nasir91 Skrevet 15. oktober 2005 Del Skrevet 15. oktober 2005 (endret) Jeg skal installere windows. Og jeg må boote. Når jeg prøver så får jeg denne feilmedlingen! "Ultra BIOS is not installed because its no drivers attached!" Versjonen til BIOS`en er: Ultra100 BIOS Version 2.01.0 (Build 43) Også får jeg en annen feilmelding "Update ESCD Successfully" Jeg har en 512 MB ram Geforce 4 4200 Ti VGA AMD Athlon XP 2000+ 30 GB på harddisk 1 og 80 på den andre. Asus Hovedkort. Og en DVD brenner oppe og en CD brenner nede. Oki folkens nå har jeg skrevet ned alt som står i BIOSEN! Nå er det bare å se på den, og si hvor jeg skal gjøre hva..enkelyt nå ikkesant..takk! AwardBIOS Setup Utility Main --> System Time [1.:33:59] System Date [10/16/2005] Legacy Diskette A [1.44M, 3.5 in] Legacy Diskette B [None] Floppy 3 Mode Support [Disabled] -> Primary Master [Auto] -> Primary Slave [Auto] -> Secondary Master [Auto] -> Secondary Slave [Auto] -> Keyboard features Language [English] Supervisor Password [Disabled] User Password [Disabled] Halt on [All Errors] Installed Memory 512 MB F1 Help | opp/ned Select Item | -/+ Change Values | F5 Setup Defaults ESC Exit | <- -> Select Menu | Enter Select | Sub-Menu | F10 Save and Exit Advanced --> Current CPU Speed 1250 MHz Operating frequency setting [1667 MHz] CPU Clock Multiplier [12.5x] FSB frequency [133 MHz] DRAM frequency [133 MHz] System performance setting [Optimal] CPU Vcore setting [Auto] CPU Level 1 Cache [Enabled] CPU Level 2 Cache [Enabled] BIOS Update [Enabled] PS/2 Mouse function control [Auto] USB Legacy Support [Auto] OS/2 onboard Memory > 64M [Disabled] -> CHIP Configuration -> 1/O Device Configuration -> PCI Configuration -> Shadow Configuration Power --> Power Management [user Define] Video off option [suspend -> OFF] Video off Method [DPMS OFF] Suspend-to-RAM capability [Disabled] CPU fan in standy mode [ON] CPU fan check at Power on [Disabled] Fan check beeping [Disabled] CPU Thermal Option [Throttle] Suspend Mode: [Disabld] PWR Button <4secs: [soft Off] -> Power up control -> Hardware monitor Boot --> 1. Removable Device [Legacy Floppy] 2. IDE Hard Drive [iBM-DTLA-307030] 3. ATAPI CD-ROM [Disabled] 4. Other boot device [iNT18 Device (network)] Plug and play O/S Reset configuration data [NO] Boot Virus Detection [Enabled] Quick power on self test [Enabled] Boot up floppy seek [Disabled] SCSI/ATA100 boot sequence [ATA/SCSI] Load onboard ATA BIOS [Auto] Primary VGA BIOS [PCI Card] kan velge mellom PCI eller AGP Exit --> Exit Saving Changes Exit Discarding Canges Load Setup Defaults Discarding Changes Save Changes Kan noen hjepe meg med å fiks e BIOS problemet? Endret 16. oktober 2005 av nasir91 Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 15. oktober 2005 Del Skrevet 15. oktober 2005 Har du prøvd å laste ned nyeste BIOS fra hjemmesiden til Asus? Jeg har søkt litt i google, men fant ikke ut noe. Men jeg anbefaler at du søker litt mer og ser etter løsninger. Lenke til kommentar
nasir91 Skrevet 15. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2005 Jeg har ikke windows installert på den andre halv-nye pcen. Så hvis jeg går til asus.com og finner en driver eller noe. Så må jeg laste det ned og putte det oppi en diskett eller hva? Jeg har to harddisker. Jeg tror at de har krasjet sammen. Og at de ikke passer hverandre. Den ene hardisken er: IBM.DTLA-307030 med 30 GB og den 2 er: ST380021A Kan det være at de har krasjet sammen eller? Lenke til kommentar
nasir91 Skrevet 15. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2005 Jeg er inne på siden, og jeg vet ikke hvilken driver jeg skal laste ned. Kan du hjelpe meg? Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 15. oktober 2005 Del Skrevet 15. oktober 2005 Notèr ned modelnavn/nr på Asus-hodekortet ditt. Skal stå når maskinen starter, så trykker du Pause-knappen på tastaturet så du rekker å skrible det ned. Modelnavn/nr pleier også å være fysisk trykket på hovedkortet om du åpner maskinen og titter på den største 'elektronikkplata' inni der. Lenke til kommentar
Kriwin Skrevet 16. oktober 2005 Del Skrevet 16. oktober 2005 Kommer du deg inn i bios? Da stikker du på "boot" og "load default" så stikker du inn igjen og går på "boot" og " Boot devices(trur jeg det het:P)" og trykker enter på Boot nr. 1 og kommer deg til Cd-rom;) Trur da det var sånn:P Orker ikke reboote:P Kristian Lenke til kommentar
nasir91 Skrevet 16. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2005 Ja, jeg kommer meg inn på BIOS. Jeg klikker på F5 så load default. Skal jeg restarte maskinen da eller? Skal jeg lagre endringene? Når jeg klkikker på Load Default og klikker Yes. Så kommer restarter den ikke automatisk. På meg står det sånn..Legacy Floppy Primary Master Driver. Ser ikke noe sånn der Boot devices. Lenke til kommentar
Kriwin Skrevet 16. oktober 2005 Del Skrevet 16. oktober 2005 Ok. Først: Gå inn o Bios, trykk på "load defualt" og save/restart.. Lenke til kommentar
nasir91 Skrevet 16. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2005 Gjort. Så pnet jeg pcen...så kom det: D1 not detected D2 not detected D3 not detected :S Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå