Haaheim Skrevet 15. oktober 2005 Del Skrevet 15. oktober 2005 Går det an å bytte grafikkkontrolleren til laptoper? På enkelte artikler om laptoper står det for eksempel Nvidia 6xxx MXM Utskiftbar modul bla bla.... Hvis jeg f. eks. kjøper en laptop med f. eks. Go 6600, kan jeg senere oppgradere den til noe bedre? Mvh, Kjetil. Lenke til kommentar
LowBalls Skrevet 15. oktober 2005 Del Skrevet 15. oktober 2005 du kan det ja på de nyeste. for.eks dell I9300 og XPS men det koster jo en del Lenke til kommentar
mr_lf Skrevet 15. oktober 2005 Del Skrevet 15. oktober 2005 Hvis jeg f. eks. kjøper en laptop med f. eks. Go 6600, kan jeg senere oppgradere den til noe bedre? 5010169[/snapback] I teori: Ja I praksis: Tja Har du en laptop med Go6600, er kjøleløsningen og størlsen tilpasset det kortet. Vil du da bytte det ut med Go7800GTX bruker det mer strøm, gir fra seg mer varme og kanskje er kortet fysisk større. Derfor vil er det veldig uklart om man kan bytte. Dell XPS eiere har vel blitt lovet oppgradering av skjermkortet, men kjøper du en mer kompakt pc må du nok nøye deg med det kortet som følger med:) Lenke til kommentar
crysys Skrevet 15. oktober 2005 Del Skrevet 15. oktober 2005 .... Dell XPS eiere har vel blitt lovet oppgradering av skjermkortet, men kjøper du en mer kompakt pc må du nok nøye deg med det kortet som følger med:) 5010728[/snapback] Som jeg nettopp posta i en annen tråd: alle i9300 og XPS maskinene til Dell går det fint ann å bytte skjermkort i. Bare pass på at det er rett type skjermkort.. (f.eks Go 7800 GTX, som ikke er kommet for salg enda) Du kan kansje få mast deg til å kjøpe en bulkversjon av go 7800gtx direkte fra Dell, men tviler litt på det. Hvliken pc/merke/modell har du ? Lenke til kommentar
Haaheim Skrevet 15. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2005 Så egentlig så er det bare utvalgte DELL-maskiner som du kan bytte kort på? Takk for svar. Lenke til kommentar
crysys Skrevet 15. oktober 2005 Del Skrevet 15. oktober 2005 Så egentlig så er det bare utvalgte DELL-maskiner som du kan bytte kort på?Takk for svar. 5011008[/snapback] Neida men du går ikke nødvendig vis ann å bytte i hvilkensomhelst maskin som har mxm. Jeg vurderte å få meg en hp zd8256 med ati x600... som er et mxm basert. Men snakket med support avdelingen til hp, som fortalte at det ikke var mulig i det heletatt å bytte dette kortet. (de sa dog ikke hvorfor) Så et godt tips kan jo da være å snakke direkte med produsent. Ikke bare om det er mulig, men også hva slags kort en eventuellt kan sette i istedenfor. Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 15. oktober 2005 Del Skrevet 15. oktober 2005 Husk at MXM-standarden definerer tre forskjellige størrelser på selve kortene. Den minste kan benyttes i små maskiner, men har begrenset plass til GPU og minne, mens den største som kan benyttes i skrivebordserstattere kan ha mere minne etc. Så har du en liten eller mellomstor notebook er den laget for en av de to minste kortene, og har rett og slett ikke plass til det største... Geir Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå