Gå til innhold

Hvilket MS bra for gaming?

kannadaman

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har en 16ms LaCie, og den er rask nok :) SIPS. Det kan selvsagt bli bedre, men ettersleng er ikke det største problemet med LCD skjermer..i mine øyne selvsagt. Mulig folk har forskjellige "terskler" her.

Valgte faktisk å selge CRT skjermene kort etter, og kjøpe en ny LCD. Noe av det jeg savner, er kontrast i sortnivå...her er CRT på et helt annet nivå :) Takket være en god projektor, har jeg i grunnen løst akkurat det problemet.

Lenke til kommentar

Sikkert veldig rask skjerm, men ikke ta det sååå nøye. Folk ovenfor nevner "ms" hele tiden her, men to ting ligger i bakgrunnen og surrer med f.eks. den hissige Samsung skjermen:

- 16.2 millioner farger (dithering) er ikke 16.7 millioner farger

- 4ms gray-to-gray blir veldig fort 8ms "tradisjonell måling", de få modellene jeg har sett som har oppgitt både gray-to-gray og black-white-black har alltid lavere gray-to-gray måleverdi ..ikke så rart, verdien er lavere ;)

Sikkert en god spillskjerm med tanke på hastighet! Men hastigheten går ut over kvaliteten. Ville kanskje hostet opp en tusenlapp til?

Lenke til kommentar
Skal du ha en god skjerm , som IKKE ghoster, og det ikke er no f*cka med, så må du opp med i hvertfall 3000. Msen bør ikke være under 4!

http://www.elkjop.no/is-bin/INTERSHOP.enfi...30BF#Egenskaper - dette er en fin en, skal ha den selv

5029153[/snapback]

Hei,

Dette her er den 4-re tråden denne her fyren Spar anbefaler Samsung SM730FB og linker til Elkjøp.

Skjermen kan fåes til under 2700 hos shg, eller Databutikken.

Staljin

Lenke til kommentar
Skal du ha en god skjerm , som IKKE ghoster, og det ikke er no f*cka med, så må du opp med i hvertfall 3000. Msen bør ikke være under 4!

http://www.elkjop.no/is-bin/INTERSHOP.enfi...30BF#Egenskaper - dette er en fin en, skal ha den selv

5029153[/snapback]

Hei,

Dette her er den 4-re tråden denne her fyren Spar anbefaler Samsung SM730FB og linker til Elkjøp.

Skjermen kan fåes til under 2700 hos shg, eller Databutikken.

Staljin

5030069[/snapback]

Haha, ja seff reklamerer jeg for den, den er jo eid :thumbup:

Men hva gjør du den dagen det er noe feil med skjermen? Hva veier den? Hvor mye blir det i porto fram og tilbake fra Oslo, og eventuelt der du bor?

Hvor lang tid tar det på en sånn nettbutikk- LANG TID! det har jeg selv erfart...

Med en lokal elkjøp (som det finnes nesten overalt) får du skjermen trygt hjem, uten portotillegg. Om det blir en hundrings mer på elkjøp, så har virkelig ikke det så mye å si, når du har noen som kan hjelpe deg rett ved siden av !

Lenke til kommentar
Men hva gjør du den dagen det er noe feil med skjermen? Hva veier den? Hvor mye blir det i porto fram og tilbake fra Oslo, og eventuelt der du bor?

Hvor lang tid tar det på en sånn nettbutikk- LANG TID! det har jeg selv erfart...

Med en lokal elkjøp (som det finnes nesten overalt) får du skjermen trygt hjem, uten portotillegg. Om det blir en hundrings mer på elkjøp, så har virkelig ikke det så mye å si, når du har noen som kan hjelpe deg rett ved siden av !

5030358[/snapback]

I retursaker betaler du som oftest bare porto en vei. hvor mange nettbutikker har du handelt på? Du kan ikke si i en generell kommentar at det tar lang tid å handle hos nettbutikker, de fleste store nettbutikkene er jevnt over rimelig raske.

Hvordan er kundesupporten ved Elkjøp da? Hvor lang behandlingstid pleier de å ha, får du ny skjerm med en gang?

Lenke til kommentar

5030358[/snapback]

I retursaker betaler du som oftest bare porto en vei. hvor mange nettbutikker har du handelt på? Du kan ikke si i en generell kommentar at det tar lang tid å handle hos nettbutikker, de fleste store nettbutikkene er jevnt over rimelig raske.

Hvordan er kundesupporten ved Elkjøp da? Hvor lang behandlingstid pleier de å ha, får du ny skjerm med en gang?

5030640[/snapback]

Ok fyren, dette er bare ett forslag. Et forslag for de som kanskje bor litt langt vekke, og må betale mye for porto.... Jeg synes kundeservicen på Elkjøp er god jeg, men du må jo ikke nødt til å høre på forslaget mitt hvis det er så jævla bedritent..

Lenke til kommentar

responstid MÅ sjåast i samanheng med kva type panel som sitter i skjermen.

eit 16ms S-IPS panel som sitter i 2080ux+ har 16 ms responstid jevnt over i alle fargeskift

Eit 12 ms TN panel kan vere oppe i 30 ms i visse fargeskifter.

Og det er denne forskjellen folk oppdager som etterslep, der alle fargene er jevne så ser ein det midre sidan ingen skiller seg ut.

Lenke til kommentar
Mange billigprodusenter oppgir responstid i skifte mellom svart og hvitt. Det hjelper ikke når man skal skifte mellom alle mulige farger.

5036265[/snapback]

Iso 13406-2 er jo også definert som fargeskiftet: kvitt->svart -> kvitt (viss eg husker rett)

Og dette blir oppgitt som responstida.

Der billigprodusentene ikkje har ei iso 13406-2 setifisering kan ikkje responstida samanliknast med andre tider då det kan vere berre halve skiftet iforhold til ISOen(det raskaste av naturlige årsaker)

No har eg ikkje fått testa dei nye 4 ms TN-baserte skjermene men forskjellen mellom ein 12 og 16 ms skjerm frå same produsent var tydeleg

12er var bedre på ein god del skifte, men hadde relativt store etterslep på nokre.

Desse blei meir tydelege på 12ern enn på 16ms-skjermen, sjølv om dei var identiske i kor mykje etterslep det var.

Det skal bli interesstan å sjå dei nye IPS-baserte skjemene som skal komme med lavare responstid enn 16ms, vil det akkurat det same oppstå problematikken som på TN-panela.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...