siDDis Skrevet 15. oktober 2005 Del Skrevet 15. oktober 2005 Denne koden her viser kva eg vil, men som ikkje fungerer. Om eg bare tar rs.getString(AGE); så vil den printe ut AGE men den nekter to entities. Finnes det ein enkel måte å få printa ut ein heil rekke på ein tabell? Eller heile tabellen? ResultSet rs = st.executeQuery( "SELECT AGE, INFO FROM "+tableName); while (rs.next()){ String name = rs.getString(AGE, INFO); System.out.println(name); } Lenke til kommentar
mikaelandre Skrevet 15. oktober 2005 Del Skrevet 15. oktober 2005 Denne koden her viser kva eg vil, men som ikkje fungerer.Om eg bare tar rs.getString(AGE); så vil den printe ut AGE men den nekter to entities. Finnes det ein enkel måte å få printa ut ein heil rekke på ein tabell? Eller heile tabellen? ResultSet rs = st.executeQuery( "SELECT AGE, INFO FROM "+tableName); while (rs.next()){ String name = rs.getString(AGE, INFO); System.out.println(name); } 5011649[/snapback] Du må ta ett og ett felt fra tabellen, slik: ResultSet rs = st.executeQuery( "SELECT AGE, INFO FROM "+tableName); String age = ''; String info = ''; while( rs.next() ){ age = rs.getString(age); info = rs.getString(info); System.out.println(age + info); } Lenke til kommentar
dabear Skrevet 15. oktober 2005 Del Skrevet 15. oktober 2005 Du skal bare ha info i tillegg? Eller skal du ha alt fra kolonna? Du kan jo kjøre rs.getString(AGE) + rs.getString(INFO) ? Lenke til kommentar
siDDis Skrevet 16. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2005 Du skal bare ha info i tillegg? Eller skal du ha alt fra kolonna?Du kan jo kjøre rs.getString(AGE) + rs.getString(INFO) ? 5011690[/snapback] Okey, takk. Saken er det at eg skal ha brukeren til å skrive inn kva slags entities han vil hente. Det krever jo ukjente udeklarerte variabler. Så eg må nok få tenkt ut ein algoritme som greier dette. *Sukk* Det blir vanskeleg men eg får nå gi det eit godt forsøk Lenke til kommentar
mikaelandre Skrevet 16. oktober 2005 Del Skrevet 16. oktober 2005 da kan du feks ha checkbox for hvert alternativ, og lagre de som blir valgt i en array. burde gå greit det... Lenke til kommentar
drool Skrevet 18. oktober 2005 Del Skrevet 18. oktober 2005 Du skal bare ha info i tillegg? Eller skal du ha alt fra kolonna?Du kan jo kjøre rs.getString(AGE) + rs.getString(INFO) ? 5011690[/snapback] Okey, takk. Saken er det at eg skal ha brukeren til å skrive inn kva slags entities han vil hente. Det krever jo ukjente udeklarerte variabler. Så eg må nok få tenkt ut ein algoritme som greier dette. *Sukk* Det blir vanskeleg men eg får nå gi det eit godt forsøk 5013792[/snapback] Bruk PreparedStatement. Der kan du sette inn parametre før du kjører spørringen, pluss at den er raskere. f.eks: String sql = "SELECT ?, ? FROM ?"; PreparedStatement ps = con.prepareStatement(sql); Dette kjører du i konstruktøren på klassen, slik at statementet blir initsiert og ligger klar til bruk. Når du kaller på metoden der du skal kjøre sql-setninga sender du med parametre som tilsvarer AGE, INFO og tabellnavn. Koden kan se ut ca som dette: ps.setInt(1, variabelforage); ps.setString(2,variabelforage); ps.setString(3,variabelfortabellnavn); Resultset rs = ps..executeQuery(); while( rs.next() ){ age = rs.getString(age); info = rs.getString(info); System.out.println(age + info); } noe i den duren... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå