Sjefern Skrevet 16. oktober 2005 Del Skrevet 16. oktober 2005 (endret) Åpne opp sidedekselet igjen. Sjekk at det står to kabler sikkerlig i cd-rommen. Sjekk også at flatkabelen er tilkoblet hovedkortet og at den andre lille kabelen er tilkoblet strømforsyningen. Trykk de inn så hardt du kan. (de kan være sikkerlig harde) Så går du inn i bios og prøver igjen. Endret 16. oktober 2005 av Sjefern Lenke til kommentar
Goodall Skrevet 16. oktober 2005 Del Skrevet 16. oktober 2005 (endret) ja det kan jo hende at flere av enhetene har jumperen sin på master og da blir det jo bare mega kluss, da finner ikke bios de engang Det som da er lurt er å sjekke bak på cd-rom/brenner/dvd og harddisker der man kobler i kabler der har man :::: hvor den første f.eks er master da er det en liten plastikk tings som sperrer den første : Dette er forskjellig fra disk til disk men det står på enheten hva som er hva. Du vil finne et sted hvor det står Master, Slave, CS eller cable select de 2 er det samme. Det lureste er og ha alt på cable select. Altså finne ut hvilken : som er cable select/cs og sette plastikk dingsen over de : som er det Dette ble kanskje litt for avansert, men lykke til i hvertfall edit: kanskje noen kan forklare dette litt enklere, eventuelt ta bilde å vise Endret 16. oktober 2005 av Goodall Lenke til kommentar
nasir91 Skrevet 16. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2005 (endret) Ojj, den flate sotre kabelen var ikke inne i cd brenneren jhehe.. Nie, nei den flate kabelen er til diskettsasjonen..plastikk greia er på..men p¨å den flate nesten nederst er det en flat og ørst også en..skal den nederste i hovedkortet og den oppe i diskettstajsonen? har noen av dere msn sånn at vi får snakket ut lettere? Endret 16. oktober 2005 av nasir91 Lenke til kommentar
Sjefern Skrevet 16. oktober 2005 Del Skrevet 16. oktober 2005 Ojj, den flate sotre kabelen var ikke inne i cd brenneren jhehe.. 5013755[/snapback] Der tror jeg du har problemet ditt Lenke til kommentar
Mobsan Skrevet 16. oktober 2005 Del Skrevet 16. oktober 2005 Hahaha.... det første som burde vært funnet ut!! Lenke til kommentar
nasir91 Skrevet 16. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2005 Det er en plastikk ledning som har en stor plastik litt bak og en liten plastikk greie foran..hvor skal jeg sette den? Lenke til kommentar
nasir91 Skrevet 16. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2005 (endret) Jeg tror jeg fant noe...en flat kabel som var connecta til dvd-brenneren hadde en annen flat kabel som jeg skale koble til cd-brenneren. Sånn at the bllir en link mellom begge...ikkesant? Også gå det en plastikk ledning fra den øre harddisken til cd brennren .... Endret 16. oktober 2005 av nasir91 Lenke til kommentar
nasir91 Skrevet 16. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2005 (endret) Dt er en grå ledning med rosa stripe som er connecta til hovedkortet der nede...den passer ikke inn i diskettstasjonen..telte hullene...den har 17 hull mens de i diskettstasjonen bak er det bare 16 hull På cd-brenneren er det en liten plastikk ledning som sitter der..ser jeg p ådvd-brenneren sitter det ingen...men det er en kobla til en extra ledning liksom som kommer ut av den store plastikkledninga hvor skal jeg putte den? På hovedkortet satte jeg inn den rosa stripete flatkaelen der det sto floppy..nå er det to sånne greier igjen..hvor skal den ene før jeg putter den siste i floppyen? Også er det en tom sånn der jeg kan putte inn sånn flatkabel..der står det: Secondary ATA100 Skal jeg putte inn noe der? Endret 16. oktober 2005 av nasir91 Lenke til kommentar
Sjefern Skrevet 16. oktober 2005 Del Skrevet 16. oktober 2005 (endret) Ja det stemmer på en måte. Flatkabelen skal i begge cd/dvd og så inn i hovedkortet. Edit: Litt vanskelig å se for seg hva du mener. Du klarer ikke å ta et bilde å legge ved et innlegg? Endret 16. oktober 2005 av Sjefern Lenke til kommentar
nasir91 Skrevet 16. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2005 Det gåe n plastikk leding fra harddisk 2...hvor skal den inn?' Come an 200 kr står på spill.. Lenke til kommentar
nasir91 Skrevet 16. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2005 (endret) Skal prøve..vent litt. Har slettwt windows movie maker 2 og jeg har ikke videoenheten hvas skal det bty? Endret 16. oktober 2005 av nasir91 Lenke til kommentar
Sjefern Skrevet 16. oktober 2005 Del Skrevet 16. oktober 2005 Det samme som cd/dvd. En flatkabel fra hardisk1 til hardisk2 og så til hovedkortet. Begge hardiskene skal seff oxo ha strøm fra de små kablene med 4 hull i. Lenke til kommentar
nasir91 Skrevet 16. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2005 (endret) Alt er gjort, alt er ok. Alt er connectet til det. Skal jeg kunne klare å formatere nå? Du skal cd-brenner eller dvd-brenner være tilkoblet til harddisken(e)? Alt som er tilkoblet begge to er en plastikk ledning! Endret 16. oktober 2005 av nasir91 Lenke til kommentar
Sjefern Skrevet 16. oktober 2005 Del Skrevet 16. oktober 2005 Nei cd/dvd skal ikke være tilkoblet harddisk. Flatkabel1 skal gå fra cd1 til cd2 og til hovedkort. Flatkabel2 skal gå fra hardisk1 til hardisk2 til hovedkort. Alle overnevnte skal ha hver sin strømkabel i tillegg. (den med 4 hull i) Lenke til kommentar
nasir91 Skrevet 16. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2005 Nå skal jeg se om det virker Lenke til kommentar
Kriwin Skrevet 16. oktober 2005 Del Skrevet 16. oktober 2005 Ja gikk det el? =) Kristian Lenke til kommentar
nasir91 Skrevet 16. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2005 Virker ikke. Får en feilmelding! Som heter: Ultra BIOS is not installed ecause its no drivers attached! Kan noen hjelpe meg ut av dette.. Den finner dvd brenneren og cd brenneren.. men så står det... D2 not detected D3 not detected... hva skal være der? Lenke til kommentar
nasir91 Skrevet 16. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2005 Den liksom detetcter ikke de 2 andre. Har jeg ikke satt inn ledningene riktig? Eller må jeg ha en ny driver og hvordan? Lenke til kommentar
InsertNumLock Skrevet 16. oktober 2005 Del Skrevet 16. oktober 2005 Finn frem et kamera og ta bilder av instillingene i biosen din. Lenke til kommentar
Sjefern Skrevet 16. oktober 2005 Del Skrevet 16. oktober 2005 Se om du har jumpere i noen av hardiskene. Om du har det så ta de ut. Så prøver du igjen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå