siDDis Skrevet 29. november 2001 Del Skrevet 29. november 2001 eg sitter her med ett gammelt asus geforce 6800 deluxe problemet er at den standard vifta som fulgte med er døende...ergo den gjør mindre enn 1000 rpm pluss at den bråker noe sinnsykt. Det hjelper heller isje å rense den. Så eg kjøpte en Blue Orb. Problemet er DEN PASSER IKKE. dei 2 hullene eg skal feste den i har for lang lengde, det er snakk om 2-3 millimeter for langt. Komplett som eg kjøpte skjermkortet av sier at dei må ta en titt på skjermkortet for å kunne finne ut av problemet er. Eg gidder ikke å være uten maskin i 3-5 uker. Eg har ting som skal gjøras før jul her. Asus Tech support sier at det er komplett som har denne saken. Hva skal eg gjøre? ;( Lenke til kommentar
siDDis Skrevet 29. november 2001 Forfatter Del Skrevet 29. november 2001 når eg feks slår hardt på maskina så hender det at vifta går normalt i 3-120 sek /stille og 6000 rpm Lenke til kommentar
forum1234 Skrevet 29. november 2001 Del Skrevet 29. november 2001 Det er bare og gå på http://www.microplex.no og så kjøper du ei 40 *40 *15 vifte og skifter den ut med den som er det... altså ikke skifte kjøleribba........ Lenke til kommentar
siDDis Skrevet 29. november 2001 Forfatter Del Skrevet 29. november 2001 eg tviler på om dei passer til den stygge ribba eg har Lenke til kommentar
siDDis Skrevet 29. november 2001 Forfatter Del Skrevet 29. november 2001 nope dei vil isje sette seg skikkelig ned på kjøleribba Lenke til kommentar
Frodo_Torpedo Skrevet 29. november 2001 Del Skrevet 29. november 2001 Slutt å slå på maskina. Ta å borr "nye" hull ved å legge den gamle kjøleribba som boreguide på din "BlueOrb". Funket flott på min "Tennmax Lasagna" som jeg satte på samme kortet som du har. Det er jo ikke så mye om å gjøre at den passer, så du kan jo også prøve forsiktig med en fil (ikke prøvd selv, men var inne på tanken). Lenke til kommentar
Monhart Skrevet 29. november 2001 Del Skrevet 29. november 2001 Slår du maskina di gutt? Steike, en Pc-mishandler som deg fortjener ikke ha pc engang.. FY! Lenke til kommentar
Tannpirkeren Skrevet 29. november 2001 Del Skrevet 29. november 2001 Du har ikke prøvd med slegge da? Da vil den nok vare litt lengre . Neida, jeg bare tuller. Sjekk ledningene inn til vifta di. Det er jo symptomer på dårlig kontakt. Kan jo hende at ledningene er skadet og at skikkelig kontakt først oppstår når du gir PC-en juling... men sjekk også at kontakten på hovedkortet sitter skikkelig. Hvis dette ikke er feilen, bør du nok kjøpe ny vifte. Håper at det ordner seg. Høy temperatur er trossalt ikke noe å spøke med. Lenke til kommentar
siDDis Skrevet 29. november 2001 Forfatter Del Skrevet 29. november 2001 eg tror det ikke er ledninga, den heller ikke er kobla til hovedkortet. Eg har kjøpt ny vifte men den passer jo ikke! Å bore hull i blue orb'en sånn at den passer er heller ikke mulig siden det er blue orb'en som er for kort Lenke til kommentar
siDDis Skrevet 29. november 2001 Forfatter Del Skrevet 29. november 2001 fikk en ide hva med å kjøpe en kobberplate der eg limer blue orb'en fast og lager mine egne hull som eg fester den med? Lenke til kommentar
siDDis Skrevet 29. november 2001 Forfatter Del Skrevet 29. november 2001 tiden begynner å bli knapp vifta mi har klikka helt nå gpu'en var 90 grader for 5min siden nå går eg og legge meg så eg håpe dere har noen gode svar når eg står opp :smile: Lenke til kommentar
8483838383 Skrevet 30. november 2001 Del Skrevet 30. november 2001 Quote: On 2001-11-30 00:09, siDDIs skrev:tiden begynner å bli knappvifta mi har klikka helt någpu'en var 90 grader for 5min sidennå går eg og legge meg så eg håpe dere har noen gode svar når eg står opp :smile: Hva med å lime på ribba? bruk en dråpe super lim i hvert hjørne av coren å sett på vifta. Lenke til kommentar
siDDis Skrevet 30. november 2001 Forfatter Del Skrevet 30. november 2001 jo det er jo ett bra alternativ...men litt skummelt :smile: Lenke til kommentar
kingkong Skrevet 30. november 2001 Del Skrevet 30. november 2001 [ Denne Melding var redigert av: kingkong på 2001-11-30 17:59 ] Lenke til kommentar
siDDis Skrevet 1. desember 2001 Forfatter Del Skrevet 1. desember 2001 kjøpte nettopp superlim, men er ikke sikker på om den leder strøm. Dei i butikken visste heller ikke. Den hetter Casco ExpressPen Lurt å bruke den eller bør eg skaffe en annen lim? Lenke til kommentar
siDDis Skrevet 1. desember 2001 Forfatter Del Skrevet 1. desember 2001 eg ga faen og limte orben på og det gikk helt fint så klokker eg coren langt opp ligger på 163mhz stabilt nå :smile: Lenke til kommentar
8483838383 Skrevet 1. desember 2001 Del Skrevet 1. desember 2001 Quote: On 2001-12-01 17:21, siDDIs skrev:eg ga faen og limte orben påog det gikk helt fint så klokker eg coren langt oppligger på 163mhz stabilt nå :smile: ' bare ett problem. Hva vis du skal ha vifta på ett annet skjermkort ? :smile: Brukte du goop eller tape i tilleg til limen? Lenke til kommentar
siDDis Skrevet 1. desember 2001 Forfatter Del Skrevet 1. desember 2001 det var eg klar over så :smile: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå