chokke Skrevet 15. oktober 2005 Del Skrevet 15. oktober 2005 Ja, foreldrene mine (pappa for det meste) er vrange på å ikke bruke IE. Pappa klager daglig over at det er så mye dritt hele tia og jeg sier at han kan unngå mesteparten med å ikke bruke IE. Men neida. Han mener at man får dritt uansett fordi du får det via andre sider... og at hotbars/søkebars blir innstalert hele tia uansett om man bruker IE eller firefox eller opera. Så derfor trenger jeg gjerne sider som anbefaler firefox osv fordi jeg bruker den dataen til lekser osv, men når den fylles opp med møkk så går den uhordelig tregt, og ødelegger leksene mine Lenke til kommentar
AudunSæther Skrevet 15. oktober 2005 Del Skrevet 15. oktober 2005 http://www.dan1el.net/ie/ Lenke til kommentar
RattleBattle Skrevet 15. oktober 2005 Del Skrevet 15. oktober 2005 (endret) Fortell han at spyware/virus kommer ufrivillig p.g.a av sikkerhetshull i nettleseren. Explorer har for tiden 19 kjent upatchede hull (sannsynligvis flere, siden IE ikke vil innrømme alle), Firefox 0 og opera 0. Men i bunn og grunn, hvis han får mye drit, er det sannsynligvis hans egen feil. Trykket "ja" og "OK" litt mange ganger? Endret 15. oktober 2005 av RattleBattle Lenke til kommentar
GoUrmet Skrevet 15. oktober 2005 Del Skrevet 15. oktober 2005 Jeg fikk til og overtale foreldrene og besteforeldrene mine til og bruke firefox. Bare fortell hva som kan skje. Lenke til kommentar
chokke Skrevet 15. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2005 Fortell han at spyware/virus kommer ufrivillig p.g.a av sikkerhetshull i nettleseren. Explorer har for tiden 19 kjent upatchede hull (sannsynligvis flere, siden IE ikke vil innrømme alle), Firefox 0 og opera 0. Det jeg sier, men svaret er bare: "dritten kommer fra internett siden" så spør jeg sarkastisk om hvordan de kommer seg inn? Via sikkerhetshull, som går på IE fordi MANGE bruker det. "men sidene inneholder dritt, da kommer de inn..." og han blir sur Lenke til kommentar
mandela Skrevet 15. oktober 2005 Del Skrevet 15. oktober 2005 (endret) Det jeg sier, men svaret er bare: "dritten kommer fra internett siden" så spør jeg sarkastisk om hvordan de kommer seg inn? Via sikkerhetshull, som går på IE fordi MANGE bruker det. "men sidene inneholder dritt, da kommer de inn..." og han blir sur den regla der har jeg hørt xx antall ganger, mens jeg har fjernet spyware, dialers og annen snack fra maskinen til fattern. modern er veldig fornøyd med firefox, siden jeg har satt den opp slik for henne at hun har de mest brukte sidene i toolbarfolder, email-boksen hennes sjekkes automatisk når hun slår på nettleseren osv. fattern derimot bruker sin windowskjørende pc som administrator (!) og dette fører til stadig trøbbel. jeg har seriøst vurdert å installere en brukervennlighetsrettet gnulinux distro på maskinen hans (uten at han vet det) problemet er at chatprogrammene han bruker ikke er lett å få til å funke med linux tror jeg (lukket windows programvare er involvert mistenker jeg) Endret 15. oktober 2005 av modellmakt Lenke til kommentar
pannelars Skrevet 15. oktober 2005 Del Skrevet 15. oktober 2005 Firefox for alle penga! Det er så stor forskjell på Firefox og IE at det er nesten umulig å forklare det! Lenke til kommentar
Darkshade Skrevet 15. oktober 2005 Del Skrevet 15. oktober 2005 hvilke chatte program da? det følger jo med klient til irc, msn, yahoo im etc. på ubuntu Lenke til kommentar
Mythos Skrevet 15. oktober 2005 Del Skrevet 15. oktober 2005 Jeg tror hovedproblemet med PC'ene til foreldre flest er all skiten podene som tror de har greie på data legger inn på maskinen, og ikke hvorvidt man bruker IE eller Opera Om man holder PC'en oppgradert og tar de forholdsregler som anbefales er det ikke noe problem med å bruke IE. Lenke til kommentar
AudunSæther Skrevet 16. oktober 2005 Del Skrevet 16. oktober 2005 Er det hans egen maskin hadde jeg egentlig gitt faen. Og når han klager over hvor treigt ting går, og hvor mye virus, spyware o.l. han har kan du vel bare fortelle ham at det er hans egen feil som ikke vil høre på deg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå