j-- Skrevet 15. oktober 2005 Del Skrevet 15. oktober 2005 Surrer litt med tanken på å bygge meg en medie/filserver med et mini-itx kort. Fant "VIA EPIA SP13000" på komplett.no, og syntes det var et interresant kort. Problem: Jeg vil gjerne kunne bruke 2 PCI kort på denne maskinen. 1 sata raidkort, og et gigabit nettverkskort. Løsning: Kjøpe en form for "Dual PCI Riser", Men jeg vet ikke hvor kompitabelt det er med det hovedkortet jeg ser på. En annen ting er at jeg helst skulle hatt PCIkortene "over" hovedkortet, og ikke ut på siden av det, sånn som de fleste "PCI riser" kortene gjør Problem: Klarer dette kortet å spille av DVD'er helt greit? Hva med DivX, Xvid og andre videoformater? Til dette kortet ønsker jeg en liten 200W psu. noen som vet om det er mulig å kjøpe noe vifteløst lite til denne? Vet at zalman har noe vifteløst på 300W, men den er litt stor i størrelse, og leverer mye mer enn et sånt system krever. Og sist men ikke minst: Er det noen feller man må passe på å ikke gå i når det gjelder Mini-ITX? Takker for alle innlegg Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 15. oktober 2005 Del Skrevet 15. oktober 2005 DVD, DivX og Xvid skal gå knirkefritt. Av PSU kan det være lurt å velge en av dem som er ment å bruke sammen med mini-ITX, da du sa sparer deg for unødvendig plass og varme. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå