Gå til innhold

Hvordan er Medion MD42200?

sir-alex

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg skal nå ha ny Bærbar pc. Jeg er student å trenger en enkel og grei pc. Det som er viktig for meg er bra minne og bra lagringsplass.

Har fått et tilbud på denne pcen: http://www.dinside.no/php/art.php?id=112004

Er den noe bra? Hvor mye penger er den verdt??

Håper på mange svar....

5010466[/snapback]

Virker helt ok... men viss den fremdeles koster 12000kr, ville jeg har sett på det tilbudet jeg nettopp fikk fra Dell

Hovedforskjellen på denne og den du viser til er at Dell maskinen har 17" skjerm med oppløsning på 1920x1200 og 1024mb ram.

Trekk vekk skjermen og minnet, og du bør få den til 11500 maks.

Ring dell og spørr etter priser, si hva du vil ha... og PRUT ! :D

Edit: Noe dilldall...

Endret av crysys
Lenke til kommentar

Jeg har en slik som Coop solgte i vår . Da kostet den 11000 og hadde i tillegg TV kort i pakken. I sommer solgte Coop en enda litt bedre modell for 10000.

Maskinen er helt grei, stillegående og fin. Ganske bra utstyrt med Pentium M 1,7GHz, 512MB RAM og 80GB Harddisk.

Jeg vet ikke så mye om bruktpriser. Som ny ville den ha kostet under 10000 i dag, så 7000 er kanskje litt mye?

Endret av Mythos
Lenke til kommentar

Etter min mening en veldig god pc, helt på høyde med f.eks tundra 1557 fra psdata o.l. En kompis av meg har den, helt stillegående, har aldri hørt vifta, selv ikke under spilling, begynner å lure på om det er vifte? ;) Veldig bra minnekortleser (støtte for bl.a CF og xd (om jeg ikke husker feil), noe svært få andre har. Batteriet varer ifølge kompisen min i litt over 4 timer ved lett bruk som surfing etc. Om jeg skulle hatt meg en helt grei laptop som duger til alt fra litt spilling til skolearbeid så ville jeg nok slått til på 7000,- Du får med endel bra programvare i den prisen og! er det den første utgaven eller den siste med TV-tuner og litt bedre skjermkort? Om det er den første ville jeg kanskje prøvd å prute ned noen hundrelapper.

Endret av Bamsemoms
Lenke til kommentar
Etter min mening en veldig god pc, helt på høyde med f.eks tundra 1557 fra psdata o.l. En kompis av meg har den, helt stillegående, har aldri hørt vifta, selv ikke under spilling, begynner å lure på om det er vifte? ;) Veldig bra minnekortleser (støtte for bl.a CF og xd (om jeg ikke husker feil), noe svært få andre har. Batteriet varer ifølge kompisen min i litt over 4 timer ved lett bruk som surfing etc. Om jeg skulle hatt meg en helt grei laptop som duger til alt fra litt spilling til skolearbeid så ville jeg nok slått til på 7000,- Du får med endel bra programvare i den prisen og! er det den første utgaven eller den siste med TV-tuner og litt bedre skjermkort? Om det er den første ville jeg kanskje prøvd å prute ned noen hundrelapper.

5011538[/snapback]

Det er Tv tuner på den :thumbup:

Men er det noen som har den??Som kan si noen erfaringer osv...

Lenke til kommentar

5011538[/snapback]

Det er Tv tuner på den :thumbup:

Men er det noen som har den??Som kan si noen erfaringer osv...

5012981[/snapback]

Jeg kan snakke ut ifra hva kompisen min ser og det jeg har prøvd den, den jeg prøvde avr uten TV-tuner, men forøvrig lik (mulig skjermkortet er bedre i nyeste modell). Les det jeg skrev så vil jeg nok tro det samsvarer ganske godt, kompisen min er ihvertfall fornøyd!

Lenke til kommentar
Hvordan er det å spille de nyeste spillene på markedet osv..på denne?? er dette mulig...

5017015[/snapback]

Jeg har ikke spilt annet enn FlightSim2004, Myst IV og flipperspillet Timeshock! på den. De går greit men de er jo ikke av det heftigste. Tipper den sliter litt med noen av de nyeste spillene, så hvis det er spillemaskin du skal ha er det kanskje ikke rett maskin.

Fant forresten ut at TV tuneren er ganske brukbar å bruke som videoopptaker. Jeg koblet videosignalet inn på den og får ganske bra opptak av Tv program.

Lenke til kommentar
Hvordan er det å spille de nyeste spillene på markedet osv..på denne?? er dette mulig...

5017015[/snapback]

Jeg har ikke spilt annet enn FlightSim2004, Myst IV og flipperspillet Timeshock! på den. De går greit men de er jo ikke av det heftigste. Tipper den sliter litt med noen av de nyeste spillene, så hvis det er spillemaskin du skal ha er det kanskje ikke rett maskin.

Fant forresten ut at TV tuneren er ganske brukbar å bruke som videoopptaker. Jeg koblet videosignalet inn på den og får ganske bra opptak av Tv program.

5017655[/snapback]

Men har du ikke hatt noen problemer eller noen negative ting med pcen din i dte hele tatt??

Lenke til kommentar
Men har du ikke hatt noen problemer eller noen negative ting med pcen din i dte hele tatt??

5018034[/snapback]

Nei, ikke noe bortsett fra etpar småting.

Da jeg fikk den var det feil kabel for spenning til TV kortet. Den var for kort. Ringte og fikk tilsendt rett kabel. Fjernkontrollen som fulgte med er ganske dårlig. Men selve maskinen har jeg ikke noe å utsette på. Den er ikke perfekt, så forventningene er selvsagt tilpasset prisen jeg betalte;-)

Lenke til kommentar

5018034[/snapback]

Nei, ikke noe bortsett fra etpar småting.

Da jeg fikk den var det feil kabel for spenning til TV kortet. Den var for kort. Ringte og fikk tilsendt rett kabel. Fjernkontrollen som fulgte med er ganske dårlig. Men selve maskinen har jeg ikke noe å utsette på. Den er ikke perfekt, så forventningene er selvsagt tilpasset prisen jeg betalte;-)

5018420[/snapback]

Hos kompisen min går nfsu 2 glatt på en 1024x768 med max detaljer. Han har hatt et problem med USB-kontaktene på pcen, visstnok noen andre som har hatt sammme problemet, måtte sende den inn å få det fikset. Tror kanskje det er rettet opp på den nyere utgaven med TV-kort

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...