Clutch Skrevet 15. oktober 2005 Del Skrevet 15. oktober 2005 Jeg har ett Asus P4C 800 E-Deluxe hovedkort. Har koblet til en Raptor og en Samsungdisk (S-ATA-disker) ifra før av. Kjøpte meg en Western Digital 250Gb(S-ATA) som jeg tenkte å koble på,men jeg er noe usikker da det ser ut som jeg har kun 2 S-ata kontakter på hovedkortet mitt.Det finnes to til,men disse er merket med S-ata Raid1 og S-ata Raid2. Jeg koblet den nye WD-disken på S-ata Raid1 kontakten,men jeg finner den ikke i Diskmanagment i Windows Så til det store spørsmålet: Kan jeg maksimalt ha 2 S-ata disker på hovedkortet,og hvis jeg skal ha flere enn to;må jeg da ha ett pci-kort(S-ata kontroller)? Link til hovedkort: http://no.asus.com/products4.aspx?l1=3&l2=...175&modelmenu=1 Mvh Lenke til kommentar
armykokk Skrevet 15. oktober 2005 Del Skrevet 15. oktober 2005 Du må enable sata kontrolleren i BIOS.... Det ligger mest sannsynlig under -integrated peripherials. Da skal promise sata være ENABLED. Om dette ikke løser problemet, så må du nok inn i sata kontroller menyen, den dukker opp etter BIOS post screen. Der kan du sette disken til single drive (JBOD) Lenke til kommentar
Clutch Skrevet 15. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2005 Takker for svar! Fikk fikset dette ved å innstallere Promise IDE controller-drivern.Denne befant seg på cd`n som fulgte med hovedkortet. Fant disken i Diskmanageren etterpå,slik at jeg kunne partisjonere og formatere den som jeg ønsket. Mvh Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå