kristinee83 Skrevet 15. oktober 2005 Del Skrevet 15. oktober 2005 Jeg er helt grønn på alt med pc..så trenger virkelig hjelp! Har to bærbare pc`er, og begge er koblet til trådløst nett. Begge har fungert helt fint inntil den ene plutselig en dag ikke ville komme seg inn på internett! Står at jeg har signal og er koblet til, men når jeg sjekker statusen så står tallene på pakker (sender og mottar) helt i ro. Har vært masse inne på egenskaper og tuklet og prøvd ut ulike ting, da det sist bare var en filleting som gjorde det. Da var det plutselig ikke krysset av for "mottar ip adr. automatisk". Men det står krysset av denne gangen, så jeg skjønner ikke hva det kan være! Har spurt flere men de sier jeg bare skal slå av ruteren, og på etter en stund..men det hjelper lite! Er det noen flinke folk her inne som kan være så snill å hjelpe meg? -kristine Lenke til kommentar
brusboks Skrevet 15. oktober 2005 Del Skrevet 15. oktober 2005 Velkommen til HW Forum. Forsto ikke helt hele problemet her. Har du endret på IP-range i routeren? Hørtes litt ut som at det er en IP-konflikt eller noe slikt. Lenke til kommentar
la7dfa Skrevet 15. oktober 2005 Del Skrevet 15. oktober 2005 (endret) 1. RADIOLINK En mulighet kan være feil med det trådløse nettverkskortet på den 'defekte' bærbare (hardware, software, drivere eller manglende innstillinger som kryptering eller id). Har du noe ikon nederst til høyre som viser status på radiolink til router, evt status på windows zero config ? 2. IP Kan du koble den bærbare 'defekte' rett til router med nettverkskabel og se om du får ip-adresse da? (Da får du bekreftet om internett fungerer på maskinen) Endret 15. oktober 2005 av la7dfa Lenke til kommentar
kristinee83 Skrevet 19. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2005 1. RADIOLINK En mulighet kan være feil med det trådløse nettverkskortet på den 'defekte' bærbare (hardware, software, drivere eller manglende innstillinger som kryptering eller id). Har du noe ikon nederst til høyre som viser status på radiolink til router, evt status på windows zero config ? 2. IP Kan du koble den bærbare 'defekte' rett til router med nettverkskabel og se om du får ip-adresse da? (Da får du bekreftet om internett fungerer på maskinen) 5012425[/snapback] Vel..jeg er ikke helt inne på dette og vet derfor ikke helt hva du mente med d første..hehe.. Men det står iallefall at jeg er tilkoblet..når jeg går på status for tilkoblingen står bare tallene for pakke og motta helt stille.. Tallene for pakke stopper på litt over 100..tallet for motta stopper på 6... Jeg prøvde det andre du sa..prøvde å koble den direkte til ruteren med kabel..men fikk ikke koblet meg til sånn.. Såh..aner ikke hva jeg skal gjøre... Har msn om det er noen flinke folk der som kan snakke med meg der feks. Gikk forresten på noe som heter "ledetekst" og skrev in ipconfig..deretter skrev jeg Ping og ip-adr jeg fikk opp. Da fikk jeg fram: Pakker: 4 Sendt: 0 Tap 100%.. Sååe..hjelp?! Lenke til kommentar
kristinee83 Skrevet 19. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2005 Velkommen til HW Forum. Forsto ikke helt hele problemet her. Har du endret på IP-range i routeren? Hørtes litt ut som at det er en IP-konflikt eller noe slikt. 5012360[/snapback] Jeg har ikke peiling på hva jeg kan ha gjort..noe må d jo være. Men har ikke anelse på hva d er du snakker om..hehe... Hvordan løser jeg en ip-konflikt i såfall? Lenke til kommentar
kristinee83 Skrevet 19. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2005 Har forresten ikke oppdatert maskinen i d siste på windows update.. kan det ha noe å si da? Var en som nevnte det..at jeg trenger oppdateringer for at driveren til nettverkskortet skal fungere som det skal.. Men liksom..er litt vanskelig å skal oppdatere nå som jeg ikke kommer meg på nett. Har prøvd maskinen andre steder også..men fungerer ikke der heller. Nettverkskortet var innebygd i maskinen..så er ikke noe jeg har installert selv. Lenke til kommentar
Sirillion Skrevet 19. oktober 2005 Del Skrevet 19. oktober 2005 (endret) Nede i høyre hjørnet har du en rekke med ikoner. Hvis den trådløse tilkoblingen din står der kan du prøve å høyreklikke på den og velge Reparer. Hvis ikonet ikke er der kan du gå inn på nettverkstilkoblingens status (der du får se pakker sendt/mottatt), trykke på Reparer knappen der. Ikke sikkert dette hjelper deg men det er da verdt et forsøk Hvis ikke kan du sende meg en PM med MSN'n din så skal jeg forsøke å hjelpe deg så godt jeg bare kan når jeg kommer tilbake fra jobben i dag Endret 19. oktober 2005 av NeoTech Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå