[FaLcOn] Skrevet 15. oktober 2005 Del Skrevet 15. oktober 2005 Har planer om å kjøpe meg to stk av dette elementet: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=309653&cks=PRL Vil ha en forsterker som driver dem skikkelig.. vertfall bra! Pris maks 5000,- Om jeg paralell kobler elementene (2 spoler pr element) blir det vel en motstand på 1 ohm når hver spole er 4 ohm ? Er dette noe bra løsning om jeg har en mono forsterker som er stabil ned til 1 ohm ? Det jeg hadde i planene var jo å kjøpe en 2 kanals forsterker og paralell koble spolene på et element slik det blir en motstand på 2ohm. Så har jeg 1 utgang til hvert element. Er ikke dette en grei måte å gjøre det på ? eller burde jeg ha en monoforsterker å koble dem sånn det blir 1 ohm ? Lenke til kommentar
pndjo Skrevet 15. oktober 2005 Del Skrevet 15. oktober 2005 husk at nominal effekt de tåler er "bare" på 400watt RMS... send meg PM har en 2x800watt i 2 ohm og 1x1600w i 4ohm, ligger i eske -som jeg skal ikke skal ha allikevel... Lenke til kommentar
[FaLcOn] Skrevet 15. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2005 husk at nominal effekt de tåler er "bare" på 400watt RMS... send meg PM har en 2x800watt i 2 ohm og 1x1600w i 4ohm, ligger i eske -som jeg skal ikke skal ha allikevel... 5009965[/snapback] Så det vil si at jeg ikke kan pøse på med mere en 400watt RMS per element ? Lenke til kommentar
pndjo Skrevet 15. oktober 2005 Del Skrevet 15. oktober 2005 mer effekt vil heller ikke gi deg mer lyd da sansynligvis du opnår maksimal slag lengde med den effekten..... men i "spiss" effekt vil de tåle en del mer men i meget korte perioder og ikke over lengre tid... Lenke til kommentar
Trainman Skrevet 15. oktober 2005 Del Skrevet 15. oktober 2005 (endret) Er ikke noe problem med forsterker større enn 400W. Problemene kommer når du presser forst. for mye og den begynner i "klippe". Har du en forst. som er strømsterk er det ingen problem å bruke en 1000W forst. Den vil holde membranen med jernhånd og innenfor linjær slaglengde med høyere lydtrykk enn en 400W forst., med tilsvarende strømstyrke i forhold til Watt. Men! Du har nok gått ut av bilen med tidenes øresus før den tid, uansett forst. Endret 15. oktober 2005 av Trainman Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå