Gå til innhold

Zepto med hastverk?

FredrikG

Anbefalte innlegg

Fikk i dag min Zepto Znote 6515WD, og må si at jeg er kjempe fornøyd med den forløpig! Særlig etter at det tok 2 uker å sende den fra Oslo til Drammen (har en liten mistanke om at Zepto ikke sendte den da de mailet og sa de hadde gjort det...). Men det viker som de har hatt litt dårlig tid: det er ikke noe merke på lokket (det har det vært på bilder jeg har sett). dette gjør egentlig ikke noe. verre er det at de har satt "graphics by nvidia" merket opp-ned, og at de tydeligvis har glemt å sette på zepto-merket under tastaturet, slik at det nå er et stort søkk ned der med et lite hull i. forslag til hva jeg burde gjøre? har egentlig ikke noen betydning, men ser liksom litt merkelig ut...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Får se om jeg gidder det... forresten noen som vet hvordan man går inn i bios? det står ikke noe om hvilke knapper som starter boot- og bios-meny. og hvor mye koster fjernkontrollen, og hvor får jeg kjøp den?

EDIT: Ser at det ikke er zepto-merke under skjermen heller; det er med andre ord INGEN logoer/merker på laptopen untatt nvidia-klistremerket som bare er smørt på opp-ned... ser jo ut som jeg sitter med tyvgods her... :roll:

Endret av FredrikG
Lenke til kommentar

Ok, er ikke like fornøyd lenger... kameraet fungerer ikke! Hverken BisonCam eller Messenger finner det, og ser ikke noe kamera i enhetsbehandling heller... har prøvd installere på nytt, men det hjalp ikke... da kan jeg i alle fall spørre om å få satt på merkene samtidig når jeg har sendt den inn... :hrm:

Lenke til kommentar
Ok, er ikke like fornøyd lenger... kameraet fungerer ikke! Hverken BisonCam eller Messenger finner det, og ser ikke noe kamera i enhetsbehandling heller... har prøvd  installere på nytt, men det hjalp ikke... da kan jeg i alle fall spørre om å få satt på merkene samtidig når jeg har sendt den inn...  :hrm:

5013674[/snapback]

Du må bruke kamerahurtigknappen over tastaturet for å aktivere kameraet. Driveren blir ikke lagt inn før kameraet er aktivert, og man vil ikke kunne finne kameraet i enhetsbehandlingen uten at det er aktivert heller.

Lenke til kommentar

Jeg fulgte den readme-filen på cd-en, og gjorde dt du sa. det irriterende er at i går fungerte kameraet ypperlig, men nå funker det ikke i det hele tatt. ingen ting skjer når jeg trykker på kameraknappen (det gule lyset skrur seg på), og ingen programmer finner det... forslag?

Lenke til kommentar
Jeg fulgte den readme-filen på cd-en, og gjorde dt du sa. det irriterende er at i går fungerte kameraet ypperlig, men nå funker det ikke i det hele tatt. ingen ting skjer når jeg trykker på kameraknappen (det gule lyset skrur seg på), og ingen programmer finner det... forslag?

5013850[/snapback]

Høres merkelig ut, ta kontakt med Zepto så finner dere nok ut av det. Jeg hadde ihvertfall ikke noen slike problemer på den maskinen jeg testa.

Lenke til kommentar

Hm, nå fungerer det igjen... har testa litt, og virker som det ikke blir funnet av windows når jeg starter maskinen på batteri for å deretter koble til strømmen!

Men et annet spørsmål: batteriet er ikke akkurat verdens beste (gir ca. 1 time og 3 kvarter med normal bruk uten trådløst aktivert), men centrino hardware control rapporterer at wear level allerede er 3%. hadde en fujitsu-siemens, og etter et halv år var wear level fortsatt 2%! jeg har hatt denne i 3 dager... er CHC til å stole på når det gjelder dette? noe jeg ev. kan gjøre?

Lenke til kommentar
Hm, nå fungerer det igjen... har testa litt, og virker som det ikke blir funnet av windows når jeg starter maskinen på batteri for å deretter koble til strømmen!

Men et annet spørsmål: batteriet er ikke akkurat verdens beste (gir ca. 1 time og 3 kvarter med normal bruk uten trådløst aktivert), men centrino hardware control rapporterer at wear level allerede er 3%. hadde en fujitsu-siemens, og etter et halv år var wear level fortsatt 2%! jeg har hatt denne i 3 dager... er CHC til å stole på når det gjelder dette? noe jeg ev. kan gjøre?

5021840[/snapback]

Det høres litt merkelig ut, men når det gjelder batteriet så er det mange nye batterier som ikke oppnår makskapasiteten den er designet til på grunn av diverse årsaker. Om kapasiteten går stadig nedover ville jeg nok blitt mer skeptisk.

Lenke til kommentar

Jeg har ikke noe å utsette på min Acer Travelmate 4102 når det gjelder batteritid, men CHC oppga wear level til å være 9% tre uker etter at jeg fikk maskinen. Det har da gått flere dager mellom hver lading, og maskinen er ikke brukt spesielt tungt eller mye.

Batteri er forbruksvare, og jeg regner med å kjøpe nytt om et halvt år/ett år, men det er nå allikevel skummelt at CHC melder om så høy wear level så tidlig... Får håpe det ikke stemmer.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...