Gå til innhold

Western Digital Caviar 80GB FDISK problem!

Anbefalte innlegg

hei!

fikk meg ny sånn derre pc i går da. fikk satt sammen alt og alt ser ut til å virke. må si chieftech matrix tower'et var noe for seg selv hehe.

får opp hd'en Western Digital Caviar 80GB riktig i bios og oppstart - boot'er med 98se bootdisk - starter fdisk og da finner den bare 10GB av harddisken... er det noen som vet om det er lurere å bruke en nyere fdisk ? om det finnes? eller hva jeg bør gjøre. hadde vært topp med svar på dette.. -så får jeg maskinen min opp å gå!

trallala

Børge

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hehe ok da.

samma det. får partisjonere med fdisk til en stor partisjon - legge inn og bruke magic etterpå igjen. funker sikkert det..

eller finnes magic som dos disket program?

da kan jeg jo bare bruke det fra starten av...

kunne noen i tilfelle mailet meg det? [email protected]

får dette sikkert til - bare greit med hjelp fra folk som kan hardware..

børge

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-08-21 11:24, pianogutten skrev:

ja men hvis jeg bruker fdisk og setter den til 10GB eller det dere sier blir 80 da. da sliter jeg vel med å få delt den inn i flere partisjoner.. synes 80gb på en partisjon er i meste laget..

børge

Hør nå her...når du oppretter primary partision så velger du å ikke bruke hele hdd, der du skal velge hvor stor disk du skal ha setter du inn for eks: 25% da blir den ene partisjonen 19,1GB...skjønner du tegninga?

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-08-21 13:05, mortenj skrev:

Mange rare svar på noe som er et enkelt problem... fdisk (fra win95, 98 og 98se) har en bug som gjør seg gjeldende på harddisker over 64 gb, last ned en fiks fra Microsoft
.

Kikka på den updaten:

"The size that Fdisk reports is the full size of the hard disk minus 64 GB"

"NOTE: The package that installs this fix contains Both Windows 98 and Windows 98 Second Edition versions of the fix. The package automatically installs the correct version."

Litt vanskelig hvis han ikke har win98 installert, for den sier bare at jeg har feil win versjon når jeg skal installere fil(x)en(kjører winxp). Pakka opp den install fila og fant en hel del filer der.

Kan jo hende at du kan rename fdisk.98s eller fdisk.98g som ligger i den filxen til .exe filer.

Mitt råd er å oppgi i prosent av 80GB hvor store partisjoner du har lyst på ved bruk av den fdisken du har :smile:

[ Denne Melding var redigert av: ostepopp på 2002-08-21 13:28 ]

Lenke til kommentar

Naturligvis vil ikke update'n kjøre dersom du starter den fra WinXP... Og i tilfelle Windows ikke er installert, så er det bare å endre navn: fdisk.98s -> fdisk.exe dersom du har Win98SE, fdisk.98g -> fdisk.exe dersom du har Win98.

Dog: Bruk gjerne prosenter som en umiddelbar løsning.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...