Gå til innhold

Politiet stormet pokerlag

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Sosialiststaten Norge må jo slå ned på spilling, fordi den selv bruker spilling som en inntektskilde. Siden sosialistene ikke klarer å skape verdier på andre måter må de hindre folk i å bruke pengene sine på det de vil, og heller sørge for at alt går til staten.

Dette er en ren konsekvens av sosialismen og detaljstyringen av folks liv som vi har her i Norge. Når de først har lagt seg på en slik linje så må de statuere eksempler ved å ta noen få som gjør noe veldig mange driver med bak statens rygg. Dette for å prøve å skremme de andre fra å fortsette med det.

Det er den sosialistiske gapestokk: Slå hardt ned på noen få mennesker som gjør noe mange holder på med, i et forsøk på å skremme folk til å "oppføre" seg.

Hadde de brukt tiden sitt til litt andre ting enn "fange pokerspillere" hadde det kanksje vært litt flere pedofile, voldteksmenn, mordere, naszister bak murene.

5012277[/snapback]

Hva skal nazister bak murene å gjøre? Man fengsler da ikke folk for meningene de har her i landet?

Lenke til kommentar
Sosialiststaten Norge må jo slå ned på spilling, fordi den selv bruker spilling som en inntektskilde. Siden sosialistene ikke klarer å skape verdier på andre måter må de hindre folk i å bruke pengene sine på det de vil, og heller sørge for at alt går til staten.

Dette er en ren konsekvens av sosialismen og detaljstyringen av folks liv som vi har her i Norge. Når de først har lagt seg på en slik linje så må de statuere eksempler ved å ta noen få som gjør noe veldig mange driver med bak statens rygg. Dette for å prøve å skremme de andre fra å fortsette med det.

Det er den sosialistiske gapestokk: Slå hardt ned på noen få mennesker som gjør noe mange holder på med, i et forsøk på å skremme folk til å "oppføre" seg.

Dette skjedde da under en helt og holdent blå regjering...

Lenke til kommentar

Det er totalt irrelevant all den tid det er sosialistisk politikk i praksis vi snakker om her. At høyresiden ikke har gjort mer for at staten skal snoke mindre i folks privatliv er noe de bør kritiseres for. Men det er sosialisme, dette med å klientifisere befolkningen og ha så mange lover og regler at staten alltid har balletak på innbyggerne.

Lenke til kommentar

eneste grunnen til at det er ulovlig er at staten ikke greier å få del i gevinsten. Syntes det er tragisk at politiet skal bruke ressurser på bagateller som dette, her må politiet sitte seg ned å prioritere hvilke oppgaver de skal bruke tid på. Hva med å gå på et "hallik-run" på strandkaien? Ta seg en razzia mot alt som beveger seg rundt narvesen på torgalmenningen, og de tøffingene som står der og selger dop til 14-åringer? Hva med å ta en razzia mot nygårdsparken og sperre inne langerne i noen år? Snakker om å gjøre borgere til kriminelle.

Noen vil vel komme med "Det skjedde på askøy og ikke bergen", til de svarer jeg at det tar 10 min å kjøre fra askøy og inn til sentrum.

Blir rett og slett uvel av hvordan Norge behandler sine landsmenn.

Lenke til kommentar

5014049[/snapback]

Du klarer å presse ditt forvirrede virkelighetsbilde inn i denne tråden også ser jeg.

Lenke til kommentar

Blir rett og slett uvel av hvordan Norge behandler sine landsmenn.

5015498[/snapback]

Nå er det da strengt tatt forskjell på at noen spiller poker med noen kompiser og at man her har et organisert pokerlag som har turnerninger som de fint vet er ulovlige.

Det er ulovlig, de visste om det, de gjorde det alikevel. EOD.

Endret av SBS
Lenke til kommentar

5014049[/snapback]

Du klarer å presse ditt forvirrede virkelighetsbilde inn i denne tråden også ser jeg.

5015644[/snapback]

Det er ingen nødvendig sammenheng mellom filosofisk (sosialisme) og politisk (sosialistisk) ståsted og det å være offentlig sysselsatt (verdier), til tross sammenhengen er ekstremt utbredt. Sett bort ifra denne insinuering (påstand?), er Howzers beskrivelse korrekt.

Det forstår Olsen også. Ellers ville han imøtegått Howzers forklaring med rasjonelle innsigelser.

Endret av Innovation
Lenke til kommentar

der finnes ikke et eneste spill i verden som er rent tilfeldig, per definisjon. alt sammen kan regnes fram til matematisk, og man kan dermed definere utfallet av et hvilket som helst "tilfeldig" trekk, før det skjer.

derimot er definisjonen i lovverket om tilfeldigheter i spill, de trekkene (terningkast for eksempel) der ola nordmann ikke kan klare å forutsi utfallet. muligens klarer einstein det, men vanlige folk gjør ikke det. for ca 90% av befolkningen, meg inkludert, virker poker som helt tilfeldig. for de få som kan spillet inn og ut, er det mye lettere å kunne forutsi utfallene, men det krever lang trening i spillet. er man skikkelig god i matte kan man forutsi hvor ballen lander i rullett, og sette veddemålet ut ifra hva du har regnet deg fram til. det endrer ikke det faktum at rullett defineres som et "tilfeldighetens spill", akkurat som poker, og alle andre kortspill.

og hva nyheten angår, så gidder jeg ikke kommentere. er fint at dem gjør noe, men jeg vet om alt for mye annet som kunne vært prioritert i stedet.

Lenke til kommentar
der finnes ikke et eneste spill i verden som er rent tilfeldig, per definisjon. alt sammen kan regnes fram til matematisk, og man kan dermed definere utfallet av et hvilket som helst "tilfeldig" trekk, før det skjer.

5019816[/snapback]

Hørt om roulette?

Hørt om terninger?

Lenke til kommentar

SBS - Her handler det ikke om at en gjeng visste de gjorde noe ulovlig, her handler det om politiet som prioriterer å slå ned på en gjeng voksne mennesker som frivillig setter et på forhånd fastsatt beløp på spill basert på sin tillitt på egne ferdigheter. Spør du meg er dette like waste of time som å ta en razzia mot et LAN for å "ta" de som har ulovlig programvare på maskinen. Det jeg ville fram til er at Bergen med sine 240 000 inbyggere, for ikke å glemme de 100 000 som bor i kommunene rundt bergen har litt større problemer enn at politiet kan ta seg tid til dette. Hadde vært artig å se hvor mange timer som totalt ble lagt ned i dette, og hvor mye det kostet staten. Politiet hevder de har så lite ressurser, vel sitt dere ned og prioriter Onkel!

Lenke til kommentar

Det er da heller ikke slik at politiet slår ned på alle slike pokerlag... Politiet rykket inn grunnet tips og var _garantert_ å kunne stopp en ulovlig aktivitet. Hadde de brukt ressursene på andre ting den dagen kunne det gått være at de hadde stoppet null lovbrudd.

Hvis man aldri skulle slå ned på slikt så kunne man bare fjernet loven, men loven er der i dag og polititet gjør bare jobben sin.

Det er ulovlig, det ble slått ned på (og i slike tilfeller skjer det bare sporadisk). Punktum.

Lenke til kommentar
Det er da heller ikke slik at politiet slår ned på alle slike pokerlag...

Nemlig, og jeg har allerede forklart hvorfor.

Det er ulovlig, det ble slått ned på (og i slike tilfeller skjer det bare sporadisk). Punktum.

5021623[/snapback]

Mulig du ikke har lest hele tråden, men folk reagerer faktisk på at det er ulovlig i utgangspunktet.

Men som sagt, sosialiststaten er til for å detaljstyre folks liv.

Lenke til kommentar

Såklart må folk få lov å diskutere om det i det hele tatt skulle vært lov i utgangspunktet, men man kan da ikke kritisere at politiet gjør jobben sin?

Har lest hele tråden og kunne godt vært med på å diskutere om poker (og gambling generelt) skulle vært lovlig, men jeg så ikke det som utgangspunktet for tråden. Om noen har lyst til å diskutere om gambling skulle vært lovlig, så er det fritt frem å opprette en tråd for det :)

Lenke til kommentar
Hørt om terninger?

5019855[/snapback]

Hvordan terningene faller, hvilken vinkel, styrke, osv bestemmer hvordan de lander. Nå er det ingen som har verken motorikk eller kalkulerende evner til å styre dette noe særlig nøyaktig. Men det at vi ikke kan kontrolere det gjør ikke at det er tilfeldig.

Endret av TLZ
Lenke til kommentar

At jeg ikke kan betyr ikke at det er tilfeldig, kan være noen som klarer. Roulette er jo et spill der en person ruller en kule, så kraften denne personen tilfører kulen, og rotasjonshastigheten har jo noe å si. Samme med terninger. Jeg hadde en kasteteknikk på en spesiell terning som ga meg større sjanse på å få oddtall enn partall.

Lenke til kommentar

Poker er i liten grad basert på tilfeldigheter, og i stor grad basert på dyktighet. En hånd kan ha en relativt stor grad av tilfeldigheterm, men jo flere runder man spiller, desto mer avgjør dyktighet.

Grunnen til det er at over tid vil det jevne seg ut hvem som får tildelt gode og dårlige kort, og den avgjørende faktoren blir hvordan man spillte de kortene man fikk utdelt.

Hva som var ulovlig i dette tilfellet har jeg ikke skjønt. Jeg trodde det var lov med privat gamblimg. :shrug:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...