Gå til innhold

Trenger nytt tastatur!

Anbefalte innlegg

Pga Regelmessig maktbruk og mørbanket tastatur har jeg og mitt gamle tastatur finni ut at det må bli byttet ut av no litt nyere! Så her sitter jeg og tenker ossen tastatur vill jeg ha, hmmm. jeg vill ha et kult tastatur, gjerne svart. kan tåle litt! ikke gammel utgave og jeg tenkte at det hadde vært kult om det hadde lyst litt i mørket(siden jeg sitter oppe om nettene og spiller) kom med så mange forslag som mulig! gode forslag blir belønnet med et stort smil :thumbup:

EX

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg hadde også er ganske lurvete tastatur til jeg var innom byens Elkjøp butikk for et par måneder siden. Der lå det en stabel med ganske brukbare Packard Bell tastaturer til 49 kroner. De var med svenske taster, men det var bare et par taster som var på feil plass;-) Et av mine bedre kjøp på Elkjøp...

Men det er ikke lys på tastaturet, sånt har jeg lamper til.

Lenke til kommentar

Heisann!

Akkuratt nå sitter jeg å trykker på mitt Logitech Internet Navigator Keyboard SE. Jeg er meget fornøyd med dette. Flatt, svart og fin motstand i knappene.

Det har også mange (u)hendige media-knapper, inkl. rullehjul.

Et jeg personlig ikke liker, men kanskje noen gjør det? Nemlig Logitech G15

Jeg vurderer personlig å kjøpe, Logitech Ultra X Flat Tastatur - Logitech OEM Ultra X

Hva er forskjellen mellom disse?

Jeg har testet det litt, det er ganske likt et laptoptastatur.

Tastene klakket ikke for mye for meg.

Det var også meget behagelig for håndleddet.

Du føler deg som en supernerd når du skriver på det :p

Hw.nos produkttest av Logitech Ultra X

Endret av craaash
Lenke til kommentar
Pga Regelmessig maktbruk og mørbanket tastatur har jeg og mitt gamle tastatur finni ut at det må bli byttet ut av no litt nyere! Så her sitter jeg og tenker ossen tastatur vill jeg ha, hmmm. jeg vill ha et kult tastatur, gjerne svart. kan tåle litt!

Ut fra det du skriver her, tror jeg ikke Logitech Ultra X er tingen for deg. ;)

Ultra X er ikke særlig glad i regelmessig maktbruk og mørbanking, da det er ganske skjørt i forhold til en del andre tastaturer. Men du verden så godt det er å skrive på til gjengjeld! I allefall hvis du liker taster med lite motstand, vel og merke, tastene har faktisk lavere motstand enn på den bærbare PC'en min fra Dell (Inspiron 8200).

Lenke til kommentar

Jeg har brukt et Logitech Ultra-X i ett år og er kjempefornøyd. Utrolig lett å skrive på og glimrende til spill. Det er skikkelig nedtur å skriv på "vanlig" tastatur etterpå (de med høye taster) :w00t:

Bakdelen med dette er at det ikke har volumkontroll på det. Og som Juke sier, det tåler kanskje ikke så mye juling... Men du skal vel ikke hoppe på det :hmm:

Edit: Hvis du skal bruke makt på tastaturet kan det jo lønne seg å ikke kjøpe et så veldig dyrt?!? Et Ultra-X koste fra 173,-

Se her

Endret av Enviro
Lenke til kommentar

hei igjen! hehe nei hoppe på det skal jo nok ikke=P men har en tendens( som veldig mange av oss) at hvis jeg taper eller dør i et spill, så slår jeg og banker løs på tastaturet ( det var akkuratt det Logitech Internet Navigator Keyboard SE jeg ødela skjønner du craaash=) men ja har testet det ultra x "slim" tastaturet , utrolig komfirtabelt å skrive med. og nei betaler ikke 1000 kr for et tastatur! det er bare og glemme! 500 kr er max pris, og ja ps: hvis dere finner et kult tastatur til la oss si 150 - 200 kr, så er det også lov til og anbefale en mus til meg=) for kan trenge en ny mus også siden den gamle har jeg lekt "gynekolog" med :p

Mvh JS

Lenke til kommentar

Alle tastaturene i prisguiden (Noe du helt sikkert har sett) :p

Microplex.no har også noen tastaturer.

så er det også lov til og anbefale en mus til meg=) for kan trenge en ny mus også  siden den gamle har jeg lekt "gynekolog" med :p

Mvh JS

5012443[/snapback]

Haha :!: Hva var planen da?

Angående mus, mm. Det er ikke så lett å høre på anbefalinger der, du må nesten teste selv :)

Men jeg liker Razer Copperhead best.

Jeg styrer med både fingrene og underarmen.

Har du hele håndflaten på musen til alle tider, ville jeg gått for Logitech G5 (Den er mer laget for underarm-styring)

Men G5 har bare én tommelknapp! Copperhead har 2, og 2 lillefingerknapper som er umulige å nå..

Les mer på forumet for å finne andre subjektive meninger om saken.

Endret av craaash
Lenke til kommentar

I den klassen finnes det utrolig mange mus, minst 3! :wee:

Forrige "generasjon"-musene som alle har og elsker nå, er jo blitt mye billigere.

Logitech MX500 (186,-)

Logitech MX510 (295,-) Hw.no test

Logitech MX518 (366,-) Hw.no test

Razer Diamondback Magma Look (381,-) Hw.no test

Razer Diamondback Chameleon (409,-) Hw.no test

Logitech MX1000 (457,-) Hw.no test

Herfra begynner prisene å stige.. De ble kanskje litt dyre de også?

Her finner du HW.no sine tester av diverse mus og tastatur!

Endret av craaash
Lenke til kommentar

Yeah! :dribble: takk skal u ha craaash! tror jeg bestiller den Razer magma jeg, den ser utrolig god ut og er utrolig god og holde i også!=) og da er vi oppe i 381, så hvis dere har lyst til og finne et fint tastatur til meg rundt 200 så tror jeg at jeg skal være i boks=) :w00t:

JS

Lenke til kommentar

Med 200 som maxpris så er det eneste alternativet for meg; Logitech Ultra-X :D

Annet det så finner du jo mange tullete media-keyboarder til samme pris. Som føles omtrent helt like..

Du får bare finne det med de media-knappene du har bruk for.

Eller utseende.

Kanskje begge? :wee:

Men,

er du hekta på et bestemt spill, så kan.. Zboard være noe? (fra 99,- til 200,-) Gamer.no test

Fåes i mange Spill-versjoner.

www.ZBoard.com

Lenke til kommentar

Tenkte jeg skulle nevne at Logitech Ultra X kun selges som OEM/BULK (så vidt jeg vet i allefall), dvs at man egentlig kun kan kjøpe tastaturet samtidig som man kjøper en harddisk, prosessor eller hovedkort. Eller noe i den duren i allefall.

Men det kan jo hende webshoppen ser litt mellom fingrene på dette da, slik at du kan bestille tastaturet uten å måtte kjøpe f.eks. en harddisk samtidig.

En annen ting som kan være verd å vite er at tastaturet finnes i to utgaver: Den ene støtter kun PS/2, mens den andre støtter både PS/2 og USB (det følger med en overgang).

Jeg tror ikke prisguiden skiller særlig bra mellom disse to alternativene, så hvis du vil bruke USB, kan det jo være greit å sjekke om tastaturet støtter USB på butikkens produktinfo når du evt bestiller, for sikkerhets skyld.

Lenke til kommentar
Jepp! takk skal dere ha=) for se om jeg kan finne en webshop som kan se igjennom fingrene, så får vi bare vente og se!

Mvh JS

5013817[/snapback]

Du burde prøvd å få tak i et gammel Keytronic tastatur :D. Klarer du å slå ihjel det er det ingenting som holder.

Lenke til kommentar

Her har du noen tastatur da:

med lys:

https://prisguiden.no/produkt/33763

uten lys:

https://prisguiden.no/produkt/19821

https://prisguiden.no/produkt/9271

og de du ikke får til og slå i stykker:

https://prisguiden.no/produkt/22767

:!:

Angånede mus så ville jeg tatt mx518, har den selv og den er kjempe bra.

er bedre og holde en razer og syns jeg da, men det er du som skal ha den.

Endret av snaxxor
Lenke til kommentar

Fader! utrolig mange gode forslag, den keytronic med blått tastatur så utrolig smooth ut!=) men har en tendens til og slå ting som sagt, så keytronic som dere sier hører også utrolig fristende ut!hmmm,skulle ønske man kunne få i både pose og sekk:P veit, mx518 er utrolig digg og god og spille med! men altformange av mine kamerater har den, og plus jeg vill ha en som både ser godt ut er god og holde og er presis og ikke altfor dyr, og der er det nok kun razer musa som kan passe inn i.hvis dere ikke har hørt om flere da=) hehe, og folk sier og velge sånt som dette er enkelt, detta er jo et fuckings dilemma!:p

JS

Lenke til kommentar
Fader! utrolig mange gode forslag, den keytronic med blått tastatur så utrolig smooth ut!=) men har en tendens til og slå ting som sagt, så keytronic som dere sier hører også utrolig fristende ut!hmmm,skulle ønske man kunne få i både pose og sekk:P veit, mx518 er utrolig digg og god og spille med! men altformange av mine kamerater har den, og plus jeg vill ha en som både ser godt ut er god og holde og er presis og ikke altfor dyr, og der er det nok kun razer musa som kan passe inn i.hvis dere ikke har hørt om flere da=) hehe,  og folk sier og velge sånt som dette er enkelt, detta er jo et fuckings dilemma!:p

JS

5014557[/snapback]

Jeg skullle egentlig kjøpe meg det keytronic tastaturet og det er det beste jeg har prøvd!

Er kanske litt uvant til og begynne med, men etter 2-3 dager med det så finner du ikke oe bedre tastatur.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...