Gå til innhold

Skal ha ny mobil med Telenor Privat+


-Tori-

Anbefalte innlegg

Jeg ønsker en ny telefon. Jeg trenger:

 

Funksjoner:

-Kalender: Uvesentlig

-MMS: Ja

-GPRS: Ja

-EDGE: Nei

-WAP: Ja

-Kalkulator: Uvesentlig

-JAVA: Ja

-Email klient: Uvensentlig

-Spill: Ja

 

 

Form:

-Klapp/"vanlig"/alternativ: Uvesentlig

-Vekt: Uvesentlig

-Antenne: Uvesentlig

-"Støt/sprut/støv-sikker": Nei

 

Skjerm:

-65000 farger eller mer

-Størrelse på skjerm: Middels

-Touchscreen: Nei

 

Pris:

Jeg har mellom 1 og 600 kroner til rådighet. (Skriv en øvre og nedre prisgrense).

Med abonnementsbinding): Ja

Hvis med abbenoment, hvilket?

Telenor Privat+

 

Diverse:

-Merke: Uvesentlig

-Kamera: Ja

-Videokamera: Uvesentlig

-Symbian: Uvesentlig

-Triband: ---

-Infrarød port: Uvesentlig

-Blåtann (Bluetooth): Ja

-Minne: 10 og oppover

-Minnekort?: Uvesentlig

-Polyfoniske ringetoner: Ja

-MP3: Stor fordel

-Radio: som over

-3g(UMTS): Nei

-Wlan: Nei

- Mulighet for GPS: Nei

-Batterilevetid: ikke viktig

 

 

Er Nokia 6230i et godt alternativ?

Endret av -Tori-
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er det greit at jeg spør hvorfor i all verden du velger Telenor Privat + bortsett fra at det er billigere mobiler av og til så er de dyrere på alt annet. Byttet selv fra Privat + til Chess kontant(!) og har aldri brukt så lite penger på mobil. Du får heller ikke bytte mobil før abbonementet er gått ut. Dette var jo en av fordelene med Telenor før, hadde du et dyrt abbonement kunne du kjøpe billige telefoner til "alle i familien"

 

For å gi deg en sammenligning:

 

Telenor Privat +

129kr i mnd (12mnd x 129kr=1548kr)

0.89 pr minutt til Telenor mobil og fastnett.

1.44kr til alle som ikke har Telenor (+0.55)

SMS 0.69kr

MMS 2.50kr

 

Chess Knock Out

0kr i mnd (her sparer du 1548kr i året)

0.59kr til mobil og fastnett hos alle opratører

SMS 0.59kr

MMS 1.99kr

 

Chess Knock Out er uten mnd avgift, du får regning i postkassa eller på mail.

De 1548kr du sparer på abb kan du bruke på å få en ordentlig mobil siden ikke Chess har like bra tilbud på mobiler som Telenor. Telenor er uforskammet dyre både på mobiltelefoni og ADSL ikke rart at de blir etterforsket av Post og teletilsynet. Det finnes ingen grunn til å velge Privat + utenom hvis du får telefon igjennom jobben og det er eneste alternativ.

 

Neida jeg jobber ikke for Chess, men jeg støtter heller små billige aktører en store og dyre som suger penger av folk og bruker sin markedskraft til å presse opp prisene eller kjøpe opp konkurentene.

Lenke til kommentar

En av grunnene til at jeg har Privat pluss, eller muligens bedrift pluss, er at jeg da kan inngå i familien/bedriftens VIP-nett som inkluderer billig ringing mellom våre telefoner. Telenor er ofte enklere å bruke i utlandet, og er ofte snarere med å lansere nye tjenester. Har Chess støtte for videotelefoni? Netcom har ihvertfall ikke, og tviler på at Telenor tilbyr nettkundene sine dette enda.

 

Knock Out ser jo tilsynelatende svært bra ut prismessig. Men regningen min blir fort vekk på noen tusenlapper per måned uansett. Og Idar er visst en jævlig person vi ikke vil støtte! ;)

 

Telenor har dessuten fått en veldig god kundeservice, så lenge du er god kunde. (Segmentert kundebehandling).

Lenke til kommentar

Er ikke jeg som betaler abbonementet uansett. Ikke forstå feil, jeg er ikke en utskjemt drittunge som bruker masse penger på mamma og pappa's regning. Men det er også billigere med telefon når jeg har dette abbomentet, men det blir vel betalt tilbake i mnd. avgift. Gidder iallefall ikke å skifte.

 

Edit; hadde vært glad for svar som har noe med tråden å gjøre. :)

Endret av -Tori-
Lenke til kommentar

Idar Vollevik er ikke lenger eier av Chess og Telenor er vel det mest forhatte selskapet i Norge. Kanske ennå værre med ADSL, der gamle kunder måtte vente i opp til over et halvt år på oppgradering av hastigheten som nye kunder fikk med en gang. "Stam" kunder skal behandles minst like bra som nye og ikke værre. Telenor presser også andre som bruker deres nett med urimlige avgifter og leiepriser. Hadde alle dagens teleselskaper startet med "to tomme hender" så kunne ikke Telenor holdt på sånn som de gjør. De har disse enorme markedskreftene fordi tidligere Televerket hadde monopol på telefontjenester i Norge. Hadde flere giddet å vise sin motvilje til å betale overpris på disse tjenestene (telefon/internett) så hadde Telenor skjønt at de måtte endre på prisene.

Lenke til kommentar

Trådstarter spurte om hjelp til ny telefon, ikke til valg av abonnement...

 

Nokia 6230i er et godt valg, det samme er SE K700 og SE K750. Alle disse bør du kunne få til ca. den prisen du nevner. Bruk gjerne Amobils mobilguide og legg inn de kriteriene du nevnte; den gir deg i hvert fall et par alternativer.

Lenke til kommentar

Har sett 6230i hos MANGE andre. Billigste er 299,- med abonnement hos Lefdal. Da koster det 2.000 etter ett år.

 

Det som er dumt med 6230i er at den er ganske treg i menyene, men det kan jo være at de har fått det vekk siden søsteren min kjøpte den for en måned siden. Ikke vet jeg..

 

Lykke til ihvertfall!

Lenke til kommentar

Ingen har sagt noe om K750 til 300kr! Det var en 6230I med abb som kostet det. Kundebevis er noe du får av Telenor så du skal få telefonen 300 kr BILLIGERE. På denne måten fikk jeg min K700 til 400kr for lenge siden. Overraskelsen var imidlertid stor da jeg byttet over til Chess etter et halvt år og det virket som bare det på en telefon som skulle være låst til Telenor.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...