_dAwn_ Skrevet 15. oktober 2005 Del Skrevet 15. oktober 2005 Dette er maskinen pr dags dato: Strømforsyning: Mist CWT430ADP HK: Asus A7V333 CPU: AMD XP2400+ Ram: 1 gig pc 2700 (ikke helt sikker på det) Skjermkort: ATI Sapphire Radeon 9800 pro CPU vifte: Zalman CNPS7700 HD: WD120 8MB IDE Jeg har ikke råd til å skifte alt med en gang. Men tenkte å ta HK, CPU og HD nå. Grensen på oppgraderingen, i pris, er ca 3500.- Har spurt meg litt rundt på forumet i en tråd på "hovedkort", og fant ut at dette kunne passe mine behov: HK: ASRock 939Dual-SATA2, ULi1695, Socket939 CPU: AMD Athlon64, 3700+, S939, BOX, San Diego HD: Hitachi 250GB Deskstar T7K250 SATA2 Det jeg lurer på er om dette vil gå "knirkefritt" uten for store problemer, hvordan er overklokkingsmulighetene, vil HK og CPU holde noen år fram i tid og eventuelt andre synspunkter. Tenkte å bestille senest mandag. Lenke til kommentar
Moltrez Skrevet 15. oktober 2005 Del Skrevet 15. oktober 2005 Hvis du skal oppgradere nå, så gå for et PCIe basert system. Du taper litt på og fortsette med AGP kortet. Jeg har ville kjøpt alt nytt, utenom strømforsyningen og kabinettet. Dette blir dyrt, men er verdt det i lengden. Prøv heller å spare litt ekstra, evt. selg den maskinen du har nå (utenom harddisken kanskje) for å få litt mer penger. Lenke til kommentar
Chaser Skrevet 15. oktober 2005 Del Skrevet 15. oktober 2005 Ville satset på noe med oppgradering muligheter, Amd's 939 eller Intel's 775. 1: Hk; MSI K8N SLI-F og CPU; Athlon 64 3000+ 2: CPU; Pentium 4 630 3.0GHz og HK; Abit AL8-V Kor mye plass trenger du på HD? Anbefaller S-ATA teknologien. Lenke til kommentar
_dAwn_ Skrevet 15. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2005 (endret) Trenger ikke så mye plass i grunn. Men 120 er akkurat litt for lite. Men er usikker som bare det nå. Hvor mye må jeg ut med for en mid range pc med det nye "systemet", som lar seg oppgradere etter noen år uten så store kostnader? Da er det snakk om HK, CPU, CPU kjøler, Skjermkort, RAM og HD. Og med en prislapp som ikke kan overstige 5000.- For da må det spares litt.... Har hatt AMD i flere år nå. Så vil foretrekke det i den nye pcen også. Noen bra forslag. Er da særlig inntersert i et ok skjermkort og ram. Resten har jeg etter tidligere diskusjoner sånn passe kontroll på. Endret 15. oktober 2005 av _dAwn_ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå