PlatinumFlyer Skrevet 15. oktober 2005 Rapporter Del Skrevet 15. oktober 2005 Har en "ansatt" under oppsikt nå for PC-bruk. Finnes det noe program jeg kan innstallere som gir tilbakemeldinger over hva som skjer på den PCen? Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 15. oktober 2005 Rapporter Del Skrevet 15. oktober 2005 Er det lov? Trooooor ikke det. Lenke til kommentar
Staalkontroll Skrevet 15. oktober 2005 Rapporter Del Skrevet 15. oktober 2005 Husker læreren vår brukte et program hvor han kunne se skjermbilder av maskiner innen domene. Men kan ikke huske hva det heter. Vi som elever kunne ikke merke noe til at han "spionerte" på oss. Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 15. oktober 2005 Forfatter Rapporter Del Skrevet 15. oktober 2005 Skoler har jo ofte sånt, det er jo en mulighet, har noen tips til program? Men tenkte mest på noe som logget hvilke programmer som var startet og sånne ting... Lenke til kommentar
phax Skrevet 15. oktober 2005 Rapporter Del Skrevet 15. oktober 2005 du har en ansatt? ikke verst det til at du er 15-16år eller no sånn. finnes programmer som logger hvert eneste tastetrykk og alt som skjer, men gidder ikke nevne noen her ettersom jeg føler det hele er litt etisk forkastelig for å si det pent. Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 15. oktober 2005 Forfatter Rapporter Del Skrevet 15. oktober 2005 Det er noe sånt jeg trenger! Virkelig! Sende meg en PM? Ikke min ansatt, men selskapet jeg jobber i. Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 15. oktober 2005 Rapporter Del Skrevet 15. oktober 2005 Etisk forkastelig var ordet, ja. Smak litt på det. Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 15. oktober 2005 Forfatter Rapporter Del Skrevet 15. oktober 2005 (endret) Etisk forkastelig var ordet, ja. Smak litt på det. 5011883[/snapback] Vi skal ikke bruke det mot den ansatte i en sak hvis det er ulovlig. Moderator: Om dette strider mot rettningslinjene beklager jeg, og ber om at tråden slettes. Endret 15. oktober 2005 av JoachimR Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 15. oktober 2005 Rapporter Del Skrevet 15. oktober 2005 Blir det oppdaget, kan du havne i store problemer. Du må ha tillatelse enten fra personen det gjelder eller politiet... noe jeg ikke tror er spesielt lett. Straffene for å gjøre noe sånt er nok ganske strenge. Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 15. oktober 2005 Forfatter Rapporter Del Skrevet 15. oktober 2005 Da får vi innhete tillatelse, hvis vi ikke har det alt. Lenke til kommentar
Staalkontroll Skrevet 15. oktober 2005 Rapporter Del Skrevet 15. oktober 2005 Blir det oppdaget, kan du havne i store problemer. Du må ha tillatelse enten fra personen det gjelder eller politiet... noe jeg ikke tror er spesielt lett. Straffene for å gjøre noe sånt er nok ganske strenge. 5011892[/snapback] Eller helst datatilsynet? Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 15. oktober 2005 Forfatter Rapporter Del Skrevet 15. oktober 2005 Finn et program, ledelsen får ta eventuelle konsekvenser av bruken. Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 15. oktober 2005 Rapporter Del Skrevet 15. oktober 2005 Hvis ikke dere skal bruke det som et bevis, hva skal dere med det? Tror dere at den ansatte gjør noe han\hun ikke skal? Og om dere oppdager det, skal dere gjøre noe med det? Om dere gjør noe med det kan dere havne i problemer. Husk saken med overvåkingskameraet jeg nevnte for deg. Kommer den ansatte i problemer på grunn av dette kan dere også komme i problemer. Lenke til kommentar
Roberto Skrevet 15. oktober 2005 Rapporter Del Skrevet 15. oktober 2005 Ikke lurt, ikke lurt overhodet. Jeg hadde helt klart valgt en proxy løsning som sperret for protokoller/websider/p2p/etc fremfor å flørte for mye med personvernet gjennom å spionere. Hva slags signaler gir man forresten til sine ansatte gjennom å spionere på dem? Hvor blir det av tillitten? Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 15. oktober 2005 Forfatter Rapporter Del Skrevet 15. oktober 2005 Vi har allerede sperret for enkelte websider.. Sperret til og med for google - men det var lite heldig for resten av oss i nettverket... Kjenner noen til real-time-greier hvor man får se skjermbildet uten at dette lagres automatisk da? Da blir det jo noe snillere...? Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 15. oktober 2005 Rapporter Del Skrevet 15. oktober 2005 Vil du virkelig se på hva maskina har vært brukt til ta en titt på systemloggen, der står alt. Du må jo selvsagt inn på den aktuelle maskina men det regner jeg med ikke er et problem ettersom det er en maski i bedriften som brukes til jobbrelatert arbeid og har vedkommende adminpassord så er det jo bare å spørre pent om det. Og så er det jo bare å gå videre til brannmurloggen. Lenke til kommentar
Roberto Skrevet 15. oktober 2005 Rapporter Del Skrevet 15. oktober 2005 Tror ikke det kom klart frem, dette er ULOVLIG. Tips fra Robbie til Joachim; don't. Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 15. oktober 2005 Rapporter Del Skrevet 15. oktober 2005 Tror ikke det kom klart frem, dette er ULOVLIG. Tips fra Robbie, haddis, Afseth og Fredrik til Joachim; don't. 5011987[/snapback] Sånn. Lenke til kommentar
Gjakmarrja Skrevet 15. oktober 2005 Rapporter Del Skrevet 15. oktober 2005 Skjerm bilder var nå litt grovt... Ansette en hobby programmerer, få laget en trojan som inneholder mulighet til print screen, keylogger, og realtime blokking av sider... og det du ville ha... har u gryna så er det sikkert noen her som vil lage det for deg... :!: Du kan prøve og rekrutere folk under programmerings delen av forumet :!: Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 15. oktober 2005 Forfatter Rapporter Del Skrevet 15. oktober 2005 Det er ikke snakk om noe tøveprogram, håpet liksom på et skikkelig et. Hva er det skoler bruker? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg