Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Forsterker til subber

[FaLcOn]

Anbefalte innlegg

Har planer om å kjøpe meg to stk av dette elementet:

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=309653&cks=PRL

Vil ha en forsterker som driver dem skikkelig.. vertfall bra!

Pris maks 5000,-

Om jeg paralell kobler elementene (2 spoler pr element) blir det vel en motstand på 1 ohm når hver spole er 4 ohm ?

Er dette noe bra løsning om jeg har en mono forsterker som er stabil ned til 1 ohm ?

Det jeg hadde i planene var jo å kjøpe en 2 kanals forsterker og paralell koble spolene på et element slik det blir en motstand på 2ohm.

Så har jeg 1 utgang til hvert element.

Er ikke dette en grei måte å gjøre det på ? eller burde jeg ha en monoforsterker å koble dem sånn det blir 1 ohm ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
husk at nominal effekt de tåler er "bare"  på 400watt RMS... send meg PM har en 2x800watt i 2 ohm og 1x1600w i 4ohm, ligger i eske -som jeg skal ikke skal ha allikevel...

5009965[/snapback]

Så det vil si at jeg ikke kan pøse på med mere en 400watt RMS per element ?

Lenke til kommentar

Er ikke noe problem med forsterker større enn 400W. Problemene kommer når du presser forst. for mye og den begynner i "klippe". Har du en forst. som er strømsterk er det ingen problem å bruke en 1000W forst. Den vil holde membranen med jernhånd og innenfor linjær slaglengde med høyere lydtrykk enn en 400W forst., med tilsvarende strømstyrke i forhold til Watt. Men! Du har nok gått ut av bilen med tidenes øresus før den tid, uansett forst. :dribble:

Endret av Trainman
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...