Gå til innhold

Klarer ikke å installere Windows! Ny edition!


Anbefalte innlegg

Åpne opp sidedekselet igjen. Sjekk at det står to kabler sikkerlig i cd-rommen. Sjekk også at flatkabelen er tilkoblet hovedkortet og at den andre lille kabelen er tilkoblet strømforsyningen. Trykk de inn så hardt du kan. (de kan være sikkerlig harde) Så går du inn i bios og prøver igjen.

Endret av Sjefern
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ja det kan jo hende at flere av enhetene har jumperen sin på master og da blir det jo bare mega kluss, da finner ikke bios de engang

 

Det som da er lurt er å sjekke bak på cd-rom/brenner/dvd og harddisker der man kobler i kabler der har man :::: hvor den første f.eks er master da er det en liten plastikk tings som sperrer den første :

 

Dette er forskjellig fra disk til disk men det står på enheten hva som er hva. Du vil finne et sted hvor det står Master, Slave, CS eller cable select de 2 er det samme. Det lureste er og ha alt på cable select.

 

Altså finne ut hvilken : som er cable select/cs og sette plastikk dingsen over de : som er det

 

Dette ble kanskje litt for avansert, men lykke til i hvertfall

 

edit: kanskje noen kan forklare dette litt enklere, eventuelt ta bilde å vise

Endret av Goodall
Lenke til kommentar

Ojj, den flate sotre kabelen var ikke inne i cd brenneren jhehe..

 

 

Nie, nei den flate kabelen er til diskettsasjonen..plastikk greia er på..men p¨å den flate nesten nederst er det en flat og ørst også en..skal den nederste i hovedkortet og den oppe i diskettstajsonen?

 

har noen av dere msn sånn at vi får snakket ut lettere?

Endret av nasir91
Lenke til kommentar

Jeg tror jeg fant noe...en flat kabel som var connecta til dvd-brenneren hadde en annen flat kabel som jeg skale koble til cd-brenneren. Sånn at the bllir en link mellom begge...ikkesant?

 

Også gå det en plastikk ledning fra den øre harddisken til cd brennren ....:D

Endret av nasir91
Lenke til kommentar

Dt er en grå ledning med rosa stripe som er connecta til hovedkortet der nede...den passer ikke inn i diskettstasjonen..telte hullene...den har 17 hull mens de i diskettstasjonen bak er det bare 16 hull :(

 

 

På cd-brenneren er det en liten plastikk ledning som sitter der..ser jeg p ådvd-brenneren sitter det ingen...men det er en kobla til en extra ledning liksom som kommer ut av den store plastikkledninga hvor skal jeg putte den? :no:

 

 

På hovedkortet satte jeg inn den rosa stripete flatkaelen der det sto floppy..nå er det to sånne greier igjen..hvor skal den ene før jeg putter den siste i floppyen?

 

Også er det en tom sånn der jeg kan putte inn sånn flatkabel..der står det: Secondary ATA100

 

Skal jeg putte inn noe der? :hmm::hmm:

Endret av nasir91
Lenke til kommentar

Virker ikke. Får en feilmelding!

 

Som heter: Ultra BIOS is not installed ecause its no drivers attached!

 

 

Kan noen hjelpe meg ut av dette..

 

Den finner dvd brenneren og cd brenneren..

 

men så står det...

 

D2 not detected

D3 not detected...

 

hva skal være der?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...