli mer akseptert, og få mer rettigheter da. Norges økonomi vil bli dårligere når det blir slutt på olja, men mye norsk økonomi avhenger også av eksport av fisk og naturgass. Med andre ord vil vi kunne leve med tapet av olja. Lenke til kommentar
simerix Skrevet 16. oktober 2005 Del Skrevet 16. oktober 2005 Om ca 50 år så har innvandringen i Norge blitt så stor at innvandrere er 30% av befolkningen. Da vil Norge få panikk. De kan enten gjør noe med det eller bare la det gå. Og hvem er det du definerer som * norge*? Skal ikke også pakistanere, vietnamesere, iranere osv osv få være en del av *norge*? Enda har vi ikke noen ministere som tilhører en minioritet, men derimot har vi rådgivere og stortingsrepresentanter, så om noen få valg, får vi nok en minister som tilhører en minioritet. Og på det tidspunktet aksepterer Norge hva som helst. Ja da mener jeg og diktatur og masseutrydelse. Dette vil ikke bare skje i Norge, men mange andre land. Og det tror ikke jeg. Vi har allerede partirådgivere og stortingsrepresentanter. Og på min skole kommer så kommer så godt som alle overens. Og sånn er det også på de aller fleste skoler og arbeidsplasser her i landet. Jeg har aldri opplevd at noen har kommet med rasistiske utsagn til andre elver, hverken på barne eller ungdomskolen. Og det er jeg glad for. Du lever helt i din egen verden B-ole. Er du klar over det? Gå å ta medisinen din du, hvis du har en. Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 17. oktober 2005 Del Skrevet 17. oktober 2005 (endret) Du skulle gitt deg etter den sjette pilsen. Først og fremst - det fins ingen rød knapp som utsletter verden. Et atomvåpen (ICMB f.eks) gjør stor skade, men ikke i globalt perspektiv. Tar kanskje en mellomstor by... 5012566[/snapback] Men det er idag, hvor kraftige atombomber tror du vi har om 50 år ? (bare tenk på hvor "svake" a-bomber vi hadde under krigen) Endret 17. oktober 2005 av Ozelot Lenke til kommentar
Snillingen Skrevet 17. oktober 2005 Del Skrevet 17. oktober 2005 Det skal vel stå ICBM? intercontinental ballistic missile og å kalle den et atomvåpen blir vel feil. En koffert kan også frakte en atombombe, men man kaller ikke kofferten en atombombe av den grunn Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 17. oktober 2005 Del Skrevet 17. oktober 2005 Jeg har slettet en del tulleposter som kun rakker ned på trådstarter og noen andre avsporinger. Det er fint om vi kan holde diskusjonen saklig selv om man ikke er enige med trådstarter. Men for å ikke spore helt av her: Jeg ser positivt på framtida, politisk sett. Antall kriger, krigsofre og andre konflikter ser for meg ut til å synke etter hvert som land blir mer siviliserte og befolkningene bedre utdannet. Dette til tross for en massiv globalisering, blanding av befolkningsgrupper, relgioner osv. Det tyder for meg at toleransen og forståelsen av andre folk er på vei opp. Så jeg ser for meg at de neste 50-100 årene vil få færre kriger, krigsofre og konfliktofre enn de fåregående 50-100 år. Særlig det med mer forståelse på kryss av relgioner og demokratisering tror jeg vil gi en bedre politisk fremtid. Lenke til kommentar
howzer Skrevet 17. oktober 2005 Del Skrevet 17. oktober 2005 (endret) Unnskyld meg, men å påstå at USA ikke er en supermakt er jo rett og slett tåpelig, og det må man få lov til å påpeke! USA er i ferd med å valse over land de har lyst til å kødde, med og det kommer de til å fortsette med. Så lenge krigsindustrien i USA er så stor som den er så er det mange som vil ut i krig for å tjene penger. USA kommer ikke til å ruste ned, og land som Kina begynner nå å løsne litt på snippen. Vi var nærmere atomkrig under den kalde krigen. I dag er det ingen som sitter med dirrende finger på atomknappen. Afghanistan? Irak? Ingen av disse hadde en mulighet til å stå imot USA. Ny verdenskrig? Med Saudi-Arabia, Pakistan m.fl. på USAs parti er det heller lite sannsynlig at andre araberland tør å gå til angrep på USA. Endret 17. oktober 2005 av howzer Lenke til kommentar
m-kane Skrevet 17. oktober 2005 Del Skrevet 17. oktober 2005 Det finnes pr i dag ikke noen nasjon/konstellasjon av nasjoner som kan gå sammen om å vippe USA av tronen som supermakt. Det kommer de til å klare selv. Som påpekt tidligere er faren for atmokrig i dag liten. Sjansen er stor for at fanatikere kan smelle av et enkelt våpen i en storby og ta med seg en hel bråte mennesker. Men atomkrig på verdensødeleggende skala er liten. (Selv om det nok vil bli et par svært radioaktive steder i verden om en eller anne skrulling smeller av en A-bombe i en Amerikansk storby) Hovedsaken innen atomforskning er ikke å lage bombene større - men mindre. Man kan nesten lage dem så store man vil, mens det er mindre bomber med lav yield som er "in" nå. (Tanken er at disse kan brukes ) Som også nevnt tidligere er det, på tross av hva media prøver å fortelle oss, ganske rolig i verden. Masse "smårkiger", men de store konfliktene er pr. i dag ikke i skyttergravene. Lenke til kommentar
haarod Skrevet 17. oktober 2005 Del Skrevet 17. oktober 2005 Synes du virker litt rasistisk med dine utsagn angående "Norge." Jeg har ingenting i mot pakistanere, gulinger og så videre. Det er bare en liten del av dem som ødelegger for resten ved å skape et stereotypt bilde av dem som viser at de bare er ute etter bråk og ødelegge verden. Verdens fiende er ikke innvandrere, men terroristene (som desverre skaper et bilde av muslimer som voldelige psykopater) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå