Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

CNet CWR854 og Nextgentel internett trådløst?

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har kjøpt ny ruter siden sist, men har desverre fortsatt litt problemer her. Vi får kobla ruteren til ADSL-modemet og kobla opp alle maskinene til internett hvis vi bruker kabel. Trådløsnettet fungerer derimot bare sånn veldig halvvegs. Når vikobler til trådløsnettet, får vi internett en stund, men så blir etterhvert hele trådløsnettet sporløst borte, så funker det en liten stund igjen om vi går bort og tar strømmen fra ruteren og setter den inn igjen, men dette er irriterende å måtte gjøre hvert 5. minutt, dessuten får man ikke gjort noen downloads fra nettet hvis det skal være sånn. Vi er 3 bærbare maskiner som skal kobles til trådløsnettet, og en stasjonær som skal kobles til med ledning.

Lurer på om noen har svaret på hvordan jeg kan fikse dette problemet, evt. oppskrift på hvordan man skal konfigurere ruteren til nextgentel sine standarder fra bunnen.

Tusen takk

Endret av Heis
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Slik som du forklarer det, om du bruker Cnet ruteren til det trådløse nettet, så er det der feilen ligger. Du vil ikke kunne rette at trådløs-nettet faller ut ved å gjøre noe slags endringer på NGT ruteren. Det er heller ikke noen slags "NGT standarder" du kan sette den trådløse senderen opp med. Det trådløse nettet er 100% seperat fra ethernet nettverket som NGT ruteren lager. (Jeg baserer alt dette på at din NGT ruter er uten trådløs, og at du bruker Cnet ruteren for trådløs forbindelse).

Mitt forslag er at du prøver å forandre på frekvensbåndet som trådløs-senderen bruker. Ofte kan du få en bedre signal da, og det er mulig det vil fjerne problemet ditt.

-Stigma

Endret av Stigma
Lenke til kommentar

har bare ADSL-modem (som jeg fikk fra NGT) som er plugga inn i WAN-porten på CNet-ruteren, og CNet-ruteren er det eneste som har trådløs støtte av modem og ruter.

Dessuten er signalstyrken "utmerket" de gangene nettet virker, så det er ikkenoe problem med signalstyrken.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...