Gå til innhold

Definere hva en keeg person er?

Jihadinmymind

Anbefalte innlegg

* Bleisnus

* Pastellfarger på klærne, gjerne rosa

* Hårbånd, gjerne rosa

* Lindeberg

* Gjerne fra bærums-området

* Pappagutt

5011068[/snapback]

sosse-soss da..? det er sånn pappagutt, og det finnes vanlige sosser som får det de peker på og har dye klær og leker gangster. hva er keeg da..? jeg trodde det var mye forskjellig jeg :confused:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ikke diss Hello-kitty.

7943872[/snapback]

det må få være lov å disse emo-gitaren :)

7943910[/snapback]

Er en rosa gitar Emo-gitar? :ermm:

7944618[/snapback]

Tror han har bummet et passe bra hakk der :p Rosa forbinder seg langt unna EMO style! Hadde den kanskje vært svart og trekt inn i farmors gamle gardiner, da snakker vi emo.

Lenke til kommentar

Ikke diss Hello-kitty.

7943872[/snapback]

7943910[/snapback]

7944618[/snapback]

Tror han har bummet et passe bra hakk der :p Rosa forbinder seg langt unna EMO style! Hadde den kanskje vært svart og trekt inn i farmors gamle gardiner, da snakker vi emo.

7944918[/snapback]

dere skjønner visst ikke. Rosa kan være så mye, og emo er ikke det samme som goter og svart stil.

Kjempemange emo-er jeg har sett går runt med dt kattemerke på forskjellige ting. Og det har vert emoer med arr oppover armen. ikke wannabe-emoer eller vanlige gotere.

Lenke til kommentar

Ikke diss Hello-kitty.

7943872[/snapback]

7943910[/snapback]

7944618[/snapback]

7944918[/snapback]

dere skjønner visst ikke. Rosa kan være så mye, og emo er ikke det samme som goter og svart stil.

Kjempemange emo-er jeg har sett går runt med dt kattemerke på forskjellige ting. Og det har vert emoer med arr oppover armen. ikke wannabe-emoer eller vanlige gotere.

7946057[/snapback]

Joda, det er sant det. Jeg bare tullet litt. Men er faktisk ganske sjeldent man ser en EMO med rosa. Det kan jo skje, men er ikke så ofte.

Jeg har sett mange emo's med de katte merkene selv, av en merkelig grunn vet jeg ikke hvorfor.

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Jeg sverger til urbandictionary og ikkepedia når det kommer til slike nye ord:

Keeg

The word keeg /kig/ is an English word, but is used in most languages in it's original form.

Basically, keeg is the opposite of geek. Geek, meaning a person who is more than capable of handling a modern computer, is sometimes used in a negative meaning, giving the humiliated a not-positive response. That response is often given by persons who don't understand that the computer is tomorrow's basic.

However, keeg can be used for more than meaning "not geek". It can in fact be used for almost everything. That's because people can agree with each other what the word geek actually means. Some asserts it means a person with no friends but his PC. Other claims the geeks are our society's most-wanted for modern jobs, and therefore fabulous people.

"Yesterday I solved the problem with my computer. It was an L99 stationed in the main C, but my teacher couldn't figure it out by himself. He is such a keeg!"

"I hate geeks! They're such nerds! To be a keeg, like me, is the best."

Keeg

"Keeg" er et ord som ble oppfunnet mot sluttenav nitti-tallet, av nerder (også kalt "geeker")for å ta igjen på sossene. Keeg er "geek" baklengs, som skulle vise at en sosse ikke var noe bedre enn en "nerd". dette var litt for vanskelig å skjønne for sossene, så de tok det som et kompliment, med det resultatet at de begynte å omtale seg selv som det.

Keeg er geek baklengs, og derfor det motsatte. Det motsatte av geek er kul,deilig... Derfor er ikke keeg noe negativt for alle de som tror det. Mange folk mener at sosser eller keege folk kler seg som homser. Homsene kler seg som sosser fordi de ønsker å passe sammen med ordentlige folk. Ikke bønder, og akkurat det samme er det med jentene. Velger jentene en fyr i en campingvogn eller velger jentene en fyr med hytten i kragerø, leilighet på frogner og yachten klar i havna?

Man må ikke nødvendigvis være soss for å være keeg. Det har med oppførselen din og klessmaken din å gjøre. Keege folk bruker ord som; "Læx", "snæcks", "snæss" osv. Snus er også keegt. Posesnus er mest keegt.

Bruk av ordet "keeg".

"én keeg kar" "flere keege karer" "det var keegt!"

Jeg legger merke til at flere bruker uttrykke "keegstah". Dette er, etter min mening, en poengløs sammensmelting av "keeg" og "ganstah" da en "keeg", slik jeg forstår uttrykket, ikke har baller nok til å være en "ganstah". Derimot så kjenner jeg flere keeger som prater som at de er skikkelige ganstere. Det er nok til å tvinge frem en mild latter, eller, i tilfellet Andy, hulkende gapskratting mens jeg vrir meg i kramper.

Når det gjelder bruk av brunkrem (eller sminke generelt) og klesstil så er det ikke nødvendig å være en pretty boy (kjendis.no) for å være en keeg, men alle pretty boys er keeger. Iallfall alle jeg har klart å føre en samtale med uten å flire.

Jeg vet ikke hva keege folk er. Vi har ikke slikt i Nordnorge. Der er det den sterkeste rett, og slike pappagutter er de første som dør.

...her er det scooterjakke og caps som gjelder. Kronsting 4tw... NOT!

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...
  • 2 måneder senere...
* Bleisnus

* Pastellfarger på klærne, gjerne rosa

* Hårbånd, gjerne rosa

* Lindeberg

* Gjerne fra bærums-området

* Pappagutt

Nei, det er jo sosser? De er motbydelige, bai de wei.

Sosser ja, dem har jeg sett noen av.

For å være soss så må du;

-Gå i dyre klær, tighte jeans kombinert med svær bobblejakke (jakke) eller vestjakke som er tykk. Pannebånd trenger du, blingbelte eller "golfbelte" som jeg kaller det. Videre må du enten ha lacoste sko eller lignende, helst med tynne såler. Noe bling på armene er også kult. Du må ha halvlangt hår med blonde striper, og gjerne en sveis som leder håret bak ørene. Håret og spesielt hårfargen er viktig, fargen skal være av høy kvalitet slik at det glinser i solen som spunnet gull. Om sommeren må du du gå med tynne skjorter som gjerne er kneppet opp ved brystet, og ankelsokker. Brunkrem eller solarium trenger du også naturligvis. Ikke bruk de samme klærne for ofte, hold klesskapet oppdatert. Følgelig kikker man sjelden på hva ting koster, alt kan skaffes.

-Du må ha bekjentskap med flere velstående personer/familier som du jevnlig vanker sammen med. Sammen er vi sterke.

-Så må du skryte av alt du eier og har, ikke minst om fattern og hans success, han tjener mange mill i året og har en stor formue osv. For ikke å glemme at foreldrene dine samler på masse dyr kunst til flere mill. Fortell til alle, både kjente og ukjente om hvor du hører til og at du ikke er noen hvem som helst.

-Hva det angår biler så må du naturligvis ha en suv, enten BMW eller Porsche. Videre så må du ha en coupe fra Mercedes/Bentley eller en to-seter fra Porsche/Ferrari. Som tredje bil må det være en stor BMW, Maserati el. Når det gjelder musikk i bilen er det kun house som gjelder, og kanskje noe trend-rap + noe fra Kent.

-Båter; Her må du ha en rib selvsagt da dette har vært inn de siste 2 årene, og det viktigste er at båten ikke må være mindre enn 20 fot og ikke ha mindre enn 150hk på hekken. 200hk er det normale. Hydrolift og Nimbus sine båter er også godkjente (Andre daycruisere og skjærgårdsjeeper over 20fot kan diskuteres). På brygga må du ha lamper selvsagt, slik at alle kan se når du kommer tilbake fra festen med alle damene. Nå som vannscooter kanskje blir lov til neste sommer så må du selvsagt kjøpe dette også.

-Hytta ved fjellet må ligge nærme det mest populære skisenteret og helst ha 2 etager og en stor dobbelgarasje. Hytta må ha en romslig stue og mange sengeplasser, slik at du har plass til alle gjestene når du hver helg arrangerer afterski-party. Stamp eller boblebad er et must.

-Hytta ved sjøen må ligge i nærheten av Kragerø, Tjøme eller Grimstad. Videre må den ligge ved vannkanten med utsikt mot sjøen, med svær moderne brygge som bygges så stort som loven tillater maksimalt. Videre må eiendommen ha minimum 100m strandlinje.

-Fargen på huset må være hvit og huset må ha minimum 2 etager, samt ikke være mindre enn 300 kvadratmeter.

-Hva er vitsen med å jobbe? Du har faren din som jobber for deg, slik at du kan henge deg på han som en mer eller mindre plagsom parasitt.

-På kortfattet vis dreier det hele seg om; Å se og bli sett.

Oppfyller du alt/mye av dette så er du en fullblods soss;P

Trodde keeg var et annet ord for soss før jeg leste her btw.

Endret av SLIguy
Lenke til kommentar

En keeg er en person som ikke er soss / snobb, men jobber aktivt for å komme opp på det nivået med å flashe så mye cash han / hun bare kan få til. dvs gå i dyre klær, dyre biler og annet. Brunkrem er must! Keeg er vel en betegnelse som retter seg mer eller mindre mot gutter, men også brukt på jenter.

En keeg følger sjeldent hva som er mote, men er bare interressert hvis det står "Lacoste" eller "Armani" på plagget han / hun kjøper.

Lenke til kommentar
  • 10 måneder senere...

Hallo hallo.

Jeg er en ungdomsjente på 15 som bor i Bærum :-)

Og det er helt rett at det er som oftest fra vestkanten ordet keeg sirkuleres rundt om i kretsene.

Jeg har selv blitt kalt keeg uttallige av ganger, akkurat som jeg sier det til vennene mine.

Hvordan ordet har sin oppstandelse fra det aner jeg virkelig ikke.

Om man beveger seg ut mot østkanten er ikke det ordet å høres, kan jeg tenke meg :-)

Og jeg synes ordet er ganske kult igrunn.

Mchansern; Keeg er vell ''tilegnet'' til vestkantsossene. Det er i de kretser ordet blir brukt.

Og som regel ikke de kjennetegnene du kom opp med. Overhodet ikke en ''wannabe soss''.

Er man en som PRØVER å virke rik ved å flashe cash, er man rett og slett en wannabe soss, that's it.

Er man keeg så er man en KUL vestkant soss. :-)

Lenke til kommentar
Hallo hallo.

Og det er helt rett at det er som oftest fra vestkanten ordet keeg sirkuleres rundt om i kretsene.

Jeg har selv blitt kalt keeg uttallige av ganger, akkurat som jeg sier det til vennene mine.

Om man beveger seg ut mot østkanten er ikke det ordet å høres, kan jeg tenke meg :-)

Mchansern; Keeg er vell ''tilegnet'' til vestkantsossene. Det er i de kretser ordet blir brukt.

Og som regel ikke de kjennetegnene du kom opp med. Overhodet ikke en ''wannabe soss''.

Er man en som PRØVER å virke rik ved å flashe cash, er man rett og slett en wannabe soss, that's it.

Hold nu op tæve. hvad er du prøver at sige? Du kan forestille sig, at ordet ikke, der bliver sagt på den østlige ende, men du ikke kender? mennesker fra sådanne Oslo øst er lige så pisset dårligt klædt som du fra blærum. Som du mener ordet er cool, siger nok om hvad slags person du er. Blærum er fuld af fjortisser med tykke frakker og bronkrem i ansigtet, og det gælder for både drenge og piger.

Lenke til kommentar
Hallo hallo.

Hold nu op tæve. hvad er du prøver at sige? Du kan forestille sig, at ordet ikke, der bliver sagt på den østlige ende, men du ikke kender? mennesker fra sådanne Oslo øst er lige så pisset dårligt klædt som du fra blærum. Som du mener ordet er cool, siger nok om hvad slags person du er. Blærum er fuld af fjortisser med tykke frakker og bronkrem i ansigtet, og det gælder for både drenge og piger.

Hvor skrev jeg at jeg mener østkanten ikke er like bra som folk fra vest, og at dem ikke kler seg like bra?

Jeg har mange venner derfra, og ingenting imot folk fra øst. Jeg er en totalt fordomsløs person. Det jeg mente med det jeg sa var at jeg aldri har hørt ordet keeg bli sagt på østkanten, men jeg mente slettes ikke at de ikke er like kule osv. Tvert imot. Om du formulerer Bærum som sosser med store ''frakker'' og fjortisser så har du både rett og feil. Det er plenti med sosser og pappagutter her, samt fjortisser. Men det betyr ikke at det ikke finnes normale folk her, med sin egen stil og likevell kan bli regnet som kul. Og når det kommer til fjortisser, både gutter og jenter, som bruker brunkrem, så er vell det å finne hvor som helst i landet! Har overhodet ikke noe å gjøre med hvor man kommer fra. Fjortis er en betegnelse for en spesiell oppførsel når man er i en spesiell alder, det har ingenting med hvor man er fra. Jeg er født og oppvokst her i Bærum, femten år har jeg bodd her, så jeg tror nok min erfaring med hvordan miljøet og folk her er. Jeg mener ordet er kult og bruke, og du mener at du uttifra den ene påstanden min at du kan avgjøre hva salgs person jeg er? Det må være noe av det dummeste jeg noen gang har hørt.

Endret av jost3001
Lenke til kommentar

Føler alt for mange ungdommer nå i dag bruker ordet keeg om de fleste personer bare de går i et klesplagg som er litt over gjennomsnittet. Jeg ser at mange bruker ordet keeg til personer bare de går pent kledd, det syntes jeg er feil. Mange ungdommer som ikke ser forskjellen mellom å være keeg/soss og det å være pent kledd. Man kan gå med noe annet enn joggebuksen og den slitte timbaland genseren man arvet av brutter som nå er tyve uten å kunne kalles soss.

MERK: På ingen måte dissing mot den fantastiske joggebuksa!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...