Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Hva skjer med pingen?

Anbefalte innlegg

Hei,

har søkt litt rundt på forumet her men finner ingen som har det problemet jeg har :hmm: Vi kjøpte nemlig en ny linksys SRX WRT54GX trådløs ruter i går, og 2 stk philips wireless usb adaptere som tar imot fra pcene.

Jeg klarte derimot å få maskinene opp på nett og alt funker fett når jeg surfer, men problemet er at når jeg spiller (i dette tilfellet) Counter Strike over nettet, skjer det av og til med en gang jeg kommer inn på serveren at alt plutselig henger seg og flusher og til slutt detter ut av hele spillet. Akkurat som om noe plutselig tok opp all båndbredden el.l . Dette skjedde nå nettopp også ca 15-20min etter jeg hadde spillt helt fint med ping på 15-30 i en god stund. Signalet fra ruteren ligger stabilt på ca 90% hele tiden.

Noen som vet hva problemet kan være? Er det noen spesielle instillinger jeg må skifte på i ruteren? Hva med Firmware? (Trur det er ganske nytt) Er ganske fersk på dette trådløse området så alt tas imot med takk :p

edit: har lyse 4mbit/4mbit internett og fast ip kommer om noen dager.

Endret av SchmucK
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei,

har søkt litt rundt på forumet her men finner ingen som har det problemet jeg har  :hmm: Vi kjøpte nemlig en ny linksys SRX WRT54GX trådløs ruter i går, og 2 stk philips wireless usb adaptere som tar imot fra pcene.

Jeg klarte derimot å få maskinene opp på nett og alt funker fett når jeg surfer, men problemet er at når jeg spiller (i dette tilfellet) Counter Strike over nettet, skjer det av og til med en gang jeg kommer inn på serveren at alt plutselig henger seg og flusher og til slutt detter ut av hele spillet. Akkurat som om noe plutselig tok opp all båndbredden el.l . Dette skjedde nå nettopp også ca 15-20min etter jeg hadde spillt helt fint med ping på 15-30 i en god stund. Signalet fra ruteren ligger stabilt på ca 90% hele tiden.

Noen som vet hva problemet kan være? Er det noen spesielle instillinger jeg må skifte på i ruteren? Hva med Firmware? (Trur det er ganske nytt) Er ganske fersk på dette trådløse området så alt tas imot med takk :p

edit: har lyse 4mbit/4mbit internett og fast ip kommer om noen dager.

5012349[/snapback]

USB-adaptere er vel ikke kjent for verken stabilitet, hastighet eller god "antenne"

Lenke til kommentar
Men signalet viser jo at det ligger stabilt på 90-92%

Kan det være usb adapteren sin feil da?

Noen som har noen anelse om hva som plutselig skjer? :(

5013048[/snapback]

Det skal være en måler for støy der også. Sjekket den ?

Lenke til kommentar

Bruker "Philips wireless Network manager" bør jeg skifte ut denne?

Hva bør jeg skifte til isåfall?

Hvor finner jeg isåfall støy måleren?

Ruteren ligger i rommet i etasjen over, så jeg tviler egentlig på at det har noe med det og gjøre, men kan jo sjekke alikevel :hmm:

Er det noen som har link til en bra tredjeparts firmware som jeg kan teste ut?

Lenke til kommentar

Fordi om du ligger stabilt på høyt signal så betyr det absolutt ikke at alle pakkene kommer fram i godt behold. Selv under nær perfekte forhold så blir data sendt om-igjen når det kommer til trådløse nettverk. Høres ut som du rett og slett mister forbindelsen ti lditt lokale nettverk i et lite øyeblikk når du får sånne problemer.

gå til start - kjør

skriv "cmd" i kjør boksen

skriv så "ping 193.168.1.1 -t -l 120 > pinglog.txt" (bytt evt. ut med din ruters IPadresse om den er anderledes).

Dette genererer en fil pinglog.txt i mine dokumenter folderen din. La dette gå og kjøre en del timer eller gjerne en hel dag mens du sppiller og opplever problemet. Da kan du lett i ettertid gå in og se om det faktisk var problemer på ditt interne nettverk fram til ruteren eller ikke. Det er jo ikke SIKKERT at problemet er lokalt her i nettverket i det hele tatt.

-Stigma

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...