Gå til innhold

AJ-Fork på 2 forskjellige websider?

Anbefalte innlegg

Hei folkens.

I en tidligere webside jeg laget for et lite firma, brukte jeg AJ-fork som publiseringsverktøy for nyheter. Problemet er nå at disse nyhetene også skal brukes på en annen webside.

Kan jeg bruke noe annet enn frames til å sette inn disse nyhetene? Jeg fikk ikke include i php til å virke med det, men finnes det noen andre alternativer?

Hvis det er til hjelp, så ligger de på samme server.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det er jo bare og sette opp Aj-Fork til og bruke samme database som nåværende Aj-Fork. Skal ikke være noe problem det.

5013443[/snapback]

Hvis de da ikke ligger hos samme webhost, så kan det bli et problem hvis hosten som hoster databasen har sperret for tilkobling utenfra.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-df17e
Hvis de da ikke ligger hos samme webhost, så kan det bli et problem hvis hosten som hoster databasen har sperret for tilkobling utenfra.

5014212[/snapback]

Det er jeg fult klarover, men han har ikke nevnt noe som helst om dette så jeg kommer bare med en mulighet som vil funke bra. Da så lenge databasen er tilgjengelig eksternt.

Lenke til kommentar

Aj-fork bruker vel ikke database, men en flatfil. Ligger siden i en mappe på serveren? isåfall så går det vel ann å bruke:

include ("../show_news.php");

Husker ikke helt ossen det var med aj-fork.

Har du prøvd å inkludere url'en til show_news?

include ("http://url.to/show_news.php");

Har aldri prøvd det og vet ikke om det funker. Du kan evt bruke file_get_contents : http://no.php.net/manual/en/function.file-get-contents.php

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...