ReVolvolution Skrevet 15. oktober 2005 Del Skrevet 15. oktober 2005 Hei folkens. I en tidligere webside jeg laget for et lite firma, brukte jeg AJ-fork som publiseringsverktøy for nyheter. Problemet er nå at disse nyhetene også skal brukes på en annen webside. Kan jeg bruke noe annet enn frames til å sette inn disse nyhetene? Jeg fikk ikke include i php til å virke med det, men finnes det noen andre alternativer? Hvis det er til hjelp, så ligger de på samme server. Lenke til kommentar
Christian_ Skrevet 16. oktober 2005 Del Skrevet 16. oktober 2005 Om det ligger på samme server så skal det vel ikke være noe problem? Får jeg se include koden din? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-df17e Skrevet 16. oktober 2005 Del Skrevet 16. oktober 2005 Det er jo bare og sette opp Aj-Fork til og bruke samme database som nåværende Aj-Fork. Skal ikke være noe problem det. Lenke til kommentar
vi er lost Skrevet 16. oktober 2005 Del Skrevet 16. oktober 2005 Det er jo bare og sette opp Aj-Fork til og bruke samme database som nåværende Aj-Fork. Skal ikke være noe problem det. 5013443[/snapback] Hvis de da ikke ligger hos samme webhost, så kan det bli et problem hvis hosten som hoster databasen har sperret for tilkobling utenfra. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-df17e Skrevet 16. oktober 2005 Del Skrevet 16. oktober 2005 Hvis de da ikke ligger hos samme webhost, så kan det bli et problem hvis hosten som hoster databasen har sperret for tilkobling utenfra. 5014212[/snapback] Det er jeg fult klarover, men han har ikke nevnt noe som helst om dette så jeg kommer bare med en mulighet som vil funke bra. Da så lenge databasen er tilgjengelig eksternt. Lenke til kommentar
Christian_ Skrevet 16. oktober 2005 Del Skrevet 16. oktober 2005 Aj-fork bruker vel ikke database, men en flatfil. Ligger siden i en mappe på serveren? isåfall så går det vel ann å bruke: include ("../show_news.php"); Husker ikke helt ossen det var med aj-fork. Har du prøvd å inkludere url'en til show_news? include ("http://url.to/show_news.php"); Har aldri prøvd det og vet ikke om det funker. Du kan evt bruke file_get_contents : http://no.php.net/manual/en/function.file-get-contents.php Lenke til kommentar
Zic0 Skrevet 16. oktober 2005 Del Skrevet 16. oktober 2005 Man kan evt bare ta å endre i show_news.php pathen til flatfila... Skal være gankse lett å gjøre med mindre hosten har stengt eksterne addresser på funkskjonen file(_get_contents) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå