Raijin Skrevet 15. oktober 2005 Del Skrevet 15. oktober 2005 (endret) Hei! Jeg har fått litt problemer med pc'en. Mitt oppsett: Abit IC7 MAX3 P4 2.6C Corsair XMSpc4000PRO 512 Suntek TH-655 Hitachi T7K250 9600XT Igår fikk mottok jeg noen nye deler: Ny kjøler(Thermaltake Big Typhoon) og Harddisk(Hitachi T7K250) Etter å ha stresset fælt med å få av boxed kjøleren la jeg merke til at 4-5 av de ytterste pinnene på cpu'en var bøyd. Er dette krise? hvis ja, er det mulig å rette opp pinnene? Etter å ha stresset i en time med å montere den nye kjøleren, koblet jeg til harddisken og alle de andre delene. Deretter startet jeg spent opp pc'en, men til min store fortvilelse så dukket det ikke opp noe skjermbilde. Skjermen var svart, og etter en stund gikk den i standbymode. Det kan også nevnes at det hele tiden lyste en rød lampe på hovedkortet. For å prøve å lokalisere feilen prøvde jeg å starte opp uten RAM og skjermkort, men det røde lyset lyste fremdeles. Etter å ha sjekket manualen, tilbakestilte jeg CMOS. Og da var det gjort. Ingen respons når man trykker inn på-knappen. Stikk-kontakten er selvfølgelig i, og det lyser en grønn lampe på hovedkortet, noe som det pleier å gjøre når strømkabelen er i. Håper virkelig at noen kan hjelpe meg! Har hatt problemer med pc'en i 4 mnd nå, og ønsker virkelig å få pc'en til å fungere igjen! Takker på forhånd på svar! Raijin Endret 15. oktober 2005 av Raijin Lenke til kommentar
Elensar Skrevet 15. oktober 2005 Del Skrevet 15. oktober 2005 Kva gjorde du med cpu'en? Retta du opp at pinnane? Det er nok den som har gått. Lenke til kommentar
Raijin Skrevet 15. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2005 Nei, jeg rettet de ikke opp. jeg tenkte: Pytt, det er vel ikke så ille? Og så monterte jeg den nye kjøleren. Når du sier gått, mener du at den er ødelagt for godt? Eller kan jeg fikse den ved å rette ut pinnene? Lenke til kommentar
war2war Skrevet 15. oktober 2005 Del Skrevet 15. oktober 2005 Nei, jeg rettet de ikke opp. jeg tenkte: Pytt, det er vel ikke så ille? Og så monterte jeg den nye kjøleren. 5009973[/snapback] HOLY s**** Lenke til kommentar
Elensar Skrevet 15. oktober 2005 Del Skrevet 15. oktober 2005 Då kan kaste cpu'en og kjøpe ny. Lenke til kommentar
Raijin Skrevet 15. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2005 Er det ikke noe håp om å få den til å funke selv om jeg retter ut pinnene? Men jeg fikk jo pc'en på før jeg slettet CMOS. Lenke til kommentar
Elensar Skrevet 15. oktober 2005 Del Skrevet 15. oktober 2005 Er det ikke noe håp om å få den til å funke selv om jeg retter ut pinnene? Men jeg fikk jo pc'en på før jeg slettet CMOS. 5010102[/snapback] Du kan prøve, det kan gå. Lenke til kommentar
Chaser Skrevet 15. oktober 2005 Del Skrevet 15. oktober 2005 det går an å rette opp pinnene med et lite rør, kjøpte en på en hobby butikk selv og har reddet mange cpu'er. Men ha det i tankene å ikke bøye for mye siden de knekker så fort. God tid, tolmodighet, bra syn og lys vill forhåpentligvis redde deg. Lenke til kommentar
Raijin Skrevet 15. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2005 Ok. Takk for svar! Ingen pinner har knukket. Har prøvd å rette de opp med en tang. Hvilke butikker er det som selger sånt da? Når du sier hobbybutikk så tenker jeg en liten butikk som selger modellfly og sånt. Kunne du også spesifisere hvilket type rør,eller er det bare et hvilket som helst tynt rør? Tusen takk for svar ihvertfall! Nå har jeg fått tilbake håpet i tilværelsen! Lenke til kommentar
Damination Skrevet 15. oktober 2005 Del Skrevet 15. oktober 2005 modellfly ja burde vell si seg selv at det ikke selges der han tenker nokk mere på clasohlson eller biltema osv... Lenke til kommentar
Raijin Skrevet 15. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2005 Hehe. Jo, tenkte meg nok at det ikke var der, ville bare forsikre meg. Men hva for et rør er det snakk om da? Lenke til kommentar
Chaser Skrevet 16. oktober 2005 Del Skrevet 16. oktober 2005 veit ikke om du får kjøpt det der, men jeg kjøpte det på en hobby butikk. Der seller/solgte de modelfly, biler og masse annet rart bare fant no i riktig kvadrat og kjøpte det, men du burde ha noe litt hardere en kopper, har kobberselv og det kan bli litt bøyd. mend du kan også bruke ei tang da Lenke til kommentar
Raijin Skrevet 16. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2005 Oki. Så det er et helt vanlig tynt rør i et hard materiale? Takker for svar! Lenke til kommentar
Chaser Skrevet 17. oktober 2005 Del Skrevet 17. oktober 2005 Oki. Så det er et helt vanlig tynt rør i et hard materiale? Takker for svar! 5014464[/snapback] jepp Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå