Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Får ikke startet pc'en

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har fått litt problemer med pc'en.

Mitt oppsett:

Abit IC7 MAX3

P4 2.6C

Corsair XMSpc4000PRO 512

Suntek TH-655

Hitachi T7K250

9600XT

Igår fikk mottok jeg noen nye deler: Ny kjøler(Thermaltake Big Typhoon) og Harddisk(Hitachi T7K250)

Etter å ha stresset fælt med å få av boxed kjøleren la jeg merke til at 4-5 av de ytterste pinnene på cpu'en var bøyd. Er dette krise? hvis ja, er det mulig å rette opp pinnene? Etter å ha stresset i en time med å montere den nye kjøleren, koblet jeg til harddisken og alle de andre delene. Deretter startet jeg spent opp pc'en, men til min store fortvilelse så dukket det ikke opp noe skjermbilde. Skjermen var svart, og etter en stund gikk den i standbymode. Det kan også nevnes at det hele tiden lyste en rød lampe på hovedkortet. For å prøve å lokalisere feilen prøvde jeg å starte opp uten RAM og skjermkort, men det røde lyset lyste fremdeles. Etter å ha sjekket manualen, tilbakestilte jeg CMOS. Og da var det gjort. Ingen respons når man trykker inn på-knappen. Stikk-kontakten er selvfølgelig i, og det lyser en grønn lampe på hovedkortet, noe som det pleier å gjøre når strømkabelen er i. Håper virkelig at noen kan hjelpe meg! Har hatt problemer med pc'en i 4 mnd nå, og ønsker virkelig å få pc'en til å fungere igjen! Takker på forhånd på svar!

Raijin

post-41355-1129393327_thumb.jpg

Endret av Raijin
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

det går an å rette opp pinnene med et lite rør, kjøpte en på en hobby butikk selv og har reddet mange cpu'er. Men ha det i tankene å ikke bøye for mye siden de knekker så fort.

God tid, tolmodighet, bra syn og lys vill forhåpentligvis redde deg.

Lenke til kommentar

Ok. Takk for svar! Ingen pinner har knukket. Har prøvd å rette de opp med en tang. Hvilke butikker er det som selger sånt da? Når du sier hobbybutikk så tenker jeg en liten butikk som selger modellfly og sånt. Kunne du også spesifisere hvilket type rør,eller er det bare et hvilket som helst tynt rør? Tusen takk for svar ihvertfall! Nå har jeg fått tilbake håpet i tilværelsen!

Lenke til kommentar

veit ikke om du får kjøpt det der, men jeg kjøpte det på en hobby butikk. Der seller/solgte de modelfly, biler og masse annet rart :D bare fant no i riktig kvadrat og kjøpte det, men du burde ha noe litt hardere en kopper, har kobberselv og det kan bli litt bøyd. mend du kan også bruke ei tang da :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...