Warrior Elite Skrevet 2. februar 2009 Del Skrevet 2. februar 2009 Uansett lurt å bruke propper. Brukte ikke på Metallica på Valle Hovin og det ble til tider høyt, spesielt med all pyroen. Kjøpte propper før Metallica på Koengen og lydbildet ble ikke så ille som jeg hadde fryktet. Ørepropper koster ikke mange kroner og de beskytter hørselen betraktelig. At det "ikke er kult" blir bare teit om noen skal komme med den påstanden. Du ser ingen ekte rocka folk bruke ørepropper, men det er heller ingen ekte rocka folk over 40 som hører noe særlig. De deler som regel ut gratis ørepropper på Valle Hovin. Lenke til kommentar
Carl Sagan Skrevet 4. februar 2009 Del Skrevet 4. februar 2009 Bor i Stavanger, og skal komme meg til konserten på Valle Hovin. Hvor mye dyrere blir det for fly kontra tog? Hvor finner man et billig hotell en plass det er lett å komme seg til Valle? Hvordan komme seg enkelt og greit fra flyplassen evnt. togstasjonen til hotellet? Og fra hotellet til Valle? Tenker fly til Oslo, buss til Oslo Sentrum, et billig hotell, og T-Banen til Helsfyr. Lenke til kommentar
NuGgIZ Skrevet 4. februar 2009 Del Skrevet 4. februar 2009 en tog billett kan du jo få te 200kr 1 vei. mens flu billett blir det jo 4-500kr en vei. så blir egentli billigere og ta toget. men mye kjedeligere så lenge du reiser alene. mener at det tar ca 20min og gå fra valle til oslo sentrum visst eg ikkje tar helt feil. men har jo som du sier t-banen, men den e det sikkert mange som etter konserten. visst du reiser alene så e det vel bare te og ta fly-toget fra fly plassen og inn te sentrum. det e vel egentli det billigste. men e dere flere så kan du ta taxi, men det e jo egentli ganske dyrt. men igjen der mener eg og de hadde en fast pris fra gardemoen til sentrum. og for og finne et hotell så e det bare til og gå inn på hotels.no og der har du muligheten til og finne et billigt hotell. her bør kansje noen som bor i oslo rette på. bor i bergen eg da så. Lenke til kommentar
raid2 Skrevet 4. februar 2009 Del Skrevet 4. februar 2009 Anbefaler ingen å gå fra Valle til Oslo sentrum, eller motsatt. Med mindre du er veldig sporty og ganske kjent Uansett om du tar tog eller fly så ender du opp på Oslo S til slutt (hvis du tar flytoget i alle fall), og derfra er det en liten gåtur eller en tur med offentlig transport til et hotell. Har ikke så mye peiling på hoteller her i byen, men de gangene jeg har hatt bekjente på besøk, så har de bodd på hotell Opera, som ligger helt inntil Oslo S (med utsikt til operahuset selvfølgelig). Ellers, så er det et hotell veldig nærme Valle Hovin, kalt Rica Hotel Helsfyr. Tipper dette er det hotellet flest er ute etter, så det lønner seg å booke tidlig. Å ta t-banen fra Helsfyr etter konserter på Valle er helt håpløst, så jeg vil heller anbefale å gå et stykke unna og ringe en taxi (er taxiholdeplass på helsfyr, men der er det sikkert 1000 stykker som kniver om den neste drosja). Eventuelt ta en buss, hvis bussen går dit du skal selvsagt.. Lenke til kommentar
hawaii2k Skrevet 4. februar 2009 Del Skrevet 4. februar 2009 Om du klarer å finne frem til Carl Berners plass er det vel så bra som Helsfyr. Jeg og en kompis rotet oss bort dit etter Metallica og det var lite trengsel. Anbefales ... Lenke til kommentar
Carl Sagan Skrevet 5. februar 2009 Del Skrevet 5. februar 2009 Gode tips, reise med en eller flere kompiser. Hvordan er med hotell når man ikke er over 18? Hawaii2k: Er det et hotell eller en taxi-stopp? Lenke til kommentar
NuGgIZ Skrevet 5. februar 2009 Del Skrevet 5. februar 2009 du har jo en taxi plass nede på vålerenga. der rota vi oss til etter metallica konserten. men vi gikk etter der alle de andre gikk så. Lenke til kommentar
hawaii2k Skrevet 5. februar 2009 Del Skrevet 5. februar 2009 Er stasjon for t-banen. Lenke til kommentar
Warrior Elite Skrevet 6. februar 2009 Del Skrevet 6. februar 2009 Om du klarer å finne frem til Carl Berners plass er det vel så bra som Helsfyr. Jeg og en kompis rotet oss bort dit etter Metallica og det var lite trengsel. Anbefales ... Haha bønder i byen, Carl Berners plass er et stykke unna Valle Hovin. Ta tbanen til Helsfyr og følg de 20000 andre som skal dit. Dere stresser as. Jeg skal til England om to uker og vet ikke hvilken by kammeraten min er i engang hehe. Lenke til kommentar
hakongram Skrevet 7. februar 2009 Del Skrevet 7. februar 2009 Om du klarer å finne frem til Carl Berners plass er det vel så bra som Helsfyr. Jeg og en kompis rotet oss bort dit etter Metallica og det var lite trengsel. Anbefales ... Haha bønder i byen, Carl Berners plass er et stykke unna Valle Hovin. Ta tbanen til Helsfyr og følg de 20000 andre som skal dit. Dere stresser as. Jeg skal til England om to uker og vet ikke hvilken by kammeraten min er i engang hehe. hørtes jo like gjennomtenkt ut Lenke til kommentar
vitaminbjørnen Skrevet 8. februar 2009 Del Skrevet 8. februar 2009 (endret) hvor lang tid tar det å komme seg fra telenor arena til oslo s?? ser at konserten er ferdig 22.15 og jeg lurte på å bestille nattog som går fra oslo s 23.09. rekker jeg det?? sjekket kjøreruten oslo s - telenor arena og det er 10.5 km avstand. men det er jo begrenset hvor fort det er mulig å gå midt i en klynge på 20 000 hardbarka AC/DC fans Endret 8. februar 2009 av kevz0r Lenke til kommentar
Manx Skrevet 8. februar 2009 Del Skrevet 8. februar 2009 Det tror jeg ikke du skal satse på at du rekker for å si det sånn, tror nok det blir litt vel snaut med tid. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 8. februar 2009 Del Skrevet 8. februar 2009 (endret) Skulle gå bra, nærmeste togstasjon er jo Lysaker, som er bare et par stopp unna Oslo. Men arenaen er et stykke å gå fra Lysaker stasjon. Evt ta buss inn til oslo hvis det er tilgjengelig, og det er det sikkert..de vil vel ikke ha 15000 folk rekende langs hovedveien ned til stasjonen. Men tog kan nok bli veldig knapt med tid siden det neppe står et lokaltog og venter på alle som kommer. Valle Hovin er nærmest håpløst logistikkmessig, når konsert er over strømmer 30000 folk nedover hovedveien mot t-bane stasjonen (som er 500 meter å gå), og det er ofte 1 time kø for å slippe inn på t-banen. Syns synd på de som har bestilt taxier som bare blir stående bom fast fordi alle folkene går midt i veibanen hele veien ned. Endret 8. februar 2009 av Bytex Lenke til kommentar
Warrior Elite Skrevet 8. februar 2009 Del Skrevet 8. februar 2009 Skulle gå bra, nærmeste togstasjon er jo Lysaker, som er bare et par stopp unna Oslo. Men arenaen er et stykke å gå fra Lysaker stasjon. Evt ta buss inn til oslo hvis det er tilgjengelig, og det er det sikkert..de vil vel ikke ha 15000 folk rekende langs hovedveien ned til stasjonen. Men tog kan nok bli veldig knapt med tid siden det neppe står et lokaltog og venter på alle som kommer. Valle Hovin er nærmest håpløst logistikkmessig, når konsert er over strømmer 30000 folk nedover hovedveien mot t-bane stasjonen (som er 500 meter å gå), og det er ofte 1 time kø for å slippe inn på t-banen. Syns synd på de som har bestilt taxier som bare blir stående bom fast fordi alle folkene går midt i veibanen hele veien ned. Jeg bor i Strømsveien på Vålerenga, etter hver konsert går det horder av folk forbi vinduet mitt og alle titter inn, noen ganger står jeg med maske og skremmer dem. Uansett poenget er at man kan bare gå til byen, det er det letteste tar ca 15min. Alle som ikke sitter i rullestol klarer det, de som er i rullestol må rulle. Så poenget er at alle bør være i stand til å gå 15 min så det er ikke noe problem. Lenke til kommentar
vitaminbjørnen Skrevet 8. februar 2009 Del Skrevet 8. februar 2009 er det mulig å hoppe på nattoget på lysaker da eller må vi til oslo s for det?? for hvis det er mulig så er jo ikke det mer enn 2 km å gå fra arenaen. og da får vi jo plass på toget uansett siden vi bestiller tog billetter Lenke til kommentar
vitaminbjørnen Skrevet 8. februar 2009 Del Skrevet 8. februar 2009 spansknerden: så ikke svaret ditt før etter jeg hadde skrevet det siste innlegget mitt. du mener altså at innimellom en klynge på 20 000 mennesker skal vi klare å gå en mil på 15 min?? Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 8. februar 2009 Del Skrevet 8. februar 2009 (endret) Nei, men de aller fleste drar med t-banen fra valle hovin til Oslo. Det er bare noen gjenger som drister seg til å gå til Oslo. Jeg vet ikke veien så jeg har ikke turt å prøve enda, selv om det har fristet foran å stå i 45 minutter i steikvarm kø for å slippe inn på t-banen. Det jeg tenker er at jeg følger etter noen som skal til en helt annen bydel enn sentrum, og da havner jeg helt feil, og jeg er avhengig av tog til Drammen som slutter å gå 00:53 fra oslo s. Man er vanligvis ikke ute av VH før rundt 23:45, så det er cirka en time å gå på. I sommer (skal på Madonna bl.a.) skal jeg prøvegå ruta fra Helsfyr til Oslo noen dager i forveien. Da gjør det ikke noe om jeg går feil. Endret 8. februar 2009 av Bytex Lenke til kommentar
vitaminbjørnen Skrevet 8. februar 2009 Del Skrevet 8. februar 2009 valle hovin?? hvorfor snakker du om den?? det er jo konserten på telenor arena jeg snakker om. valle hovin er helt uinterresant for meg fram til jeg eventuelt klarer å skaffe billetter til den. konserten slutter 22.15 og toget går 23.09. dvs vi har 54 min på å komme oss fra arena til oslo s hvis ikke vi kan hoppe på nattoget på lysaker (eller er det kun en t bane stasjon??). på den tiden må vi komme oss ut av arenaen og så komme oss de 10.5 km inn til oslo s. er det mulig eller er det for risikabelt?? skal nevnes at vi er i god form og kunne tålt å løpe noen km Lenke til kommentar
Warrior Elite Skrevet 8. februar 2009 Del Skrevet 8. februar 2009 (endret) Nei, men de aller fleste drar med t-banen fra valle hovin til Oslo. Det er bare noen gjenger som drister seg til å gå til Oslo. Jeg vet ikke veien så jeg har ikke turt å prøve enda, selv om det har fristet foran å stå i 45 minutter i steikvarm kø for å slippe inn på t-banen. Det jeg tenker er at jeg følger etter noen som skal til en helt annen bydel enn sentrum, og da havner jeg helt feil, og jeg er avhengig av tog til Drammen som slutter å gå 00:53 fra oslo s. Man er vanligvis ikke ute av VH før rundt 23:45, så det er cirka en time å gå på. I sommer (skal på Madonna bl.a.) skal jeg prøvegå ruta fra Helsfyr til Oslo noen dager i forveien. Da gjør det ikke noe om jeg går feil. hehe det er morsomt å lese hvordan du tolker dette, men Valle Hovin er jo nesten i Oslo Sentrum da. Jeg har laget et kart, ruta du snakker om fra helsfyr til Sentrum er veldig lett. Du må gå gangstiden fra Helsfyr til Etterstad, derfra følger mann strømsveien ned til galgberg og derfra går man Sveivarsgate(vettafaen hvordan det skrives) til Oslo S. Det er verdens letteste vei og det går an å spørre et annet menneske følgende: Unnskyld hvor er Oslo S. her er kart: hm bilde kommer ikke, link da:http://img201.imageshack.us/my.php?image=utennavnuo1.png Hvor er du fra Bytex? Endret 8. februar 2009 av Spansknerden Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 8. februar 2009 Del Skrevet 8. februar 2009 Nord-norge, og har retningssans lik en gråstein. Har klart å bruke 1,5 time fra Oslo S til Oslo Spektrum f.eks. Så det har aldri vært aktuellt å finne ut hvor langt det var å gå fra VH siden jeg alltid har hatt begrenset tid. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå