Hr. Jenssen Skrevet 23. mai 2006 Del Skrevet 23. mai 2006 (endret) De Palma's 'The Untouchables' har jo massevis av defining moments: Det første raidet: De Niro med ei kølle kan aldri ende godt: Trist og urettferdig scene ( ): Her braker "trapp-scenen" løs: George Stone saves the day: Her får vi endelig rettferdighet for hva som skjedde på bilde 3: EDIT: Unnskyld, stygg? Patrick Bateman er den mest attraktive mannen i New York, det er jo halve poenget. Jeg tenkte på fyren til høyre. Nå, etter at jeg har sett filmen, vet jeg jo at det er han til venstre som er Bale. Endret 23. mai 2006 av Hr. Jenssen Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 17. juni 2006 Del Skrevet 17. juni 2006 Caché Tidenes mest sjokkerende scene. Ikke åpne spoilertag hvis du ikke har sett filmen. Lenke til kommentar
Papillon Skrevet 17. juni 2006 Del Skrevet 17. juni 2006 Hele kinosalen istemte et samlet gisp under denne scenen. Sjelden kost. Caché er forøvrig et moderne mesterverk som bør sees av mange fler, ikke minst franskmenn. Den er virkelig samfunnsrefsende på en samvittighetstyngende måte. Lenke til kommentar
henrik_s Skrevet 18. juni 2006 Del Skrevet 18. juni 2006 You're goddamn right i did! Lenke til kommentar
ttd Skrevet 5. juli 2006 Del Skrevet 5. juli 2006 Flere defining moments, folkens! Dansen i Edward Scissorhands var alene nok til at jeg forelsket meg. Lenke til kommentar
lceman™ Skrevet 5. juli 2006 Del Skrevet 5. juli 2006 (endret) Etter å ha sett alle sesongene av Stargate SG-1, må jeg si at disse øyeblikkene ga meg ukontrollerte anfall av gåsehud da jeg så filmen igjen. Får også slenge inn dette øyeblikket fra Patton. Montgomery har omsider nådd Messina, helt sikker på at han har kommet først, for så å møte em ventende Patton. Endret 9. juli 2006 av Iceman™ Lenke til kommentar
Speik Skrevet 5. august 2006 Del Skrevet 5. august 2006 Starten på The Rock er det beste innen film jeg noen gang har sett. Ed Harris er konge i denne filmen. Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 20. august 2006 Del Skrevet 20. august 2006 (endret) En scene fra The Pianist er noe av det mest grusomme jeg har sett: Endret 1. september 2007 av cun Lenke til kommentar
Kebab GUD Skrevet 20. august 2006 Del Skrevet 20. august 2006 Mals tale i serenity etter at de opppdaget sannheten Y'all got on this boat for different reasons, but y'all come to the same place. So now I'm asking more of you than I have before. Maybe all. Sure as I know anything, I know this - they will try again. Maybe on another world, maybe on this very ground swept clean. A year from now, ten? They'll swing back to the belief that they can make people... better. And I do not hold to that. So no more runnin'. I aim to misbehave. Lenke til kommentar
Swome Skrevet 20. august 2006 Del Skrevet 20. august 2006 The Shawshank Redemption Here's Johnny! (The Shining) The Usual Suspects Braveheart Once Upon A Time In America Gladiator Lenke til kommentar
Mr.SS Skrevet 16. september 2006 Del Skrevet 16. september 2006 (endret) Får hive inn litt Star Wars her jeg da Den legendariske avsløringsscenen fra Episode V, som ble avslørt for skuespillerne rett før den skulle skytes. Den gåsehud fremkallende avslutningscenen på en av filmhistoriens største sagaer. Kanskje min favorittscene uansett film Endret 16. september 2006 av Mr.SS Lenke til kommentar
SCV Skrevet 16. september 2006 Del Skrevet 16. september 2006 hmm, kult og se en filmtråd der LOTR ikke er nevnt det liker jeg. Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 16. september 2006 Del Skrevet 16. september 2006 Mr.SS: Har du sett den originale versjonen av den siste scenen du drar fram der? Lenke til kommentar
Mr.SS Skrevet 16. september 2006 Del Skrevet 16. september 2006 Mr.SS: Har du sett den originale versjonen av den siste scenen du drar fram der? 6873601[/snapback] Ja, har den på VHS. Lenge siden jeg så den dog. Likte den nye versjonen av Victory Celebration bedre. Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 16. september 2006 Del Skrevet 16. september 2006 For den gamle gir meg gåsehud - av frykt og avsky Lenke til kommentar
Mr.SS Skrevet 16. september 2006 Del Skrevet 16. september 2006 For den gamle gir meg gåsehud - av frykt og avsky 6875238[/snapback] Hvorfor er den så dårlig? Uansett er den nye dritbra. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 16. september 2006 Del Skrevet 16. september 2006 hmm, kult og se en filmtråd der LOTR ikke er nevnt det liker jeg. 6872755[/snapback] Dette kan me ikkje ha noko av, etter 10 timar med film er jo dette definitivt eit Defining Moment. Bleh...finn ikkje bilete, uansett var det når Gollum får tak i ringen samt når ringen forsvinner eg ville fram til. Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 16. september 2006 Del Skrevet 16. september 2006 For den gamle gir meg gåsehud - av frykt og avsky 6875238[/snapback] Hvorfor er den så dårlig? 6875271[/snapback] Musikken bidrar til å gjøre sitt. Omtrent på dvergenes folkemusikk i Willow sitt nivå. Lenke til kommentar
Hr. Jenssen Skrevet 16. september 2006 Del Skrevet 16. september 2006 Får hive inn litt Star Wars her jeg da Den legendariske avsløringsscenen fra Episode V, som ble avslørt for skuespillerne rett før den skulle skytes. Dette er vel ikke helt rett? Hamill fikk jo ikke vite det før lenge etter. Kershner fikk vel Prowse til å si noe annet, så filmet de bevegelsene hans og Hamill's svar, og etterpå la de selvsagt over Jones sin stemme. Mener at Hamill og de andre skuespillerne ikke fikk vite det før på premieren eller noe slik. Bare se "Empire of Dreams"-dokumentaren. Der får du mye info rundt akkurat det der. Den gåsehud fremkallende avslutningscenen på en av filmhistoriens største sagaer. Kanskje min favorittscene uansett film 6872711[/snapback] Men den scena der er jo ikke med i originalen. Lenke til kommentar
Mr.SS Skrevet 16. september 2006 Del Skrevet 16. september 2006 Ok. Jeg beklager litt vranglære der. Hr. Jenssen, på "I am your father" scenen Men utifra den første posten så mente jeg Special Edition versjonen på Victory Celebration, eller til syvende og sist 2004-dvd versjonen. Synes det nye musikkstykket som John Williams komponerte, til den scenen, rett og slett er tåredryppende omtrent. Spesielt når du ser heltene gjenforenes, Wedge og Luke, spesielt. Og genistreken med å la Anakin, Obi og Yoda observere dem, mens den nye mesteren av Jedi ordenen ser det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå