Jonas Skrevet 15. oktober 2005 Del Skrevet 15. oktober 2005 Det virker som at jeg får koblet til MySQL-serveren, men jeg kommer ikke videre. Får bare "Databasen er utilgjengelig".. require("Config.php"); $link = mysql_connect("$Host", "$User", "$Password") or die("Kunne ikke koble til MySQL: " . mysql_error()); mysql_select_db("$Database", $link) or die("Databasen er utilgjengelig."); Config.php ser slik ut: <?php $Host = "localhost"; $User = "hwstige"; $Password = "***"; $Database = "Users"; ?> Har en liiten anelse om at jeg har rota det til i phpMyAdmin, er det slik det skal se ut? (Screenshot i vedlegg) Jonas Lenke til kommentar
blacktower Skrevet 15. oktober 2005 Del Skrevet 15. oktober 2005 bytt ut "or die("Databasen er utilgjengelig.");" med "or die("Databasen er utilgjengelig: " . mysql_error() );" og se om det er noe mer hjelp å få. Lenke til kommentar
LateFot Skrevet 16. oktober 2005 Del Skrevet 16. oktober 2005 (endret) Kan jo prøve med denne kodesnutten $link = mysql_connect($Host, $User, $Password) or die(mysql_error()); $link_db = mysql_select_db($Database) or die('databasen er utilgjengelig!: ' . mysql_error()); edit: glemte en . Endret 16. oktober 2005 av LateFot Lenke til kommentar
ThaMezzy Skrevet 16. oktober 2005 Del Skrevet 16. oktober 2005 Som LateFot har vist. Variabler skjal ikke ha quotes rundt seg. Det er en regel alle burde kunne. Lenke til kommentar
LateFot Skrevet 16. oktober 2005 Del Skrevet 16. oktober 2005 ThaMezzy det stemmer nok ikke helt, variabler kan godt ha quotes rundt seg. for eks: $variabel = 'variabel i quotes'; echo "denne blir printa helt fint med $variabel"; om jeg ikke bæsjer på leggen skikkelig nå Lenke til kommentar
???????? Skrevet 16. oktober 2005 Del Skrevet 16. oktober 2005 I de fleste tilfeller har du helt rett LateFot. Det eneste problemet med å bruke " rundt en variabel er at du endrer typen til string uansett. Så hvis $variabelen = 10, og du setter den i "$variabelen" så blir formatet endret til en string og ikke int. Kanskje litt tørt og teoretisk å vite akuratte dette, men siden dere argumenterer for hver deres rettning kan det være kjekt å påpeke. Jonas, gjør som blacktower foreslår - legg til mysql_error(). Lenke til kommentar
kakkle Skrevet 17. oktober 2005 Del Skrevet 17. oktober 2005 Du har nok skrevet feil databsenavn Hvis du ser i PhpMyAdmin, så ser du at det står øverst: tjener: localhost > Database: hwstige > Tabell: Users Så bytt derfor ut "Users" med "hwstige" i config.php, så burde det vel kanskje fungere litt bedre. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå