jonnyloe Skrevet 15. oktober 2005 Del Skrevet 15. oktober 2005 Ved hjelp av "zero assumption digital image recovery" har jeg greid å få overført "de tapte" Nikon D70-filene (jpg og nef-filer) jeg mistet da jeg formaterte CF-kortet. Disse ligger nå i en mappe på min Harddisk, MEN: Bildefilene er 1) noe over 5MB 2) TIFF-filer av format og 3) 160 X 120 pixler store! Er det noe jeg kan gjøre for å gjenskape bildene? mvh Jonny Løe Lenke til kommentar
Kristallo Skrevet 15. oktober 2005 Del Skrevet 15. oktober 2005 Det høres ut som det er thumbnailene som ligger i .nef filen som programmet har funnet. Prøv å rename en fil til .nef eller loade den inn i et program som kan vise .nef filer og se om det er en .nef fil som har fått feil filtype. Lenke til kommentar
jonnyloe Skrevet 15. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2005 Det høres ut som det er thumbnailene som ligger i .nef filen som programmet har funnet. Prøv å rename en fil til .nef eller loade den inn i et program som kan vise .nef filer og se om det er en .nef fil som har fått feil filtype. 5010711[/snapback] Takk for svar Har endret filnavnet. I den aktuelle mappen på datamaskinen står filene nå som Nikon Electronic Image Format. De blir likevel ikke registrert av PS som NEF filer men som tiff-filer. Bildene er fortsatt thumbnailstore. Har du (eller andre) andre ideer? mvh JL Lenke til kommentar
Kristallo Skrevet 15. oktober 2005 Del Skrevet 15. oktober 2005 Det eneste jeg kan komme på er å prøve et av de andre programmene som finnes. Lenke til kommentar
jonnyloe Skrevet 15. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2005 Det eneste jeg kan komme på er å prøve et av de andre programmene som finnes. 5011246[/snapback] Ja, det er hva jeg har gjort i hele kveld. Etter å ha prøvd 7 ulike programmer, lyktes jeg til slutt med PC Inspectors. Med dette programmet fikk jeg fram både jpg og nef filene som jeg fryktet var tapt. mvh JL Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå