lohelle Skrevet 15. oktober 2005 Del Skrevet 15. oktober 2005 noen som har et godt oppsett på båndbredde begrensing pr port på cisco 3550. Har prøvd meg litt frem, men får ikke helt korrekt hastighet uansett hva jeg prøver.. enten 1,5 Mbit eller 0,7 Mbit.. prøver på 1 Mbit og eventuelt hvordan 1 Mbit inn og 384 Kbits ut. dette har jeg gjort. Fastethernet 0/24 er link mot internett ---------------------------- mls qos ! class-map match-all allip match access-group 100 ! policy-map 1mbps class allip police 1000000 32000 exceed-action drop interface fastethernet 0/24 service-policy input 1mbps ! ! access-list 100 permit ip any any ------------------------------- Lenke til kommentar
^Sniper Skrevet 15. oktober 2005 Del Skrevet 15. oktober 2005 kan du poste alt på show interface ? Lenke til kommentar
knut Skrevet 15. oktober 2005 Del Skrevet 15. oktober 2005 Kan også anbefale deg å prøve ut Cisco Network Assistant istedet for CLI grensesnittet om du ikke har erfaring med måten IOS er bygd opp på. Cisco Network Assistant kan lastes ned fra cisco sine sider og er helt gratis. Lenke til kommentar
CrZy_T Skrevet 15. oktober 2005 Del Skrevet 15. oktober 2005 Kan også anbefale deg å prøve ut Cisco Network Assistant istedet for CLI grensesnittet om du ikke har erfaring med måten IOS er bygd opp på. Cisco Network Assistant kan lastes ned fra cisco sine sider og er helt gratis. 5011396[/snapback] men er et helt helvette å få lastet ned selv om det er gratis. Lenke til kommentar
knut Skrevet 15. oktober 2005 Del Skrevet 15. oktober 2005 men er et helt helvette å få lastet ned selv om det er gratis. 5011513[/snapback] hehe ja det har du helt rett i Men det går til slutt ihvertfall etter diverse registreringer og aksepteringer av avtaler. Uansett så er dette et glimrende verktøy om man har Cisco-utstyr og forklarer ting forholdsvis greit. Ihvertfall langt bedre enn det mange andre produsenter av nettverksutstyr har av konfigurasjonsverktøy. Lenke til kommentar
lohelle Skrevet 15. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2005 har fått til det meste nå.. har allerede lastet ned network assistant.. Men liker CLI best selv da.. Sist gang jeg brukte cisco til litt mer avansert bruk enn "normalt" var det CAT OS på boksene... Skal liksom lære meg dette her.. kult at det er innebygget dhcp server i disse boksene! trodde jeg måtte sette opp en linuxboks eller windows boks til dette jeg! nå slipper jeg dette. Lenke til kommentar
CrZy_T Skrevet 15. oktober 2005 Del Skrevet 15. oktober 2005 har fått til det meste nå.. har allerede lastet ned network assistant.. Men liker CLI best selv da.. Sist gang jeg brukte cisco til litt mer avansert bruk enn "normalt" var det CAT OS på boksene... Skal liksom lære meg dette her.. kult at det er innebygget dhcp server i disse boksene! trodde jeg måtte sette opp en linuxboks eller windows boks til dette jeg! nå slipper jeg dette. 5012084[/snapback] Hehe .. CatOS er så bajs, er vel så godt som discontinued fra Cisco sin side?. Anways, så godt som alle managed switcher har mulighet til å sette opp dhcp-server? Hvertfall så har alle L3-switcher jeg har vært borti hatt muligheten. Lenke til kommentar
lohelle Skrevet 16. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2005 Noen som vet hvordan man begrenser UTGÅENDE hastighet med C 3550? inngående fungerer greitt det. Brukte bare dårlige tester.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå