Gjest Slettet+56132 Skrevet 15. oktober 2005 Del Skrevet 15. oktober 2005 Ja jeg lurte på hvilke programmer man trenger for å kunne lage en nogenlunde god nettside. Jeg håper på svar! Lenke til kommentar
Roberto Skrevet 15. oktober 2005 Del Skrevet 15. oktober 2005 Du bør klare deg med Photoshop (evt. PaintShopPro) og en god teksteditor. Lenke til kommentar
rødøye Skrevet 15. oktober 2005 Del Skrevet 15. oktober 2005 Gimp el. er jo et alternativ hvis du ikke har eller vil bruke mange penger på Potoshop. En gratis (GPL) teksteditor med highlighting er å foretrekke. Lenke til kommentar
Lokaltog Skrevet 15. oktober 2005 Del Skrevet 15. oktober 2005 En gratis (GPL) teksteditor med highlighting er å foretrekke. 5011142[/snapback] Jeg vet ikke med dere, men jeg hadde ikke klart meg uten ZDE til prosjekter av en viss størrelse. Code completion, debugger og alle de andre smarte funksjonene som vanligvis ikke finnes i en GPL-teksteditor er for meg uvurdelige. Det jeg mener er at det er tåpelig å messe om at "gratisprogrammer og Open Source er det eneste som egentlig er bra!" Jeg anbefaler deg å investere noen kroner i et program som DreamWeaver (finnes vel noen studentrabatter som får program met ned i en overkommelig pris) hvis du ønsker å ha et solid fotfeste som nybegynner. DW har mange nyttige funksjoner for de som ikke er helt drevne i webutviklingsverdenen. Men har du et magert budsjett, er det kanskje nødvendig å finne noen gratisprogrammer isteden. Har hørt rykter om at Notepad 2 er et godt alternativ. Lenke til kommentar
DaWiper Skrevet 15. oktober 2005 Del Skrevet 15. oktober 2005 Gimp el. er jo et alternativ hvis du ikke har eller vil bruke mange penger på Potoshop.En gratis (GPL) teksteditor med highlighting er å foretrekke. 5011142[/snapback] Det eksistere også en plugin til gimp som får den til og ligne på Photoshop. http://plasticbugs.com/?page_id=294 Ikke spør meg hvordan den virker, har ikke testet den. Lenke til kommentar
rødøye Skrevet 15. oktober 2005 Del Skrevet 15. oktober 2005 (endret) En gratis (GPL) teksteditor med highlighting er å foretrekke. 5011142[/snapback] Jeg vet ikke med dere, men jeg hadde ikke klart meg uten ZDE til prosjekter av en viss størrelse. Code completion, debugger og alle de andre smarte funksjonene som vanligvis ikke finnes i en GPL-teksteditor er for meg uvurdelige. Det jeg mener er at det er tåpelig å messe om at "gratisprogrammer og Open Source er det eneste som egentlig er bra!" Jeg anbefaler deg å investere noen kroner i et program som DreamWeaver (finnes vel noen studentrabatter som får program met ned i en overkommelig pris) hvis du ønsker å ha et solid fotfeste som nybegynner. DW har mange nyttige funksjoner for de som ikke er helt drevne i webutviklingsverdenen. Men har du et magert budsjett, er det kanskje nødvendig å finne noen gratisprogrammer isteden. Har hørt rykter om at Notepad 2 er et godt alternativ. 5011417[/snapback] Jeg beklager at innlegget mitt kunne oppfattes som om at jeg mener at gratisprogramer "er det eneste som er noe". Det mener jeg ikke, men for nybegynnere er det et greit alternativ til å bruke penger på en editor de ikke greier å bruke fult ut. @lokaltog; kan du sende meg på riktig vei til ZDE? Endret 15. oktober 2005 av rødøye Lenke til kommentar
Lokaltog Skrevet 15. oktober 2005 Del Skrevet 15. oktober 2005 En gratis (GPL) teksteditor med highlighting er å foretrekke. 5011142[/snapback] Jeg vet ikke med dere, men jeg hadde ikke klart meg uten ZDE til prosjekter av en viss størrelse. Code completion, debugger og alle de andre smarte funksjonene som vanligvis ikke finnes i en GPL-teksteditor er for meg uvurdelige. Det jeg mener er at det er tåpelig å messe om at "gratisprogrammer og Open Source er det eneste som egentlig er bra!" Jeg anbefaler deg å investere noen kroner i et program som DreamWeaver (finnes vel noen studentrabatter som får program met ned i en overkommelig pris) hvis du ønsker å ha et solid fotfeste som nybegynner. DW har mange nyttige funksjoner for de som ikke er helt drevne i webutviklingsverdenen. Men har du et magert budsjett, er det kanskje nødvendig å finne noen gratisprogrammer isteden. Har hørt rykter om at Notepad 2 er et godt alternativ. 5011417[/snapback] Jeg beklager at innlegget mitt kunne oppfattes som om at jeg mener at gratisprogramer "er det eneste som er noe". Det mener jeg ikke, men for nybegynnere er det et greit alternativ til å bruke penger på en editor de ikke greier å bruke fult ut. @lokaltog; kan du sende meg på riktig vei til ZDE? 5011569[/snapback] Mener du http://www.zend.com/store/products/zend-studio/ ? Skjønte ikke helt. Lenke til kommentar
rødøye Skrevet 15. oktober 2005 Del Skrevet 15. oktober 2005 (endret) Ja (trøtt) hehe. Takker EDIT1: Finnes det en trial versjon el.? Endret 15. oktober 2005 av rødøye Lenke til kommentar
Roberto Skrevet 15. oktober 2005 Del Skrevet 15. oktober 2005 http://www.zend.com/store/products/zend-st.../test-drive.php Lenke til kommentar
Jesper Karsrud Skrevet 16. oktober 2005 Del Skrevet 16. oktober 2005 Jeg var en av dem som følte at gratisprogrammer var greiest å bruke, og til prosjekter brukte jeg PHP Designer 2005, som forsåvidt fungerte bra nok til mitt bruk. Men så testet jeg ut ZDE, og falt straks for alle funksjonene det kunne by på. Da var ikke veien lang til Zend's butikk Er jo utrolig hendig å kunne se resultater i databasen direkte, og kunne kjøre spørringer direkte. Har også funnet ut at CVS er utrolig nyttig, da jeg og en kamerat driver og jobber med et lite prosjekt sammen nå. Verdt hver eneste krone, helt klart! Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 16. oktober 2005 Del Skrevet 16. oktober 2005 ZDE I praksis trenger du en teksteditor og et ftp klient. Lenke til kommentar
Roberto Skrevet 16. oktober 2005 Del Skrevet 16. oktober 2005 CVS er en helt herlig ting ... Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 16. oktober 2005 Del Skrevet 16. oktober 2005 Skal ha en forelesning om det nå snart vi. Utrolig spennt på å finne ut mer om det. Noen som har noen gode resurser? Lenke til kommentar
x-ray-cat Skrevet 16. oktober 2005 Del Skrevet 16. oktober 2005 En gratis (GPL) teksteditor med highlighting er å foretrekke. 5011142[/snapback] Jeg vet ikke med dere, men jeg hadde ikke klart meg uten ZDE til prosjekter av en viss størrelse. Code completion, debugger og alle de andre smarte funksjonene som vanligvis ikke finnes i en GPL-teksteditor er for meg uvurdelige. Det jeg mener er at det er tåpelig å messe om at "gratisprogrammer og Open Source er det eneste som egentlig er bra!" Jeg anbefaler deg å investere noen kroner i et program som DreamWeaver (finnes vel noen studentrabatter som får program met ned i en overkommelig pris) hvis du ønsker å ha et solid fotfeste som nybegynner. DW har mange nyttige funksjoner for de som ikke er helt drevne i webutviklingsverdenen. Men har du et magert budsjett, er det kanskje nødvendig å finne noen gratisprogrammer isteden. Har hørt rykter om at Notepad 2 er et godt alternativ. 5011417[/snapback] NVU minner jo litt om Dreamweaver og er graits og kommer til OS X, Windows og Linux. Kan være greit å bruke codeview og som alternativ til dreamweaver hvis en kun skal benytte seg av html, css og php. Dreamweaver er bra det, men tror at ungdom flest ikke akkruat kjøper det lovlig. Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 16. oktober 2005 Del Skrevet 16. oktober 2005 Dreamweaver er bra det, men tror at ungdom flest ikke akkruat kjøper det lovlig. Shh Poenget med å bruke DW var ikke å bruke WYSIWYG men å bruke code view, for å få brukt Code completion og innebygget ftp. Utrolig digg å ha! Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132 Skrevet 16. oktober 2005 Del Skrevet 16. oktober 2005 Er det mulig om noen kan lage en liste over programmer man kan bruke på en nettside? Det ville vært meget praktisk for meg. Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 16. oktober 2005 Del Skrevet 16. oktober 2005 Hadde du sett i oppslagsverket ville du funnet denne artikklen/posten. Lenke til kommentar
Roberto Skrevet 16. oktober 2005 Del Skrevet 16. oktober 2005 Skal ha en forelesning om det nå snart vi.Utrolig spennt på å finne ut mer om det. Noen som har noen gode resurser? Om CVS? Lenke til kommentar
Lokaltog Skrevet 16. oktober 2005 Del Skrevet 16. oktober 2005 Skal ha en forelesning om det nå snart vi.Utrolig spennt på å finne ut mer om det. Noen som har noen gode resurser? 5013857[/snapback] http://en.wikipedia.org/wiki/Concurrent_Versions_System Lenke til kommentar
x-ray-cat Skrevet 16. oktober 2005 Del Skrevet 16. oktober 2005 Dreamweaver er bra det, men tror at ungdom flest ikke akkruat kjøper det lovlig. Shh Poenget med å bruke DW var ikke å bruke WYSIWYG men å bruke code view, for å få brukt Code completion og innebygget ftp. Utrolig digg å ha! 5013885[/snapback] Siktet ikke til WYSIWYG jeg heller. Men har ikke sjekket om det er Code Completion i NVU, men det har noen likheter til dreamweaver. JEg like rog dreamweaver, men hvis av og til kan mindre ressurskrevende programmer være kjekke for da må man også gjøre litt mer selv, og da lærer man mer. I dreamweaver er jo tilrettelagt til alt som har med webutvikling å gjøre når det kommer til koding og scripting Dreamweaver er bra. Men det fins mye gratis, open source som kan være like bra å bruke Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå