Gå til innhold

Definere hva en keeg person er?

Jihadinmymind

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hehe jeg er så enig i deg jeg DNA. Selv om man kler seg i klær som koster mye mere enn det burde så betyr ikke det at man er drittsekk?

Jeg selv har langt hår, bruker ofte hår bånd. Kjøper meg kanskje ikke så sykt mye dyre klær til flere tusen, men jeg vil fortsatt ikke se på meg selv som en dust hehe

Lenke til kommentar
haha det her er så teit ass! Jeg har masse rosa, men jeg jobber fader meg for pengene. Selv om man er opptatt av klær og slikt, kler seg i dyre merker. Så betyr det ikke at man er en pappa gutt fra bærum.

De fleste av de registerte brukerene her på forumet driter i hva slags merke og hvordan de kler seg, for data og hobbyen er alt.

Men for mange så betyr faktisk klær en del, NEI det betyr ikke at man er homofil :p

7930016[/snapback]

Så du grov opp en 2 år gammel tråd for å bevise hvor bra et menneske du er, fordi du tjener pengene selv, og at vi bare bryr oss om data.

Lukter... Dårlig selvtillit?

Lenke til kommentar
haha det her er så teit ass! Jeg har masse rosa, men jeg jobber fader meg for pengene. Selv om man er opptatt av klær og slikt, kler seg i dyre merker. Så betyr det ikke at man er en pappa gutt fra bærum.

De fleste av de registerte brukerene her på forumet driter i hva slags merke og hvordan de kler seg, for data og hobbyen er alt.

Men for mange så betyr faktisk klær en del, NEI det betyr ikke at man er homofil :p

7930016[/snapback]

Så du grov opp en 2 år gammel tråd for å bevise hvor bra et menneske du er, fordi du tjener pengene selv, og at vi bare bryr oss om data.

Lukter... Dårlig selvtillit?

7934027[/snapback]

Herregud, ser du problemet ditt her kanskje? De fleste mennesker bør tjene pengene sine selv? Skal man leve på foreldrene sine ut livet da kanskje? Tror du trenger å vokse opp litt jeg unge mann.

Du er kanskje eldre, jeg orker ikke sjekke ut hvor gammel du er. For det byr jeg meg veldig veldig lite om. Dårlig selvtillit? Har jeg det? Det er det siste jeg har.

Dessuten, dette er et forum. Er ingen regler på om jeg kan svare på den selv om den stammar fra 99.

kiddie!

Lenke til kommentar
Herregud, ser du problemet ditt her kanskje? De fleste mennesker bør tjene pengene sine selv? Skal man leve på foreldrene sine ut livet da kanskje? Tror du trenger å vokse opp litt jeg unge mann.

Du er kanskje eldre, jeg orker ikke sjekke ut hvor gammel du er. For det byr jeg meg veldig veldig lite om. Dårlig selvtillit? Har jeg det? Det er det siste jeg har.

Dessuten, dette er et forum. Er ingen regler på om jeg kan svare på den selv om den stammar fra 99.

kiddie!

7934493[/snapback]

For det første, så nei du kan ikke grave opp en hvilken som helst tråd fra hvilket som helt tidspunkt, dette kalles "bumping".

Altså, jeg skal utdype meg litt.

Jeg ser ingenting galt i at folk tjener sine egne penger, tvert i mot. Men at du tjener penger motbeviser ikke det faktum at du er en "keeging". Og hvis du trenger å grave opp en to år gammel tråd for å bevise til oss at du ikke gjør sånn og sånn, ergo er du ikke sånn og sånn, og at det ikke er noe galt i sånn og sånn, og i tillegg rakke ned på våre hobbyer, det vil jeg påstå er dårlig selvtillit, ja.

Lenke til kommentar

Første gang jeg hørte ordet "keeg" holdt jeg på å dette av stolen (av latter, vel og merke). Det var som en liten innsikt i hvordan disse oppstasete personene man ser titt og stadig i Oslo tenker.

Ordet nerd kan vel sies å ha en utelukkende negativ hensikt. Geek derimot, har lenge vært en slags ærestittel (nå spesielt innenfor datarelaterte ting) men ble før dette brukt om en person som hadde en litt bisarr jobb utenom det vanlige og gjerne var særdeles flink i denne jobben/hobbyen. Geek brukes kun negativt av folk som ikke har noen innsikt i ordene de slenger rundt seg med.

Bruken av "keeg" som antitesen til geek vitner om en ufrivillig stolthet i å være en del av en homogen masse uten noen vilje eller lyst til å skille seg ut. Mange har ment dette om de som nå bruker ordet før de begynte med det, så dette forsterker jo bare stereotypen.

Å ha brødre som villig omfavner den "keege" livsstilen er jo tungt. Etter å ha flyttet fra østkanten til et noe mer bemidlet sted er det trist å se at de bruker den ene halvparten av lønnen sin på dyre boblejakker og resten på "accessories". Ikke at jeg oppfatter det "keege" som spesielt feminint, bare som en nokså ekstrem overfokusering på én utgiftspost. Resultatet blir jo ofte et veldig pengeorientert syn på liv og jobb; som narkomane som må ha et Dsquared-skudd hver fjerde uke.

Lenke til kommentar

7930016[/snapback]

Nix, men rosa er en farge man ofte forbinder med bög. Enig at det er lov bruke penger på klær, utseende betyr noe.

7940483[/snapback]

Det er sant, bruker man rosa osv kan man lett bli kalt for bøg. Men det er litt feil også da, selv om jeg bryr meg 0 om hva andre syns hehe.

Men men ;)

Lenke til kommentar

Skjønner ikke hvorfor alle kaller rosa farge bòg. Det er en helt vanlig farge og det er ikke bòg å bruke rosa bare man ikke overdriver.

Selv har jeg aldri blitt kallt bòg hvis jeg har hatt på en rosa t-skjorte, men en venn av broren min ble sjekket opp av en homse i utlandet fordi han brukte rosa. . .

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...