Gå til innhold

90 minutters CD-R plater

Howdy

Anbefalte innlegg

Jeg har en Lite-On 40x brenner (LTR-40125W), med siste oppgraderte firmware. Jeg leste på nettet et eller annet sted at denne brenneren kunne brenne CD-er helt opp til 99 minutter. Derfor gikk jeg til anskaffelse av en ”cakebox” med 25 Mmore 90 minutter/800MB CD-R-er på komplett.no.

Da CD-ene kom puttet jeg inn en CD og prøvde å brenne på den med Nero 5.5.9.0. Men fikk med en gang beskjed om at det ikke var plass til å brenne så mye på CD-en. Det jeg prøvde å brenne var faktisk under 700MB. Jeg fikk Nero til å vise info om mediet fant da ut følgende: Blank CD-Recordable, Total Capacity: 00:00.00 0MB, Available Capacity: 10:00.0 88MB, noe som da skulle tilsi at det bare er 10 minutter og 88MB ledig på CD-en. (Det slo meg at dette er muligens den plassen CD-en har over 700MB?) Det gikk greit å brenne over 700MB på platen når jeg kjørte opp Nero i overburn. Men det er jo litt irriterende å gjøre det hele tiden når du vet at CD-en skal takle opp til 90 minutter. Noen som har vært borti noe lignende og har funnet en løsning på problemet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...