enetic Skrevet 15. oktober 2005 Del Skrevet 15. oktober 2005 For noen dager siden fikk jeg pengene tilbake på en aopen dvd brenner jeg ikke fikk til å funke. Jeg var fornøyd og tenkte at jeg skulle kline til med en NEC ND-3540A DVD brenner, både fordi jeg hadde hørt mye bra om NEC og at CDbrenneren min jeg hadde var av samme merket. Jeg utførte handlingen og vips etter 3 dager dukket det en melding opp på mobilen om at pakken min var klar til å hentes. Jeg kunne nesten ikke vente med å kjøre hjem igjen å montere brenneren i maskina mi. Da jeg kom hjem monterte jeg brenneren i pcen og ventet spent på at windows skulle starte. Men nei. Jeg monterte brenneren (sølvfarga og greier) og kom ikke lengre enn til en svart skjerm som sa "BOOT FAILTURE PLEASE INSERT SYSTEMDISC AND PRESS ENTER" Jeg forsto raskt at pcen hadde lyst på et par nye systemfiler og putta windowscden inni brenneren. Jeg ventet og ventet men ingenting skjedde. Så nå sitter jeg her med den nye dvdbrenneren på bordet og den eldre cdbrenneren inni pcen. Så jeg tenker kansje at det har noe med bios og gjøre? noen som vet hvem som skal være primary master og alt det der? og hvordan jeg fikser på det? eventuelt andre ting som kan være galt? Det haster ganske mye så vær så snill og hjelp meg. På forhånd takk for alle svar! Lenke til kommentar
Moltrez Skrevet 15. oktober 2005 Del Skrevet 15. oktober 2005 Har du installert den nye DVD-brenneren på samme IDE kabel som harddisken din? (Den du har Windows på) Hvis du har gjort det, kan det være master/slave komplikasjoner der. Sett f.eks harddisken som Master og DVD-brenneren som Slave. Hvordan du gjør dette, står på harddisken/dvd-brenneren (Du flytter en jumper bak harddisken/dvd-brenneren). Lenke til kommentar
enetic Skrevet 17. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2005 jeg posta at jeg hadde problemer med oppstart av windows ved montering av brenner. Dette er løst, men med løsningen kom ett nytt problem. Fikk brent ut et par dvder, men nå har jeg problemer med at mitt i brenningsprosessen restarter pcen seg av seg selv. Jeg får en ødelagt(feilbrent) cd i retur og setter med ned å skal brenne en ny, men samme dealen skjer hver gang. Brenneren spytter ut en feilbrent cd og windows etterlater seg en melding etter restarten: "Windows er gjennoprettet etter en alvorlig feil" Har søkt igjennom pcen med antivirusprogram men ingen virus. (ps hendelsene skjer bare når jeg brenner ting. helst dvder) Takker for alle svar. hvis noen lurer har jeg denne brenneren: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=309417&cks=PLC Takk. Lenke til kommentar
grimsqueak Skrevet 17. oktober 2005 Del Skrevet 17. oktober 2005 Har du forsøkt å brenne plater med et annet program? Ellers er det kaskje litt hjelp i å oppgradere firmwaren til brenneren. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå