Gå til innhold

Montering av 9800 pro AIW på Abit SR7-8x

Titanstig

Anbefalte innlegg

Jeg skal sette inn et 9800 pro AIW-kort på et Abit SR7-8x.

Jeg finner ingen manualer på internett utenom de på ABIT,men sidenkortet er gammelt, har Abit besluttet å spare plass på sin hjemmeside, og manualen har nå så dårlig oppløsning at jeg ikke kan se hva som er hva.

Noen som kan forklare hvor strømmen til 9800-kortet skal komme fra?

Jeg har en stor Zalman-vifte, hvor skal den få strømmen fra?

Det er litt mørkt her, så gode forklaringer er bra..... (gidder ikke kommentere hvorfor det er mørkt her,og hvorfor jeg ikke har lommelykt etc... trenger bare litt hastverkshjelp...)

Håper på et svar, det er jo i utg.pkt ikke så vanskelig....

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei!

Tror du ikke at strømmen skal komme ifra PSU?  Det gjør den på mine! Er vel likt ditt 9800 som mitt! egen kontakt fra PSU som passer!

Eller misforsto jeg spørsmålet ditt?

Mvh

John_doe

5010458[/snapback]

Beklager upresist innlegg. Jeg skal forklare litt mer presist.

Den vanlige strømmen er ok.

Men: Jeg har 1 løs ledning fra Zalman-viften, og 1 løs ledning fra 9800-kortet!

Den fra skjermkortet er 3-pins ut (litt tykk) og går over til en 4-hulls kontakt, litt flat, men bare med 3 ledninger. Den fra viften er 3-hulls, litt tykk (men ikke så tykk som vanlig strømkontakt)

Dette var mer presist forklart. Venter på mer hjelp...

Lenke til kommentar
Hei!

Tror du ikke at strømmen skal komme ifra PSU?  Det gjør den på mine! Er vel likt ditt 9800 som mitt! egen kontakt fra PSU som passer!

Eller misforsto jeg spørsmålet ditt?

Mvh

John_doe

5010458[/snapback]

Beklager upresist innlegg. Jeg skal forklare litt mer presist.

Den vanlige strømmen er ok.

Men: Jeg har 1 løs ledning fra Zalman-viften, og 1 løs ledning fra 9800-kortet!

Den fra skjermkortet er 3-pins ut (litt tykk) og går over til en 4-hulls kontakt, litt flat, men bare med 3 ledninger. Den fra viften er 3-hulls, litt tykk (men ikke så tykk som vanlig strømkontakt)

Dette var mer presist forklart. Venter på mer hjelp...

5010539[/snapback]

sett tre pins fra vifta i hovedkorte samme som du gjør med cpu vifta.skal vel ha en to tre stker.skjermkorte ledningen driter du i

Lenke til kommentar

Lednigen til vifta som står på skjermkortet, skal det gå an å plugge i en kontakt som er på selve skjermkortet, hvis ikke må du see om du finner ledig kontakt på hk.

Et 9800pro trenger ekstra strøm, og har en molex kontakt i bakkant. Inn der skal en kontakt fra strømforsyningen, denne skal være samme sort som du bruker i cd/dvd spillere/brennere og p-ata harddisker. Hvis det ikke er slik, får du poste bilder av de forskjellige ledningene/kontaktene på skjemkortet ditt.

Lenke til kommentar
Ok, da driter jeg i ledningen fra skjermkortet, den skal sikkert være til viftestyring, som jeg ikke har.

Er det det samme hvor på HK jeg fester den 3-pins fra viften?

5010578[/snapback]

Fant en som stod chafan1 på. Går ut i fra at dette er chassis-fan 1... Bruker vel denne om ingen advarer meg mot denne....

Lenke til kommentar
Lednigen til vifta som står på skjermkortet, skal det gå an å plugge i en kontakt som er på selve skjermkortet, hvis ikke må du see om du finner ledig kontakt på hk.

Et 9800pro trenger ekstra strøm, og har en molex kontakt i bakkant. Inn der skal en kontakt fra strømforsyningen, denne skal være samme sort som du bruker i cd/dvd spillere/brennere og p-ata harddisker. Hvis det ikke er slik, får du poste bilder av de forskjellige ledningene/kontaktene på skjemkortet ditt.

5010605[/snapback]

Det som er problemet, er at på dette Powercolor 9800 pro AIW-kortet, er det ingen molex-kontakt i bak-kant, men en som er mye mindre (fremdeles 4 ledninger).

Jeg fant en fra strømfosyningen som først ikke passet, men som med litt makt passet likevel....

Hvem sa at man ikke skal bruke makt på datamaskiner??

Håper å få starte den nå....

Endret av Titanstig
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...