Gå til innhold

iBook snart med Front Row og innebygd iSight?

Anbefalte innlegg

Hei!

Den nye iMac 17 inch frister enormt.

Det er mange grunner til det. En av dem er Front Row, med Apple Remote.

Og det innebygde kamera en annen. Råsmart!

Men det har seg slik at en iBook passer mer mitt bruk enn den stasjonære iMac'en, så jeg lurer om iBook ikke kommer med disse funksjonene i nærmeste fremtid, altså Frontrow og innebygd kamera.

Om noen vet så blir jeg veldig takknemlig for svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Men tror ikke laptopene kommer med innebygd iSight, for da blir de mye større.

5010992[/snapback]

Asus har jo klart dette uten å gjøre skjermen noe tykkere enn andre bærbare. Her ser du en test. Hadde blitt for dumt i Apple ikke skulle klare å gjøre det samme, bare litt mer stilfullt. Syntes det virker logisk at de setter inn iSight også de bærbare maskinene.

Lenke til kommentar

Lenge siden de bærbare har blitt endret designmessig, på tide med en liten overhaling snart. Selv finner jeg det mer naturlig om noe slikt kommer med innføring av intel-baserte maskiner en gang neste år, og da er ikke innebygd webcam helt utenkelig. Front Row vil nok etterhvert komme til flere maskiner, spesielt en oppdatert mini med utganger og diverse som passer til det, men når blir kun gjetting. Uansett er vel ikke iBook den første som får Front Row, ettersom den på ingen måte passer til multimediaopplevelse.

Lenke til kommentar

Ikkje bare er iSight bedre enn vanlige webcams(eg har ett så eg veit det), men det er også større enn dem.

Årsaken til at de er større er at Apple ikkje har gjort kompromisser på optikken eller tatt andre snarveier i konstruksjonen.

Full autofokus ned til 5cm er fint... veldig fint...

At det gir skarpe nok bilder, og oppdaterer ofte nok til å kunne brukes som strekkode leser forteller egentlig hvor godt det er...

Eg tror nok at eg foretrekker mitt eksterne iSight kamera, med 1.8meter Firewire kabel, som kan posisjoneres som eg vil, fremfor et innebygd kamera som bare peker rett frem...

Lenke til kommentar
Lenge siden de bærbare har blitt endret designmessig, på tide med en liten overhaling snart. Selv finner jeg det mer naturlig om noe slikt kommer med innføring av intel-baserte maskiner en gang neste år, og da er ikke innebygd webcam helt utenkelig. Front Row vil nok etterhvert komme til flere maskiner, spesielt en oppdatert mini med utganger og diverse som passer til det, men når blir kun gjetting. Uansett er vel ikke iBook den første som får Front Row, ettersom den på ingen måte passer til multimediaopplevelse.

5016300[/snapback]

Takk for veldig fint svar. Det virker veldig fornuftig at det ikke blir noen designmessige revulosjoner i de bærbare før intel flytter inn.

Mac mini kan være interessant, den blir en mellomting mellom iBook og iMac'en.

Vi får se hvem som kommer først da.

Si fra om dere hører noen rykter om revolusjonerende nyheter på noen bærbare maskiner er dere søte, altså med Front Row og iSight innebygd eller andre ting som også kunne vært interessant.

Lenke til kommentar
En Mac mini med Front Row, kobla til en TV/projektor/surroundanlegg og kanskje en ekstern HD på noen terra, ville vært et genialt mediacenter system, spør du meg. :)

5017995[/snapback]

Veldig enig, akkurat ett slik system jeg leter etter. Derfor ble jeg så glad da jeg så Front Row på presentasjonen. :love: Foresten noen som har dette systemet og syntes det virker bra? Eller kanskje viktigere, virker dårlig?

edit: Det ble til at jeg kjøpte en brukt eMac 1,25 ghz, så får jeg heller spandere på remote senere om det kommer noen positive tilbakemeldinger på systemet.

Endret av dassen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...